Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
xyz said:
Heb je het soms geprobeerd? Denk het niet, omdat er ook in Islamitisch landen als Turkije gewoon kerken en synagogen worden gebouwd. Ik weet niet waar jullie zulke verhalen vandaan halen. Mede door 'zulke' verhalen komen Islamitisch landen sneller in het kwade daglicht terecht!


Prove me wrong!

Toen ik in turkije was heb ik daar geen kerken gezien hoor...
 
AuGuRk said:
ik vind dat de doodstraf moet worden ingevoerd. Niet dat het helpt dat de moordenaar moet worden vermoord. Maar het schrikt goed af voor anderen. De straffen zijn gewoon te mild en als je maar voor een paar jaar weg hoeft en je hebt toch gedaan wat je wilde doen... Zie voorbeeld Hans v. Wiersen @ Terrra College. Nouw zit ie misschien een paar jaar en dan is hij weer vrij. Nederland legt de prioriteiten verkeerd, stop eens met de hele samenleving controleren in het verkeer en zet wat meer man op de nationale veiligheid.
Vergeet niet dat er meer moordenaars zijn naast moslims. En dan krijg je nog het verhaal is het wel de juiste die je ombrengt? Want bij sommige zaken is het duidelijk wie het is maar vaak is het nog een zwaar juridisch proces waar fouten gemaakt worden. Wil jij het dan op je geweten hebben dat de verkeerde omgebracht is? En vanaf welke straf moet de doodstraf ingaan dan? Bij een moord? Dus iemand die dronken achter zijn stuur zit en iemand dood rijdt moet ook dood? En psychisch zwakzinnigen ook?
 
Big B NRG said:
Prove me wrong!

Toen ik in turkije was heb ik daar geen kerken gezien hoor...
Omdat je in een resort zat waarschijnlijk. Er zijn echt wel kerken en synagogen. weet niet of je nog de aanslagen herrinert vorig jaar in Istanboel. Waar ondere andere een ambassade is opgeblazen en een synagoge...
 
Ik kom uit Turkije en er wordt in de dorp waar ik uit kom een kerk gebouwd door een tiental Fransen in een dorp van enkele duizenden mensen. Dit zegt volgens mij wel genoeg. En als je ook terugkijkt naar de aanslagen in Turkije, weet je dat er twee synagogen waren opgeblazen. Die zijn er dus ook wel degelijk, maar je komt ze niet tegen of ziet ze over het hoofd.

/edit: geownd door s1abc :rolleyes:
 
xyz said:
Ik weet niet of het echt waar is, omdat ik me nooit in de koran heb verdiept, maar er wordt het volgende beweerd: een goede moslim, is een moslim die een goede verhouding heeft tussen het geloof en zijn omgeving(=medemens). Dit wil dus zeggen dat je je gebonden moet voelen tot je geloof, maar hierbij het contact met anderen niet moet schaden. Dit betekent dat je omgang met je medemens even belangrijk zou moeten zijn, als je gebondenheid met je geloof. Oftwel dat je contacten moet blijven houden met OOK andere gelovigen.
Er is volgens mij geen enkel geloof dat kwaad predikt. Daarom moet ook niet meteen de islam worden aangevallen maar wel de idioten eronder die het verkeerd interpreteren en prediken.
 
xyz said:
Maar die interpreteren het niet verkeerd, maar nemen gewoon aan wat hun het beste uitkomt!
Dat is inderdaad zo. En wat mij dan opvalt is dit meestal onder de ongeletterde en ongeschoolde mensen in de armere delen van de wereld. Die paar uitgezonderd die ook in het westen zo achterlijk zijn als een }:O
 
franky said:
zeker de beginpost niet gelezen??? staat in de eerste regels dat hier NORMALE TAAL moet worden gebruikt.

:|
jammer dat hem opnieuw quote. Hij was al door iemand erop gewezen. Nu staat ook op deze pagina. Maar je hebt wel gelijk dat je er wat van zegt.
 
