Lennox said:Niemand kan zonder die rotzooi die bergen over he. Er was een arts die zei dat ze EPO gewoon moeten toestaan, toe hij het uitlegde viel de werking er ook wel van mee, alleen moet het gecontroleerd toegebracht worden.
zjonnie said:Epo zorgt toch dat je meer rode bloedcellen aanmaakt, waardoor je dus meer zuurstof aan kunt..?
F15 DD said:Ja volgens mij wel. Dus je kan langer met een hogere hardslag prestaties leveren... of zit ik nu fout?
zjonnie said:Ja, het is nl. harTslag..
F15 DD said:hihi, dat artiekel zegt wel veel over de wielerwereld.
Een aantal jaar geleden was het wielrennen veel leuker, toen was de doping nog niet zo bekend.
Het is jammer dat het zo moet lopen, maar er is niets meer aan te doen denk ik.
Freezer said:Ik vind het ook redelijk apart. Ik hoop dat ie niet heeft gebruikt omdat ik het juist wel tof vond dat er weer een Amerikaan won tot grote ergenis van de Fransen
Hier trouwens nog een artikel van de andere kant:
Vraagtekens bij dopinggebruik Landis
http://www.nu.nl/news.jsp?n=789648&c=45
Dit klopt niet helemaal, voor de voorbereiding heb je inderdaad maanden nodig. Maar na toediening van het versterkte bloed is er een direct effect merkbaar. Echter is dit de werking van EPO, waar hij niet op is betrapt...#Bas said:Het is in elk geval niet mogelijk dat je de ene avond iets neemt en de hele dag erop weer hard kan gaan. Net als met epo, daar heb je ook een paar maanden voorbereiding voor nodig.
Freezer said:Toen was het nogniet bekend dat zoveel mensen het gebruikten :x
Tinne said:De sport is verkloot. Nu moet iedereen bewijzen dat ze niets gebruiken...
Nicolás said:Ik ben er volledig van overtuigd dat iedereen in de tour doping gebruik. Bijna altijd tot aan de toegestane limiet, soms net er over. Zoals nu.