::TSA:: Speed zip

Status
Not open for further replies.
:? Dit vind ik wel erg vaag, dat betekend dat je hem niet eens mag verplaatsen oid ?
Ik denk dat dit wel goed komt :) Veel kunnen ze niet doen denk ik..

Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor boete je krijgt, aangezien je niet reed enz?

daag das echt kut!
maar ze mogen je toch niet pakken omdat, je dan onder een voetganger valt?
en als hij niet loopt kun je toch aantonen dat je er niet mee heb gereden?!
Nederland waar gaat dit naar toe!

nee maar je moet dus ten alle tijden een verzekerd voertuig hebben als je op de openbare weg staat natuurlijk.
dus mensen die foto's maken van hun scoot kijk uit, anders ben je hem kwijt

Dat is weer zoon wetgeving van kus men kutje :X. Dat slaat toch echt alles . Dan mag je em nog nieteens op je aanhanger hebben .

Heb je pas niet als een gek door de buurt gereden ofzo? Ofdat ze je al een keer hebben zien rijden? Want anders krijg je gewoon een boete voor geen verzekering.

Je moet gewoon geluk hebben dat je een goede agent treft. Ramon met die runner had laatst wel geluk las ik. Maar het blijft hoe dan ook flink kloten.

Sterkte ermee en hopen dat je hem terug krijgt

Heb je pas niet als een gek door de buurt gereden ofzo? Ofdat ze je al een keer hebben zien rijden? Want anders krijg je gewoon een boete voor geen verzekering.

tuurlijk heb ik wel door de buurt gereden, maar ik woon zo achteraf, daar komt nooit een agent. een agent heeft mij ook nog nooit gezien met de scooter.
en tsjah die boete voor verzekering en kenteken krijg ik zowieso, maja nu gaat dus officier van justitie bepalen of ik hem trug krijg.

dit is weer egt nederland op zn smalst, stelletje mierenneukers ook echt...

hopelijk krijg je hem terug man

succes stephan

WTF, teeerriiing meen je niet he Dennis?
*** politie, das kut openbare weg horen ze verzekerd te zijn ....
Volgens mij kan je heel lang wachten(oa dingen weg) of ben je em kwijt.
Hierdoor kan ik best woest op worden, daarom ben ik ook zo bang als ik op de weg fftje uitprobeer (waar ik niemand in gevaar breng, of ergens waar nix is).

Het is gewoon zo:

Op de openbare weg mag geen onverzekerd geschouwd zonder apk etc voertuig staan.

Op aanhanger mag het wel want dan staat hij niet op de openbare weg. een auto op een autoambulance idem.

Nouja kill,

Wat erg van die K*nker Wouten dat je scootie hebben. Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt in nederland vorige zomer met me area51. Stond daar stil aan het winkelcentrum in stein met een vriend te praten die wat daar rondliep. Kwamen er wouten, stopte langs ons, vroege ze me papieren verzekering alles laten zien alles in orde. Maar ze snapte niet dat je in belgie je scooter niet moest laten keuren enzo dus moest ik mee naar het bureau maar mocht niet zelf op me scooter naar het bureau rijden! :s ik achterin de politie auto gestapt. Die wout wat passagier was op me scooter. op het bureau aangekomen komt die wout wat op me scooter reed naar me toe nou dat ding gaat wel geen 45 he. Njah er zat een 70cc Pinasco racing onder en een hebo gara :p Zegt die wout zo tjah die zal toch ook op de bank moeten. op de bank natuurlijk dik over de 2Kw :p proces verbaal opgemaakt, scooter direct in beslag en alles werd doorgestuurd naar justitie. 6 maanden heb ik niks meer van me scooter gehoord !! uiteindelijk kreeg ik een telefoontje met de boodschap: hallo meneer, hier politie zuid-limburg ik heb goed nieuws je mag je scooter komen ophalen met een aanhanger :s Ik dus vet blij niet moeten voorkomen niks, zelfs geen boete gehad, geen papier van justitie echt heel waaazige shit maja happy end ... hoop dat je ook zo geluk hebt maar niet zo lang hoeft te wachten! miss was het wel omdat ik een belg was :p

Gvd wat een een triest volk zeg de politie :L Omfg. Nooit geweten dat je ze zo maar een scooter in beslag kunt nemen die niet eens rijdt, en niet eens aan staat.Volgens mij mogen ze dat niet eens doen.Je bent toch gewoon een voetganger :)

sterkte ermee. echt klote voor je.

servièn

Last edited:
Sinds de kentekeninvoering hebben ze wel steeds meer een poot om op te staan als het gaat om een onverzekerde scooter, wel jammer want dit is natuurlijk compleet onterecht. Maargoed hij loopt niet en dat kan je geluk wel eens zijn...

