DennisG :
nou ik kan zeker aantonen dat ik serieus ga racen, ik sta ingeschreven voor verschillinde sprintraces. en ik heb startnummers en al.
SWAT :
Dennis, dan dus heel snel een brief sturen naar de OvJ en kopieen van je inschrijvingen bijvoegen en hopen op het beste.
DennisG :
Moet ik niet eerst wachten op de brief van de officier van justitie. ik heb echt nul komma nul ervaring met politie/OvJ. dus echt alle hulp is welkom.
Rich :
Er zijn gelukkig heel veel mensen die die ervaring hebben.
Als het goed is heb je een bewijsje gekregen waarop vermeld staat dat jouw scooter inbeslaggenomen is ( dus niet als het voertuig voor technisch onderzoek is achtergebleven). In de meeste regio's is het zo dat er op dat formulier staat uitgelegd wat je beroepsmogelijkheden zijn.
Mocht je dit formulier niet hebben gekregen dan zou ik dat zeker even gaan halen.
Art 94 lid 3 Wetboek van Strafvordering zegt:
Wetstekst:
Van de inbeslagneming van een voorwerp wordt, ook in geval de bevoegdheid tot inbeslagneming toekomt aan de rechter-commissaris of de officier van justitie, door de opsporingsambtenaar een kennisgeving van inbeslagneming opgemaakt. Zoveel mogelijk wordt aan degene bij wie een voorwerp is in beslag genomen, een bewijs van ontvangst afgegeven.
Dat mag in een dergelijke zaak geen probleem zijn.
Let ook even op het volgende artikel: (116 Sv)
Wetstekst:
Wordt een verklaring als bedoeld in het tweede lid niet afgelegd, dan kan het openbaar ministerie de in dat lid genoemde beslissingen nemen, indien degene bij wie het voorwerp is in beslag genomen, zich niet binnen veertien dagen nadat het openbaar ministerie hem schriftelijk heeft kennis gegeven van het voornemen tot zodanige beslissing, daarover heeft beklaagd of het door hem ingestelde beklag ongegrond is verklaard. Op het beklag zijn Titel IX van het Vierde Boek van overeenkomstige toepassing
Even op de termijn letten dus!