Eigenlijk moet je hier gewoon niet op ingaan, omdat het per definitie niet hoeft te beteken dat als een (1) gek het wel doet, dat dan zijn mede gelovigen hetzelfde zijn en het goed keuren!
 
FRANKY HAD DIT ALS BEGINPOST!!! ik heb er een beetje antwoord opgegeven lees het maar als je iets niet snapt moet je maar vragen.




ik bedoel het is wetenschappelijk nooit bewezen dat god heeft bestaan en of hij nog steets bestaat.



Hoe kan dat dan wetenschappelijk bewezen worden??? GOD heeft alles geschapen hoe kan wetenschap dan zegge god bestaat??



dus naar mijn menig bestaat hij ook niet. maar dat mag iedereen voor zichzelf weten.


Je bent ongelovig eigen keus.




vrouwenbesnijdenis, ik snap het niet , sex doe je dan toch nietmeer voor je plezier?? je wil toch je vrouw kunnen beminnen?




In de koraan staat niks over vrouwenbesnijdenis..


ook is het bewezen dat besnijdenis bij mannen geen nut heeft, de eikel word practisch gevoelloos en er kan eeltvorming ontstaan , met hygiene heeft het niks te maken dat maakt namenlijk niks uit (misschien als je je pik nooit wast)


Gaat niet om bewijs Het staat in de koraan dat je je moet besnijden. JE DOET HET anders kan je netso goed niet geloven dan ben je net van die katholieken die geloven ma die vrijdag gewoon vlees eten enso;)


theo kwam daar ook voor op
laat mensen zelf beslissen op hun 16e of ze besneden willen worden en doe dat dan in een ziekenhuis.


Theo is niet door zijn mening doodgeschoten.





in die boeken kan werkelijk vanalles staan maar het KLOPT NIET,
die verhalen werden vroeger van opperhoofd vader tot zoon verteld in de kring om het kampvuur

dit word steets meer overdreven en uiteindelijk werd het opgepent



De koraan is geschreven door ons profeet MOHAMMED. de koraan is nooit veranderd de eerste en de laatste zijn nogsteeds hetzelfde.





maar je gaat als jonge vrouw toch niet je haren bedekken??????
je krijgt meteen zon bolle kop en je bent veel minder aantrekkelijk,
iedereen heeft zoeits van bah dat ziet dr niet uit (teminste dat heb ik dan)



Waarom heeft iedereen dat jij vind t niet mooi maar ik wel iemand anders ook is toch rlx je hebt toch vrijheid van meningsuiting enzo je mag gewoon doen en laten wat je wilt je mag een Hoofddoek dragen staat nergens dat t niet mag en hierzo thuis word mijn zus niet gedwongen een hoofddoek te dragen ze doet t niet ze zegt ik doe t later wel als ze het niet doet doet ze t toch niet.. je gelooft voor jezelf je gelooft niet omdat je word gedwongen..


bij mijn vader op zn werk werkt een turkse vrouw van pakweg 30
ze heeft na veel gezijk met me vader eindelijk gewoon dr hoofddoek thuis gelaten
kreeg ze ineens van iedrereen complimentjes en ze komn meteen veel beter met mensen opschieten.
ze bloeide helemaal op, nou ik snap niet waarom mensen zich zo willen onderdrukken.


dit is dom.. zoals k al zeg je gelooft voorjezelf als jij t wilt doe je het klaar scheit aan dat jou pa t niet rlx vind of jij.






maar wat helemaal belachelijk is is dat je als nederlands meisje met een turk gaat je moslim moet worden.

(ga niet zeggen dat het niet zo is , ik heb het 2x van heel dicht bij meegemaakt 2 goede vriendinnen nu nooit meer contact mee)



Inderdaad.. jij vind het belachelijk wat vinden/vonden die meisjes dan? of die ouders van die meisjes ga ff met ze praten misschien zijn ze wel dolgelukkig..dat ze moslim zijn geworden..




