Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
RickH said:
God kan waarschijnlijk niet eens bestaan , Hij heet IIG geen God of Allah, dit omdat er voor de middeleeuwen GEEN medeklinkers waren

dus dan kan adam en eva ook niet , laat staan mohammed.



Wie heeft dat verteld?? je pa?

sommige mensen zijn ook echt raar hoe weet jij dat dan of hoe weet de wetenschap dat dan:S weetje hoe ver je terug moet soms kan k er niet bij met me hoofd.


Maja
 
franky said:
nou waar je gelukkig van word

dr ouders hebben geen contact meer met dr
dr beste vrienden niemeer (mag nie van dr vriend, oo meneertje word jaloers als je aan dr komt)
ze heeft hoofddoek op en loopt met neergebogen hoofd
ze word nageroepen door allerlij kleuters van 8-15 jaar (he fatima!!!) terwijl ze gewoon michelle heet.

van die ander weet ik niks meer die heb ik nooit meer gezien

dus vertel me niet dat ze gelukkig is



maar dat doorvertellen van dat verhaal wat later de BIJBEL heette is idd niet de koran

en het kan niet dat iedereen uit adam en eva komt

dan waren we nu misvormd en mongool

de theorie dat we hier uitgezet zijn door aliens is beter te verklaren.

nu wieder ontopic


vriend van mij is ook met NLer getrouwd meisje ook moslim ma heeft gewoon contact met ha eigen vrienden vriendinnen familie tis maar net met wat voor een jonge je trouwt ofniet dan.. als ik snel jaloers ben is het in de nadeel van meisje natuurlijk ma als k niet snel jaloers ben voordeel dat heeft niks met geloof te maken maar als zon meisje moslim word en ze doet dr geen flikker voor kan ze netso goed geen moslim worden vind ik als ze scheide gaat ze netso hard verder met zuipe enzo enzo..


snapje Geloof is iets waar je in moet geloven en niet onder DWANG ofso tis wat jezelf wilt. ook niet geloof aanemen omdat je zograag met hassan wil trouwen ofso haha..
 
RickH said:
God kan waarschijnlijk niet eens bestaan , Hij heet IIG geen God of Allah, dit omdat er voor de middeleeuwen GEEN medeklinkers waren

dus dan kan adam en eva ook niet , laat staan mohammed.


misschien heette hij wel MHMMD moet je is uitspreken OERTAAL :p

ik ben er zeker van dat als er een god is is het er maar een.

we geven hem allemaal een andere naam, en daar gaat het mis.

misschien is het wel een vrouwelijk Figuur, vrouwen zijn creatiever en staan voor vruchtbaarheid (nooit aan gedacht he??)

en noch is het bewezen dat de aarde aan het begin als eerste levensvorm eencellige diertjes had
die tweecellig viercellig achtcellig 16cellig 32cellig 64cellig 128cellig 256cellig 512cellig 1024cellig 2048cellig enz enz enz werden.
 
s1abc said:
Omdat je in een resort zat waarschijnlijk. Er zijn echt wel kerken en synagogen. weet niet of je nog de aanslagen herrinert vorig jaar in Istanboel. Waar ondere andere een ambassade is opgeblazen en een synagoge...


Ik zat in Alanya, maar daar buiten ben ik ook geweest, geen kerken gezien :S
Maar dat zal dan wel, het zal er ook wel mee te maken hebben dat Nederland een stuk kleiner is, dus alles veel sneller opvalt.
 
Pimp69 said:
Wie heeft dat verteld?? je pa?
sommige mensen zijn ook echt raar hoe weet jij dat dan of hoe weet de wetenschap dat dan:S weetje hoe ver je terug moet soms kan k er niet bij met me hoofd.

Maja


... maar hoe weet jij dat dan dat het niet zo is? :)
That's the question..
 
Pimp69 said:
Wie heeft dat verteld?? je pa?

sommige mensen zijn ook echt raar hoe weet jij dat dan of hoe weet de wetenschap dat dan:S weetje hoe ver je terug moet soms kan k er niet bij met me hoofd.


Maja
Nee IK kijk langer dan dat men neus lang is , en VERDIEP me in onderwerpen, uit onderzoek is gebleken dat er in herogliefen (of hoe je dat ook noemt) geen medeklinkers zaten.
 
Razma said:
... maar hoe weet jij dat dan dat het niet zo is? :)
That's the question..


en hij dat t wel zo is.:) wetenschap hoe weet wetenschap dat dan?? kennen ze mensen van voor de middeleuwen?







en god is allah allah is god je hebt echt geen 3/4 soorten dan kan je ten eerste al niet zeggen dat god alles geschapen heeft want dan heeft allah de andere helft geschapen dus dat kan niet er is gewoon 1 god vrouw man weetje t niet het kan ook niet bewezen worden.
 
