Tuning!!!.

Zevenhuizen

Well-Known Member
Helpt het tunen van een 50cc polini gietijzer een beetje???.

of valt er weinig aan te tunen???.


------------------
aprilia sr racing minareli 50cc polini gietyzer, polini vario, v-snaar, mallossi koppeling, yasuni r uitlaat delorto 17,d carb.
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt alles tunen...

Verbetering zal het wel geven, als het goed gebeurt (beetje open deur, maarja
wink.gif
)...

Greetz.
 
dat is jou mening.

tuurlijk elke cil is te tunen maar dat wil niet zeggen dat er altijd(grote) prestatie winst is.

wat was er dan op vooruit gegaan in vermogen?
(kun je cijfers geven van die dr cil getund en ongetuned)

het ging hier ook om een 50 giet polini

Originally posted by NastroAzzuro:
Bullshit: bewijs is een DR cilinder --> prima te tjoenen en daarna behooooorlijk sneller dan ervoor
smile.gif


 
50cc sux sowieso, ik heb zelf een ongetunede DR70, maar vraag hier maar rond hoe de getunede DR's rijden! trekken hard op, hoge top, gewoon heel goed te tunen en het verschil tussen getuned en ongetuned is echt heel groot. En dat is niet mijn mening, dat is gewoon een feit
smile.gif
En tsja, waarom wil jij perse met een 50cc rijden?? toch niet leuk op straat?
 
dat was toch niet waar las ik laatst eens???
evo heeft toch bij het begin al meer koppel en trekkracht voorhanden... las ik ergends....hier wel te verstaan he..
naja mzzls

henk
 
Sorry hoor maar een 70cc EVO Trekt toch wat harder dan een DR70cc!! DR70cc Tuned trekt wel hard t/m 60km/u ong., maar evo trekt veel harder door.
En idd overdreven.
 
mijn mening is dat het tunen van giet cil geen zin heeft.

ik bedoel je krijgt hem niet sneller dan een goede 50cc (race) cil ongetuned.

de vermogens winst is ook minimaal als je giet tuned.

maar als je geen geld hebt om een goede 50 te halen is het mischien wel leuk,maar of je er veel op vooruit gaat dan de ongetunde cil is te betwijfelen.
 
Originally posted by suzi:
mijn mening is dat het tunen van giet cil geen zin heeft.

ik bedoel je krijgt hem niet sneller dan een goede 50cc (race) cil ongetuned.

de vermogens winst is ook minimaal als je giet tuned.

maar als je geen geld hebt om een goede 50 te halen is het mischien wel leuk,maar of je er veel op vooruit gaat dan de ongetunde cil is te betwijfelen.

Bullshit: bewijs is een DR cilinder --> prima te tjoenen en daarna behooooorlijk sneller dan ervoor
smile.gif
 
evo maakt poep van de dr tuned boven de 50.

ennuh suzi:

Het tunen van zo'n polini 50cc is het geld zeker waard. Het vermogen neemt met een lueke uitlaat en carb toch erg leuk toe, zonder koelingsproblemen. Daarbij is het gewoon leuk om met een getjoende cilinder rond et paffen...

50cc op straat, waarom?, daar snap ik nou altijd maar weinig van.
 
Originally posted by Ufo:
50cc op straat, waarom?, daar snap ik nou altijd maar weinig van.

Omdat voor dat budget, de polini 50 giet misschien wel sneller is dan veel 70cc's voor hetzelfde geld....
 
hahahahahahah he NASTRO AZZURO ik wil wel even tegen je rijden als je 50cc zo kut vind ik blaas jou ik er vierkant uit.


------------------
aprilia sr racing minareli 50cc polini gietyzer, polini vario, v-snaar, mallossi koppeling, yasuni r uitlaat delorto 17,d carb.
 
Originally posted by suzi:
mijn mening is dat het tunen van giet cil geen zin heeft.

ik bedoel je krijgt hem niet sneller dan een goede 50cc (race) cil ongetuned.

de vermogens winst is ook minimaal als je giet tuned.

maar als je geen geld hebt om een goede 50 te halen is het mischien wel leuk,maar of je er veel op vooruit gaat dan de ongetunde cil is te betwijfelen.

