How-To Special Paint - vragen

Ben ik ook! maar hij vraagt wat ik zou rekenen voor die SR.

Als ik het nog zou doen dan dus € 350 alleen doe ik het niet meer.

Sjak
 
Cipher said:
Mijn vraag;
Hoeveel lagen gekleurde lak spuit je, en indien meer dan 1, schuur je deze dan ook tussendoor op? En zo ja, met welke korrel?
En wat is een goede methode om je ondergrond stofvrij te maken?


heeft iemand nog antwoord op deze vraag? ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar
 
Monk said:
heeft iemand nog antwoord op deze vraag? ik ben daar eigenlijk ook wel benieuwd naar
ikke doe dat in 2-3 lagen

en tussendoor schuren tegen het polijsten aan (MET wATER)

stofvrij maken met kleefdoek
 
Met wat voor blanke lak spuit jij.

Ik heb mijn scooter gespoten nu moet ik nog blanke lak hebben.
Ik denk dat hooglans wel het mooiste is (net als op een auto), Maar hij moet wel snel drogen ivm stof.
En wat is de droogtijd er van ongeveer?

Weet jij mischien een goed merk
 
Monk,

De aantal lagen worden bepaald door de dekking van je kleur. Geel is erg lastig dus die zal altijd meer dan 3 keer gepsoten moeten worden.

Ga er vanuit dat je altijd 2 lagen moet spuiten. Laat de droog tijd niet meer dan 15 minuten zijn. Als je namelijk 1 dag wacht is je filmlaag weer hard en moet je die opnieuw opruwen doormiddel van schuren. Als je gaat blanke lakken neem je een schuursponsje van je moeder (nieuwe) en gaat er lichtoverheen zodat het een beetje mat wordt. schuur niet door de lak heen!

neem een kleeflabje veeg de stofweg en aflakken.

De type blanke lak is afhankelijk van wat jij lekker vind spuiten. Een 1 componenten of een 2 componenten (neem wel hoogglans).

Suc6
Sjak
 
Ik zal het proberen om begrijpelijk uit te leggen!

Een 1k verf wordt automatisch hard. Dit gebeurd door de omgevings temperatuur.

Een 2k verf krijgt een toevoeging zodat het hard wordt. Doe je die toevoeging er niet in, dan wordt het nooit hard.

Moet een verf een bescherming geven aan het materiaal, dan gebruik je een epoxy verf. Normaliter zijn epoxy verven chemisch resistant.

Met een polyester verf zorg je ervoor dat het UV-licht niet je kleur aantast (donker of lichter worden).
 
samenstelling zal wel goed genoeg zijn maar je kan (bijna) nooit hetzelfde effec krijgen dan dat je met prof spuitmateriaal/spuitpistool spuit / laat spuiten.
 
ik heb het eens geprobeerd om special paint te spuiten op men next, zal asap is een picje posten.

maar nu zit ik met porbleem bij het verwijderen van de pinstripe. in plaats van dat de pinstripe plakband mooi de verf "snijd" zal ik maar zeggen, komt ie er gewoon onderuit, zodat de rest van de verf terug over de pinstripe valt zodat de pinstripe dus weg is. dit is echter niet op alle plaatsen, op mijn achterkappen zijn ze zeer goed gelukt, maar op mijn neuskap en kniekap minder.

zou dit kunnen doordat ik het met spuitbussen heb gedaan? of misschien omdat de temperatuur te laag was? heb het namelijk in men veranda gedaan en daar was het die moment toch wel koud (5-10°) de pinstripe en dergelijke verwijderen he :p

mvg


edit: picje :p je ziet het wel moeilijk en kan er geen goeie pic van nemen :s


achterkap.JPG
 
Last edited:
Back
Top