Originally posted by suzi:
mijn mening is dat het tunen van giet cil geen zin heeft.
ik bedoel je krijgt hem niet sneller dan een goede 50cc (race) cil ongetuned.
de vermogens winst is ook minimaal als je giet tuned.
maar als je geen geld hebt om een goede 50 te halen is het mischien wel leuk,maar of je er veel op vooruit gaat dan de ongetunde cil is te betwijfelen.
Tuurlijk krijg je hem wel sneller, de meeste GIET 50's zijn niet echt superhoogtoerig (op uitzonderingen na dan, waarvan die Polini50 giet er 1tje is) Dus dan heeft tunen wel degelijk zin, neem nou die gave
Top50 giet van mij, ik kocht hem in eerste instantie als vervangingscilinder, maar wou meer. Eerst haalde ik nauwelijks winst met die cilinder, hij trok iets beter, maar de top was niet echt hoger geworden. Ik dus laten tunen, en dat scheelde in top en in trekkracht. En hij maakt gewoon ook meer toeren. Dus als jij gaat beginnen over dat een giet tunen nutteloos is, zou ik nog maar 1x nadenken.
Originally posted by Zevenhuizen:
hahahahahahah he NASTRO AZZURO ik wil wel even tegen je rijden als je 50cc zo kut vind ik blaas jou ik er vierkant uit.
Hheheehe yeah wright onze bikkel 7huizen heeft gesproken, als jij ook maar een klein beetje tegenwind hebt haal je je top veel moeilijker of niet, die 70 blijft door trekken, die overigens ook nog is veel harder doortrekt. Kortom hij maakt poep van jou.
Verder is het tunen van een 50giet wel een beetje lame; zoals er al werd gezegd, om winst uit je 50cc te halen moet je hem toch op toerne tunen; vermogen kun je der neir echt meer uit persen, dus zal ie hoger in toeren komen te liggen, wat die gietijzeren wandjes niet echt leuk vinden. Je kunt beter een ALU nemen...
Ohja 7huizen waar woon je? Wat is je top? Kan ik is kijken of mijn 50giet veel onder doet aan die van jou
SvR
------------------
Aprilia SR Replica (min vert.):
SETUP: Top Performances 50 giet (JS-Tuned) - Hebo Gara - 17,5 DO - Polini Speedcontrol - Polini Airspeed - Polini V-snaar - Hebo Koppeling - Top Performances 13/42 Secundaire vertanding
AFSTELLING: Sproeier 88 - 16*13 4,2 gram rollen - Groene Hebo trekveertjes; halve veer spanning - +15% Gouden Polini Drukveer