Tuurlijk krijg je hem wel sneller, de meeste GIET 50's zijn niet echt superhoogtoerig (op uitzonderingen na dan, waarvan die Polini50 giet er 1tje is) Dus dan heeft tunen wel degelijk zin, neem nou die gave
wink.gif
Top50 giet van mij, ik kocht hem in eerste instantie als vervangingscilinder, maar wou meer. Eerst haalde ik nauwelijks winst met die cilinder, hij trok iets beter, maar de top was niet echt hoger geworden. Ik dus laten tunen, en dat scheelde in top en in trekkracht. En hij maakt gewoon ook meer toeren. Dus als jij gaat beginnen over dat een giet tunen nutteloos is, zou ik nog maar 1x nadenken.

Originally posted by Zevenhuizen:
hahahahahahah he NASTRO AZZURO ik wil wel even tegen je rijden als je 50cc zo kut vind ik blaas jou ik er vierkant uit.



Hheheehe yeah wright onze bikkel 7huizen heeft gesproken, als jij ook maar een klein beetje tegenwind hebt haal je je top veel moeilijker of niet, die 70 blijft door trekken, die overigens ook nog is veel harder doortrekt. Kortom hij maakt poep van jou.


Verder is het tunen van een 50giet wel een beetje lame; zoals er al werd gezegd, om winst uit je 50cc te halen moet je hem toch op toerne tunen; vermogen kun je der neir echt meer uit persen, dus zal ie hoger in toeren komen te liggen, wat die gietijzeren wandjes niet echt leuk vinden. Je kunt beter een ALU nemen...

Ohja 7huizen waar woon je? Wat is je top? Kan ik is kijken of mijn 50giet veel onder doet aan die van jou
biggrin.gif


SvR

------------------
Aprilia SR Replica (min vert.):
SETUP: Top Performances 50 giet (JS-Tuned) - Hebo Gara - 17,5 DO - Polini Speedcontrol - Polini Airspeed - Polini V-snaar - Hebo Koppeling - Top Performances 13/42 Secundaire vertanding
AFSTELLING: Sproeier 88 - 16*13 4,2 gram rollen - Groene Hebo trekveertjes; halve veer spanning - +15% Gouden Polini Drukveer
 
Hej Sjoerdyo: Zevenhuizen woont in... Zevenhuizen
smile.gif
verrassend... kan btw best dattie mij der uit rijdt, kheb niet zo'n vette top met mijn ongetunede DR en Giannelli Metal + dat ik helemaal geen zinn heb om tegen je te racen, want ik wil me scootertje heel houden... kunnen we maybe over een tijdje us kijken hoe een polini 50giet het doet tegen een ouwe piaggio cilinder
smile.gif
 
Als mijn nieuwe spulletjes gemonteerd zijn en ik de remmen weer optimaal heb, zullen we wel eens vlammen.

Waarom wil je nou eigenlijk steeds die gietijzeren cilinders van Polini? Alleen voor de naam ofzo?
Het is toch logisch dat je met een ongetunede DR en een Metal geen schrikbarend hoge top hebt.
 
. Dus als jij gaat beginnen over dat een giet tunen nutteloos is, zou ik nog maar 1x nadenken.sjoerdyo

ik zei ook niet dat het nutteloos was maar dat de vermogens winst(vaak) minmaal is.

ik bedoel je krijgt hem niet sneller dan een goeie 50 snel(ongetuned),dan kun je tunen wat je wil.
(dat is met giet 70 cil net zo)

alleen als je geen geld hebt voor een goeie 50 snel is dat mischien interresant.

maar dan betwijfel ik nog dat je vermogen op(veel)vooruit gaat.

kan iemand concrete cijfers geven van bv een ongetunde giet en getund???

een iederen mag zijn mening geven toch?als sommige hier wel wat in zien,moet je het vooral niet laten
 
sr fanatic: hij heeft 70cc en ik 50cc en 50cc vind iedereen maar vet klote hier zo te horen!!!.

maar ik ben heel erg tevreden over mijn top.
(behalve nu wand mn rollers zijn af en mn cilinder begint ook te slijten)
 
Back
Top