ik weet niet of je er wat aan hebt dennis.

maar toen ik een ongeluk had gehad met mijn ice, had ik met een agent gepraat, want hij was nogal geintresseerd in mijn scooter. en na lang praten kwam ik er dus ook achter, dat ze geen scooters meer in beslag nemen en dat ze er ook niet meer aan sleutelen enzo, want elke keer werd er teveel schade aangericht aan scooters, en werden de woute daar op aangeklaagt, en moest justitie elke keer veel schade geld betalen.
want mijn scooter hadden ze ook totaal nix mee gedaan. kreeg um helemaal heel weer terug. terwijl ik er dus wel op reed, geen verzekering etc etc.

Suc6 in ieder geval

ik weet niet of je er wat aan hebt dennis.

maar toen ik een ongeluk had gehad met mijn ice, had ik met een agent gepraat, want hij was nogal geintresseerd in mijn scooter. en na lang praten kwam ik er dus ook achter, dat ze geen scooters meer in beslag nemen en dat ze er ook niet meer aan sleutelen enzo, want elke keer werd er teveel schade aangericht aan scooters, en werden de woute daar op aangeklaagt, en moest justitie elke keer veel schade geld betalen.
want mijn scooter hadden ze ook totaal nix mee gedaan. kreeg um helemaal heel weer terug. terwijl ik er dus wel op reed, geen verzekering etc etc.

Suc6 in ieder geval

maar was de joue op dat moment ook al in beslag genomen door de OvJ

de woute hadden mijn scooter terplekke in beslag genomen en mee genomen naar de woute kiet jah. weekje later toen ik uit het ziekenhuis was mocht ik hem alweer mee nemen

balen dat je hem niet geschouwd/verzekerd heb, maar wel goed dat je het hier plaatst, weten andere wat ze te doen staat.

ja ik laat het topic ook open en vertel wat ze mij vertellen, en welke acties ik ga nemen.
misschien een voorbeeld voor mensen met wie dit ook gebeurt.

edit: ben btw ook lid geworden van het politie info forum kan toch altijd makkelijk wezen:rolleyes:

even een stukje tekst wat ik dus van verschillinde replys in 1 quote heb gezet.

DennisG :

nou ik kan zeker aantonen dat ik serieus ga racen, ik sta ingeschreven voor verschillinde sprintraces. en ik heb startnummers en al.

SWAT :

Dennis, dan dus heel snel een brief sturen naar de OvJ en kopieen van je inschrijvingen bijvoegen en hopen op het beste.

DennisG :

Moet ik niet eerst wachten op de brief van de officier van justitie. ik heb echt nul komma nul ervaring met politie/OvJ. dus echt alle hulp is welkom.

Rich :

Er zijn gelukkig heel veel mensen die die ervaring hebben.

Als het goed is heb je een bewijsje gekregen waarop vermeld staat dat jouw scooter inbeslaggenomen is ( dus niet als het voertuig voor technisch onderzoek is achtergebleven). In de meeste regio's is het zo dat er op dat formulier staat uitgelegd wat je beroepsmogelijkheden zijn.

Mocht je dit formulier niet hebben gekregen dan zou ik dat zeker even gaan halen.

Art 94 lid 3 Wetboek van Strafvordering zegt:

Wetstekst:
Van de inbeslagneming van een voorwerp wordt, ook in geval de bevoegdheid tot inbeslagneming toekomt aan de rechter-commissaris of de officier van justitie, door de opsporingsambtenaar een kennisgeving van inbeslagneming opgemaakt. Zoveel mogelijk wordt aan degene bij wie een voorwerp is in beslag genomen, een bewijs van ontvangst afgegeven.

Dat mag in een dergelijke zaak geen probleem zijn.

Let ook even op het volgende artikel: (116 Sv)

Wetstekst:
Wordt een verklaring als bedoeld in het tweede lid niet afgelegd, dan kan het openbaar ministerie de in dat lid genoemde beslissingen nemen, indien degene bij wie het voorwerp is in beslag genomen, zich niet binnen veertien dagen nadat het openbaar ministerie hem schriftelijk heeft kennis gegeven van het voornemen tot zodanige beslissing, daarover heeft beklaagd of het door hem ingestelde beklag ongegrond is verklaard. Op het beklag zijn Titel IX van het Vierde Boek van overeenkomstige toepassing

Even op de termijn letten dus!

dit zijn dus stukken tekst waar ik wel wat mee kan.

Het bewijs van inbeslag name heb ik nooit gehad en dat was dus sinds maandag al

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back