How-To Special Paint - vragen

Advertisement - register to remove this

jah ik heb een vraagje hoe maak je die vlammen nou met die dunne schilders papier heb je daar nou gewoon flink op zitten oefenen of heb je daar een soort malletje voor wil het zelf ook wel is gaan proberen maar nooit dat mij die vlammen zo mooi gaat lukken

en hoe komt het dat het einde zwarte flammen zie die waren eerst toch rood of is eht een andere kappensetje
 
Last edited:
piaggotuning,

Als je goed kijkt wordt er geen papier gebruikt. De vlammen worden uit de hand met 1 mm tapen aangebracht. Hiervoor is geen voorbeeld dat ik gebruik, dus nooit hetzelfde.

Air2Air,

Die vent ben ik ja! gemiddled liggen scooters met specialpaint tussen de 250 - 350 euro. Afhankelijk van kleur, aantal onderdelen (binnen-en of buitenkappen). Plamuren heb ik niet meeberekend omdat dat weer verschild van kap.

Sjak
 
Sjak said:
Air2Air,

Die vent ben ik ja! gemiddled liggen scooters met specialpaint tussen de 250 - 350 euro. Afhankelijk van kleur, aantal onderdelen (binnen-en of buitenkappen). Plamuren heb ik niet meeberekend omdat dat weer verschild van kap.

Sjak

oke bedankt:p ik ga alvast sparen 8P
 
jah.. maar die doen het vaak met apparaat.. en die zelfgespoten velgen willen dat niet altijd overleven... ervaring? jah... lak zat er 1,5 jaar perfect op.. 1x band laten verwisselen.. gooit die lullo um op zown bandenapparaat en dr sprongen wat stukjes af... iig das mijn ervaring er dus mee.. beter zelf doen
 
Ik vroeg me af ( kan zo lijken ) hoe het komt dat de kleur rood op de voorgaande pics heeel anders is dan de kleur rood op de laatste paar pics ( eind resultaat).

Of ligt dat aan de cam?
 
Een bandenboer zit zowel wel op elke industrieterein, of anders een dealer. Hun zijn de enigste (denk ik) die het zonder beschadigen kunnen doen met hun speciale gereedschap.

Wat betreft de rode kleur. Een foto is in het donker gemaakt en toen werkte de flits. De laatste foto's zijn visueel het zelfde als het echte :) De pinstripe is zwart, de kleur van de vlam donkerrood en de buitenkleur beige.

Sprintspeed,

Ik zelf neem 320 of 400 maar ik hou rekening met de dikte van mijn verf. Zou het te dun zijn dan komen er schuurkrassen doorheen.

Sjak
 
Doe je trouwens ook wat anders dan alleen vlammen, aangezien ik alleen maar vlammen op je site zie staan. Wel complimenten voor je werk.
 
hoe heb jij special painten geleerd?
gewoon spelenderwijs? cursus? opleiding?

spuit jij ook gewoon? of neem jij alleen special paint aanvragen aan?
Bvd :)
 
Ik heb dit geleerd onder het werken in de oppervlaktetechniek. Het belangrijkste is dat je hechting maakt weet wat voor soort verven je moet hebben, etc. Dit is niet iets om ff een cursus voor te gaan doen, dat bestaat niet.


Sjak
 
hee sjak, weer zeer netjes werk gedaan!! :) , ik heb binnekort nog 3 kapjes die alleen wit moeten worden gespoten, dus dezelfde kleur wit die je me scooter ook heb gespoten, maar tegen die tijd laat ik het je wel weten of je dat nog wilt doen.
 
Back
Top