Pimp69 said:
en hij dat t wel zo is.:) wetenschap hoe weet wetenschap dat dan?? kennen ze mensen van voor de middeleuwen?







en god is allah allah is god je hebt echt geen 3/4 soorten dan kan je ten eerste al niet zeggen dat god alles geschapen heeft want dan heeft allah de andere helft geschapen dus dat kan niet er is gewoon 1 god vrouw man weetje t niet het kan ook niet bewezen worden.

No offence en respectvol tegen over jou , maar mag ik vragen of jij gelovig bent en zoja in wat voor geloof?
 
in t arabisch dan? zate daar ook geen medeklinkers in??

ohja schrijftaal is anders als spreektaal hoppa!!!! daar kan je niet tegenop want misschien spraken ze wel met medeklinkers.


Ik ben gelovig en ben moslim
 
Pimp69 said:
in t arabisch dan? zate daar ook geen medeklinkers in??

ohja schrijftaal is anders als spreektaal hoppa!!!! daar kan je niet tegenop want misschien spraken ze wel met medeklinkers.


Ik ben gelovig en ben moslim
true true

in arabisch heb ik mij nog nooit verdiept...

hoe heet god eigenlijk? In de bijbel staat als naam Jhvh (zonder medeklinkers dus.)
 
mondelinge taal zal wellicht een raadsel blijven...
Het modern arabisch is btw ook niet meer te vergelijken met de oude tijd en zeker niet met de basistalen etc. Dus hoe kan in de loop van de tijden dan geweten zijn hoe het werd uitgesproken (met of zonder klinkers) aangezien er maar weinig of kleine fragmenten fonetisch schrift zijn gevonden (scholen ed).

Ik heb de Koran en de Bijbel beide gelezen voor m'n studies. Eigenlijk zitten er zelfs heel erg vergelijkbare dingen in.. het grootste verschil is echter de hedendaagse beleving.
 
RickH said:
No offence en respectvol tegen over jou , maar mag ik vragen of jij gelovig bent en zoja in wat voor geloof?


wat maakt het uit of je gelovig bent

je moet dit bekijken vanuit een positie tussen de geloven in

het is niet intressant om te weten wie welk geloof heeft

als ik katholiek ben en jij moslim(?) dan kunnen we wel zeggen ach maar jij bent .... en dat willen we niet .

we willen geen vertekend beeld en dat krijg je wel als je vanuit een geloof oordeeld

IK BEN ONGELOVIG (en laten we het zo houden)
 
Razma said:
mondelinge taal zal wellicht een raadsel blijven...
Het modern arabisch is btw ook niet meer te vergelijken met de oude tijd en zeker niet met de basistalen etc. Dus hoe kan in de loop van de tijden dan geweten zijn hoe het werd uitgesproken (met of zonder klinkers) aangezien er maar weinig of kleine fragmenten fonetisch schrift zijn gevonden (scholen ed).

Ik heb de Koran en de Bijbel beide gelezen voor m'n studies. Eigenlijk zitten er zelfs heel erg vergelijkbare dingen in.. het grootste verschil is echter de hedendaagse beleving.


Jah zitte wel vergelijkbare dingen in.. maar ik vraag me af wat er vroeger in de BIJBEL stond daar staan volgens de geruchten die over de wereld gaan veel meer vergelijkbare dingen in.. OOK over de profeet van moslims MOHAMMED.
 
waarom zou god of allah niet bestaan?! omdat er geen medeklinkers waren? ooit gehoord van taalverbastering. Na zoveel jaar mag er toch wel een aardige verandering komen hè? Ooit aan gedacht dat er eerst ook geen letters waren. Je moet toch iets verzinnen. Ik denk dat de gesproken taal nog steeds belangrijker is dan de geschreven taal. Ik denk trouwens ook dat we aardig off topic lopen hier ;)
 
franky said:
wat maakt het uit of je gelovig bent

je moet dit bekijken vanuit een positie tussen de geloven in

het is niet intressant om te weten wie welk geloof heeft

als ik katholiek ben en jij moslim(?) dan kunnen we wel zeggen ach maar jij bent .... en dat willen we niet .

we willen geen vertekend beeld en dat krijg je wel als je vanuit een geloof oordeeld

IK BEN ONGELOVIG (en laten we het zo houden)
Puur benieuwd , aangezien dat hij op deze manier (nogmaals respect hoor) reageert

ik ben zelf ook Atheist, ik ben niet opgevoed met een god, maar heb wel respect voor mensen die denken dat er een god bestaat .
 
Back
Top