This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Tips om motor beetje 'op te leuken' (fotosoepers welkom!!)

zwevende gekartelde schijf.
risers+crosstuur.
cnc gefreesde pedaaltjes(instelbare).
blok coaten.
frame spuiten.
gekleurde ketting.
aangepaste achterbrug(verchromen).

je kan zo ontzettend veel doen..

maar bij een motor wordt t vaak overdone...
en aub geen streetfighterkuipje op een voor de rest standaard maschine...
dat ziet niet uit(meestal ook een afwijkende kleur he)
 
just said:
Thanx voor de vele reacties +ralf+ Die supermotard is zeker heel vet! Alleen niet echt geschikt voor lange afstanden zeker? Wel lekker om mee rond te knallen, zeker leuk!! .

thx, lange afstanden zijn niet echt aan te raden, met lange afstanden bedoel ik dan autosnelweg enzo, want dat is echt saai, gooi en smijtbaantjes daarentegen, gimme gimme
 
mhr_rox said:
andere uitlaat (sneller en mooier)

Je zult op een motor niet veel winnen, eerder verliesen. Heb toen ooit z'n test gelezen in een blad, 0.2pk minder +/- 8P het gaat meer om het geluid
 
Maitre R. said:
Je zult op een motor niet veel winnen, eerder verliesen. Heb toen ooit z'n test gelezen in een blad, 0.2pk minder +/- 8P het gaat meer om het geluid


dyno kitje, en denk dat een open demper wel wat meer vermogen geeft als een ori demper??
maar kzou beginnen met risers en superbike stuurtje, en ander voorkuipje, en dan een poliester reace kontje van een r1 oid, idd miss langere 8erbrug, maar aangezien je studentje bent zal dat denks te veel gaan kosten, of je kan goed lassen en vormgeven
 
idd, laat em wat vrijer ademen, ander uitlaatsysteem, inclusief voorbochten enzo, carburatie en luchtfilter aanpassen en je zal al wat beter vooruit gaan, vooral koppel. ben je daarna nog niet tevree kun je je DB killer uit de demper slopen en dan gaat ie weer wat meer kracht onderin leveren
 
ik heb al een andere demper liggen. Deze moet ik er nog even op maken (slip-on). Momenteel heb ik 10 gaten van 10 mm rondom de uitlaattuut geboord, heb je ook wel een sappig geluidje (lees 14500 toeren kk herrie Bij een viertakt luistert dat gelukkig wat minder nauw dan bij een tweetakt!
Verder komt er idd een recht stuurtje op. Schijf en dergelijke zal ik pas moeten maken (van wave o.i.d.), wordt niks gemaakt voor een fietsie van 15 jaar oud. Stalen remleidingen heb ik al liggen.
Zou een andere kleur velgen mooi zijn? Denk ik aan goud of zwart!
 
nee kleur mooi laten zo, staat netjes bij elkaar, en die cb1 en no fear sticker zou ik er zelf afhalen schade ofniet, staat niet echt heel vet zo [/subtiel] , verder een heel mooie motor, voor zijn leeftijd dan helemaal
 
wiem said:
ik ben ook slecht een arme student en heb ook een moto
het is een honda xr600 van '90
het voldoet prima naar mijn wensen ziehier een fotow




Je mag wel ff andere binnenveren/olie in je voorvork doen
 
Is normaal dat ze zo ver inveren, het zijn oorspronkelijk crossbakken (al is een UPSD niet origineel op een XR600 btw).


Hiermee rijd ik op het moment (al ziet ie er nu iets anders en vooral nog gaarder uit).
Een Honda NX250 met de velgen van een NSR125 .

Maar die CB1'tjes zijn best mooie dingen, denk alleen dat meerspaaksvelgen (zoals die NSR125 velgen) wel leuk staan, zeker als je 'm JPS stijl spuit (zwart-goud).
Verder iets slanker kontje, risers met sbk stuur en evt ander voorkapje, maar alles wel een beetje ingetogen houden, dat vind ik zelf meestal mooier .
 
Daarom zeg ik toch ook dat je je voorvering aan moet passen.Zie ook wel dat dat een crossvork is .
Is gewoon niet te doen op straat met zo'n inmens duikende vork.
 
Valt goed mee, mijne duikt ook ver, maar slaat niet door, je bent er vrij snel aan gewend.
Gewoon originele veren, alleen wat dikkere olie.
Feit is dat je met een SM meestal vrij lomp doet en dan is een niet al te stugge voorvork wel prettig (trappen, springen, drempels, etc).
 
hey wat is er mis met racer uit de jaren ''90?

heb zelf een gsx750 uit 93. Had em gekocht met lichte schuifschade en ben toen langzaam aan begonnen met em op te knappen.

plaatje zoals ie nu is:


kenteken boeit me niet zoveel ff..

plaatje zoals ie was:
 
pff '90 mijne is uit '88

een gsx f 600 met een gsx-r 750 blok...
het verhaal: apparaat was iemand op dood gebleven was niks meer dan een frame en een gaar blok...
ding had 4 verschillende kleuren namelijk: rood, roze, lelijk blauw en blauw...

eerst alle kappen naar de nedcar gebracht en in t zwart parelmoer laten spuiten(zwart& alle kleuren van de regenboog) was iets van 500 euro (normaal 700-800 eupo)

daarna het gare 600 blok vervangen voor het blok van een gsx-r 750...
verschillende blokdelen laten poedercoaten in het diep paars...

allerlei kleine dingen diep paars gespoten, zoals: velgen, balhoofd en diverse blokdelen..

voor de rest een beetje standaard dingen:
vering vervangen.
stickers.
kuipruitje.
stalen remleidingen.
enz enz..

picies:



dis dus wat ik gedaan heb....en er kan nog meer aan veranderen...
de mogelijkheden zijn eindeloos...
 
Sjors@Area said:
wat voor schade zat daarop?
zoals die was vind ik hem eerlijk gezegd wel vetter.

Hij had vrij veel schade, aan de kant waar je op de foto tegen aan kijkt was die bolling die om het motorblok heen zit compleet weggeschuurd, zadel was aan alle kanten gescheurd, uitlaat was beschadigd, kappen aan de achterkant waren diep gekrast en alle ophangpunten waren geknakt.
Op de foto van et origineel lijkt ie wel mooi maar das dan ook geen foto van de mijne, maar van 1 zoals ie hoort te zijn van google.
et zwart mettalic en ornaje velgen staan em cker goed..
 
4x2 said:
Is normaal dat ze zo ver inveren, het zijn oorspronkelijk crossbakken (al is een UPSD niet origineel op een XR600 btw).

.

idd, is een vork van een honda cr 500