Tips om motor beetje 'op te leuken' (fotosoepers welkom!!)

just

Well-Known Member
Ben al een tijdje niet erg actief meer op scooterforum, omdat ik mijn scooter inmiddels verkocht heb en een motor heb gekocht +ralf+ Misschien kennen sommigen hier op het forum mij nog wel omdat ik altijd met chiel van bakel (sprintsonic en aerox CvB) op meetings kwam.
Ik heb dus de volgende motor:
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/128397
Kon/kan geen dikke racer betalen en de modellen uit 1990 die ik wel kan betalen vind ik persoonlijk oerlelijk! Nu vroeg ik me af of jullie wat tips hebben om dat ding wat 'op te leuken'. Ik heb inmiddels al heel wat gepolijst (koppelingsdeksel, voetsteunen, voorvorkpoten etcetera, dit is niet op de foto te zien). Ik kan ook draaien en frezen, maar heb even niet heel veel inspiratie :'(
Alle (nuttige) tips zijn welkom!
Bedankt :p
 
Advertisement - register to remove this

afbeelding015small0av.jpg
;)
 
Tja...die no fear stickers. Beetje lame, maar je moet wat als er krassen op je tank zitten aan de zijkant :'( Het is trouwens een 400 cc viercilinder. Zelfde blok als in een cbr400rr zit. Extreem hoogtoerig (voor een viertakt) toerenbegrenzer grijpt pas in bij ong. 14,5 K!

Ohja: Motor is uit 1989!! Op wat pekelschade na aan het blok ziet hij er heel netjes uit. Is ook nog originele spuitwerk.
 
ik ben ook slecht een arme student en heb ook een moto :)
het is een honda xr600 van '90
het voldoet prima naar mijn wensen ziehier een fotow


Afbeelding028klein.jpg
 
een paar ideetejes :P : een soort streetfighter voorkap (niet te aggresief), zon soort onderkuip onder het blok, een puntiger achterkantje zonder duo seat (geen duitse style, meer r1 ofzo), een iets langere achtrerbrug met een dikkere band :)
ik heb geen id wat het kost, maar het lijkt me wel mooi :)
 
wiem said:
ik ben ook slecht een arme student en heb ook een moto :)
het is een honda xr600 van '90
het voldoet prima naar mijn wensen ziehier een fotow


http://img76.exs.cx/img76/3706/Afbeelding028klein.jpg[ /img][/QUOTE]

damn, zon ding moet ik ook gewoon hebben als ik 18 oid ben, gewoon een lekkere supermotard om lekker rond te rijden 8)
 
Thanx voor de vele reacties +ralf+ Die supermotard is zeker heel vet! Alleen niet echt geschikt voor lange afstanden zeker? Wel lekker om mee rond te knallen, zeker leuk!! Dat ding heeft trouwens ook een streetfighterkoplamp-unit, zou dat mooi staan of niet? Bij zo'n supermotard past het wel, maar bij mijn motor? Voor die onderspoiler/kuip ga ik eens kijken wat er te verkrijgen is!
bedankt!
past trouwens een aluminium achterbrug in van een cbr, maar dan moet ik vrij veel aanpassen. Wil ik misschien wel gaan doen, ziet er namelijk super uit!
@maikel: goede tip! Heb site gelijk toegevoegd aan mijn favorieten.
 
Last edited:
MAYKEL_MK1 said:
Streetfighter voorkapje idd.
Spiegels dr af, anders kleinere
Recht stuur dr op
RAW dr af
Delen polijsten :#

:)

wat hierboven staat en velgen laten spuiten en misschien nog andere onderdelen, andere uitlaat (sneller en mooier) het licht een kleurtje geven, ander achterlicht kapje...
 
Back
Top