Tunen van cilinder: beperkende factor.

QuickSilveR85

Well-Known Member
Een polini Evo bijvoorbeeld heeft vlinder poorten net als airsal T6. Is het praktisch mogelijk de poorten te kopieren en als het ware er een Evo van maken. Want zo bespaar je flink wat geld en heb je toch een hele brute cilinder? Ja ik weet de kop is anders maar stel dat je die ook veranderd is het dan mogelijk een evo bv na te maken?
 
Advertisement - register to remove this

Nee, een paar voorbeelden:

- zoals iedereen weet is nicasil van brakke kwaliteit.
- evenals de zuiger
- andere spoelrichtingen spoelers
- binnen- en buitenradius van de spoelkanalen is anders
- spoelkanalen zijn anders gevormd
- nog een hoop andere dingen...
 
EGT heeft gelijk maar toch heb ik nog niemand het ooit zien doen of erover horen praten...ik zou zeggen probeer het eens (of laat doen) })
 
K heb zelf nog ergens een Airsal liggen...

Mischien dat k er is mee ga knutselen, maar vind het eigenlijk btje zonde van de tijd...

wel vet als je met een Airsal ook een leuk vermogen haalt...
 
Ja ik kan zelf niet tunen., Maar als je de binnen wand eruit laat persen. Je dan zelf de kanalen bijwerkt. Zelf de "PERFECTE" timing aanbrengt aan de spoelers en kanalen bijwerken. En dan een nieuwe koker terug laat persen. Oke dit komt denk ik over de nieuwe waarde van de Evo uit maar toch dan heb je wel DE BESTE WAND en BESTE PRESTATIES. En de zuiger tje dat leek me logisch dat die vervangen moest worden.
 
Waarom leg je de nadruk zo op BESTE? Evo is niet de top ofzo hoor :s

Maar je zegt het zelf al, ding kost meer als je al die dingen laat doen, dus dan is het niet logisch om dat te doen aangezien het je hele opzet was om een goedkope evo te krijgen.

Als je enkel let op prestaties is het wel te doen natuurlijk, spoelers izjnzo aangpast net als de uitlaatpoort, mits je er het fijne van weet natuurlijk.
 
Binnenwand eruit persen??? Tis geen gietijzeren bus..

Waarom zou je al die moeite nemen die jij neerzet???

Sjoerd, ik vind zelf Evo wel degelijk tot de top behoren...
 
Een nieuwe wand erin laten zetten is altijd beter dan een Evo, Speed of iets dergelijks wand of zo. En met beste prestaties tja je kan dan beter bij die spoelpoorten en kan je die precies goed zetten snap je.

Als je echt snel wilt valt de prijs voor de cilinder denk ik nog wel mee. Er is een zaakje hier in de buurt die wandjes erin zetten. kostte 200 euro dacht ik. En als je nu gewoon zelf die spoelpoorten goed zet en tuned en dan nieuw wandje laat persen + nieuwe zuiger. Nou dan ben je 150 voor airsal kwijt + 200 wand + 50 euro zuiger = 400 euro en ik vroeg me af of je dan nog bruter kan als std Brute cilinders.(evo, speed etc) Want ik ken toevallig iemand die zelf tuned en die maakt zelf cilinders voor cross motoren. En hij vertelde mij dat hij vroeger altijd zelf brute cilinders maakte voor zijn scooter(Beta Ark) maar nu het bij crossen houd.
 
Ja tuurlijk behoort die ertoe, maar hij overdrijft in zijn reply... Ik hou neit van mensen die iets het beste vinden en het zo brengen.

Enne het 'beste' vind ik het gewoon ook niet echt met die vorm uitlaatpoort...
 
Originally posted by QuickSilveR85
Want ik ken toevallig iemand die zelf tuned en die maakt zelf cilinders voor cross motoren. En hij vertelde mij dat hij vroeger altijd zelf brute cilinders maakte voor zijn scooter(Beta Ark) maar nu het bij crossen houd.

Och het alombekende visserslatijn :)
 
sjoerd lees eens beter wat ik hier heb gepost.

QuicksilveR85 -=- 18-05-03 21:35
Oke dit komt denk ik over de nieuwe waarde van de Evo uit maar toch dan heb je wel DE BESTE WAND en BESTE PRESTATIES. En de zuiger tje dat leek me logisch dat die vervangen moest worden.


