Tour de France 2006.

Niemand kan zonder die rotzooi die bergen over he. Er was een arts die zei dat ze EPO gewoon moeten toestaan, toe hij het uitlegde viel de werking er ook wel van mee, alleen moet het gecontroleerd toegebracht worden.
 
Je moet het probleem niet direct bij de renners zoeken maar meer bij het heel circus eromheen. Er wordt zoveel gevraagd door sponsoren en organisaties. Allemaal geld hé...net als bij de rest van de topsport.

Maargoed, er wordt nu net gedaan of hij na die off-day iets genomen heeft maar dat kan niet, als je dan iets gaat slikken heb je geen resultaat binnen een dag. Maar zoals ze bij de NOS al zeiden, het kan ook een maskeringsmiddel geweest zijn voor een nog veel erger middel.

Het is in elk geval niet mogelijk dat je de ene avond iets neemt en de hele dag erop weer hard kan gaan. Net als met epo, daar heb je ook een paar maanden voorbereiding voor nodig.

Het blijft vreemd dat het nu pas uitkomt want hij heeft een aantal dagen met de gele trui gereden.
 
Lennox said:
Niemand kan zonder die rotzooi die bergen over he. Er was een arts die zei dat ze EPO gewoon moeten toestaan, toe hij het uitlegde viel de werking er ook wel van mee, alleen moet het gecontroleerd toegebracht worden.

Epo zorgt toch dat je meer rode bloedcellen aanmaakt, waardoor je dus meer zuurstof aan kunt..?
 
zjonnie said:
Epo zorgt toch dat je meer rode bloedcellen aanmaakt, waardoor je dus meer zuurstof aan kunt..?

Ja volgens mij wel. Dus je kan langer met een hogere hardslag prestaties leveren... of zit ik nu fout?
 
Ik vind het ook redelijk apart. Ik hoop dat ie niet heeft gebruikt omdat ik het juist wel tof vond dat er weer een Amerikaan won tot grote ergenis van de Fransen :)

Hier trouwens nog een artikel van de andere kant:
Vraagtekens bij dopinggebruik Landis
http://www.nu.nl/news.jsp?n=789648&c=45
 
zjonnie said:
Ja, het is nl. harTslag.. :)

hihi, dat artiekel zegt wel veel over de wielerwereld.
Een aantal jaar geleden was het wielrennen veel leuker, toen was de doping nog niet zo bekend.
Het is jammer dat het zo moet lopen, maar er is niets meer aan te doen denk ik.
 
F15 DD said:
hihi, dat artiekel zegt wel veel over de wielerwereld.
Een aantal jaar geleden was het wielrennen veel leuker, toen was de doping nog niet zo bekend.
Het is jammer dat het zo moet lopen, maar er is niets meer aan te doen denk ik.

Toen was het nogniet bekend dat zoveel mensen het gebruikten :x
 
Freezer said:
Ik vind het ook redelijk apart. Ik hoop dat ie niet heeft gebruikt omdat ik het juist wel tof vond dat er weer een Amerikaan won tot grote ergenis van de Fransen :)

Hier trouwens nog een artikel van de andere kant:
Vraagtekens bij dopinggebruik Landis
http://www.nu.nl/news.jsp?n=789648&c=45

Inderdaad de media duikt er als een gek op nu terwijl het nog niet eens 100% zeker is. Het lijkt nu alleen zo zeker omdat er nu open kaart wordt gespeeld om betrouwbaar te blijven.
 
#Bas said:
Het is in elk geval niet mogelijk dat je de ene avond iets neemt en de hele dag erop weer hard kan gaan. Net als met epo, daar heb je ook een paar maanden voorbereiding voor nodig.
Dit klopt niet helemaal, voor de voorbereiding heb je inderdaad maanden nodig. Maar na toediening van het versterkte bloed is er een direct effect merkbaar. Echter is dit de werking van EPO, waar hij niet op is betrapt...

Ik vind dit natuurlijk net als iedereen opvallend nieuws, maar ik ben er niet door verbaasd. Volgens mij was het een kwestie van tijd totdat er weer eens iemand door de mand ging vallen, dat het de tourwinnaar zou zijn is dan opvallend.
 
Last edited:
Freezer said:
Toen was het nogniet bekend dat zoveel mensen het gebruikten :x

Idd, maar als je het niet weet maakt het ook niet uit:p
Er was eerst toch een renner die dood ging tijdens de toer..
Toen zaten ze ook al vet aan de dope:X
 
Hij wint niet, dus ik denk het niet :p
Zouden de controles altijd zo geweest zijn? met andere woorden, zijn er wel tour de france winnaren die "clean" waren?

Ik wantrouwe nu iig elke winnaar van de wat grotere wedstrijden, goed voor de sport is dat....
 
Ik ben er volledig van overtuigd dat iedereen in de tour doping gebruik. Bijna altijd tot aan de toegestane limiet, soms net er over. Zoals nu.
 
Dat weet ik ook weer niet, ze krijgen wel allemaal goeie medische verzorging, maar om nu te zeggen dat iedereen doping gebruikt... Nee, dat denk ik niet.

Maar wel zonde dat Landis doping heeft gebruikt, want de tour was wel hartstikke gaaf. Maar het zal de druk wel zijn geweest. :(
 
"SAN DIEGO - De schoonvader van de omstreden Tour de France-winnaar Floyd Landis heeft zelfmoord gepleegd. Dat maakten de autoriteiten in San Diego (Californië) woensdagavond bekend"

Ook de oude ploeg Phonak opgeheven...
Zou hij dan toch schuldig zijn? ik geloofde het bijna...
 
wtf...nu zou je zeggen dat de tekenen er zijn dat ie schuldig is. Maar dat ze vader dan daardoor zelfmoord gaat plegen :X
 
Back
Top