Ik bedoel hiermee als je de pak hem beet Airsal laat tunen en de spoelpoorten goed zet en meteen een nieuw wandje erin zet. Dan heb je dus een een wand die beter is dan een std evo,speed of iets dergelijks en de timing kan je naar eigen inzicht invullen. Op deze manier kan je volgens mijn theorie een snellere cilinder maken voor iets meer geld dan een std evo.
 
Lees jij eens beter wat ik bedoel. Je reply van zonet maakt jou reply in mijn ogen namelijk niet anders.
 
Sjoerd i ain't making this up. maar ja dat persen van die koker doen ze toch wel vaker. Die jongen die ik dus ken is echt helemaal gek van die dingen en in zijn schuur staan de gekste dingen. En ja ook zelfgemaakte cilinders voor crossmotoren. Een uitgebouwd puch blok met 2 cilinders.
 
Bij deze zal ik even de intentie van dit topic geven.

Als je een trage alu neemt, de poorttiming helemaal upfucked/ laat fucken en een nieuw wandje erin. Zal deze dan bruter gaan lopen als een std SNELLE cilinder?

is dat dan duidelijke taal dan. Vergeet de rest van de zooi maar anders gaan we discusieren over andere zooi.
 
Originally posted by QuickSilveR85
sjoerd lees eens beter wat ik hier heb gepost.

QuicksilveR85 -=- 18-05-03 21:35
Oke dit komt denk ik over de nieuwe waarde van de Evo uit maar toch dan heb je wel DE BESTE WAND en BESTE PRESTATIES. En de zuiger tje dat leek me logisch dat die vervangen moest worden.


Ik bedoel hiermee als je de pak hem beet Airsal laat tunen en de spoelpoorten goed zet en meteen een nieuw wandje erin zet. Dan heb je dus een een wand die beter is dan een std evo,speed of iets dergelijks en de timing kan je naar eigen inzicht invullen. Op deze manier kan je volgens mijn theorie een snellere cilinder maken voor iets meer geld dan een std evo.

Wie zegt zo zeker te zijn dat die wanden echt beter zijn??? Std Evo/Speed wand zijn gewoon erg goed!!! Waarom zou je een andere willen...

Verder vind ik het slimmer gewoon met een een Evo te pakken en te laten tunen...

Wie zegt trouwens dat het aluminium van de Airsal zo geod is, mischien ga je daar wel problemen mee krijgen als je er brute vermogens mee haalt... Ook niet echt onbelangrijk vind ik..

Verder is een Evo zuiger wel duurder dan 50 Euro...
 
En wat maakt het uit waar jij van houd |( |( laat die jonge toch!!

En ik denk dat hij bedoeld dat hij een eigen timing maakt niet de evo nadoet SJOERD.

probeer het zou ik zeggen maar is wel veel mooite een evo (mhr hebo weet ik veel) is makkelijker
 
Ut was gewoon een idee om bepaalde knutselaars aan te sporen snappie. Next generation scooter tuning. Paar jaar geleden kwamen we anders ook niet over de 20pk.

Thanks EGT het alu kan dus op zijn beurt ook weer gaan zitten tegen werken.

Het is gewoon dat je nu aan bepaalde productie eisen vast zit en die niet kan omzeilen. Op deze manier heb je zelf inzicht en kan je het zelf gaan opzetten zodat je volgens jou normen de optimale prestaties krijgt.

Innovation is the future
 
Kerel dat gebeurt al genoeg... Kijk naar bv. Mario.

Tis ook interessant om met een niet brute cilinder te gaan knutselen aangezien de uitlaatpoort dna geheel naar jou wens kan worden gedremeld, bij bv een malossi vlinderpoortje zit je al vast aan een bepaalde vorm.
 
Originally posted by Sjoerd
Tis ook interessant om met een niet brute cilinder te gaan knutselen aangezien de uitlaatpoort dna geheel naar jou wens kan worden gedremeld, bij bv een malossi vlinderpoortje zit je al vast aan een bepaalde vorm.

Originally posted by Sjoerd
Enne het 'beste' vind ik het gewoon ook niet echt met die vorm uitlaatpoort...

Tja ik vind juist Evo poort goed om mooi aan te passen aan eigen wensen...

Verder is een MHR Team ook niet zo bruut, kan je best veel eigen ideeen/ontwerpen op los laten...
 
Back
Top