MENSEN ik wil 1 ding zeggen theo is niet doodgeschoten omdat die een mening had hij is denk ik zelf dan dat die is doodgeschoten omdat hij met die laatste film over moslims enso gewoon met ons geloof aan t spelen is.. in turkije/marokko maken wij toch ook geen film over katholieken joden ofso.

in turkije heb je netso als dat je hier moskeen hebt daar kerken dat gaat toch ook goed waarom hier niet dan.. de kerk in turkije kan de klokken wel luiden waneer ie wil maar als hier in NL bij een gebed door de speakers de moslims naar t gebed worden geroepe nee dat kan niet enso beginnen jullie met zijn allen van jah we worden gestoort van dat gezang.. als je daar gestoort van word word ook gestoort van de KERKTOREN:) dat gaat zelfs harder:S

In de Koraan staat echt niet dood de mensen die tegen de koraan zijn haha.
 
Zoals ik het vertel :rolleyes: ,oftwel scheer niet alle moslims over dezelfde kam. Niet alle moslims keuren het goed wat er is gebeurd.
 
s1abc said:
jammer dat hem opnieuw quote. Hij was al door iemand erop gewezen. Nu staat ook op deze pagina. Maar je hebt wel gelijk dat je er wat van zegt.

srry had ik niet gezien post verweiderd .
 
s1abc said:
Vergeet niet dat er meer moordenaars zijn naast moslims. En dan krijg je nog het verhaal is het wel de juiste die je ombrengt? Want bij sommige zaken is het duidelijk wie het is maar vaak is het nog een zwaar juridisch proces waar fouten gemaakt worden. Wil jij het dan op je geweten hebben dat de verkeerde omgebracht is? En vanaf welke straf moet de doodstraf ingaan dan? Bij een moord? Dus iemand die dronken achter zijn stuur zit en iemand dood rijdt moet ook dood? En psychisch zwakzinnigen ook?

Natuurlijk zit er verschil in, maar je hebt diverse manieren. Bij mijn voorbeeld was er duidelijk opzet. Dat moet worden aangepakt. De zwakzinnigen die een moord plegen, zijn dus ook gevaarlijk voor de samenleving. Deze moeten iig tijdelijk uit de samenleving en op herstel hopen. Iemand die dronken iemand doodrijdt is geen moordenaar maar gewoon stom. Hij heeft niet met opzet iemand doodgereden maar wel zelf het risico genomen om dronken achter het stuur te zitten. Dit is dus een heel ander geval. En ja, er zijn mensen onterecht veroordeelt. Misschien moet je de twijfelgevallen niet zover laten komen totdat het zeker is. Maar op heterdaad en andere duidelijke gevallen kan makkelijk doodstraf op worden toegepast. Als dat wordt ingevoerd wordt er misschien niet zo makkelijk en klakkeloos iemand doodgeschoten.
 
mhr_rox said:
ik vind het gewoon een stelletje godsdienst strijders die niks anders te doen hebben dan geweld en verderf zaaien! en nee ze zijn niet allemaal hetzelfde maar waarom staat er tog elke keer als er wat ernstigs aan de hand is OF een marokkaan OF een moslim in de krant? denk daar maar eens goed over na! en nog iets: iemand vermoorden is niet goed maar dat kan in principe iedereen, MAAR welke kk idioot gaat er nou iemand levend onthoofden en dan de filmpjes ervan op internet zetten en welke kk idioot vliegt z'n vliegtuigen nou in verschillende gebouwen en welke kk idioot shiet iemand met 6 kogels dood, snijdt z'n nek door doet er nog eens 3 messen en een testament van jezelf bij en dan ook nog eens een paar minuten erboven hangen om te kijken of ie wel echt dood is en welke kk idioot blaast zichzelf op om zich zogenaamd op te offeren voor zijn o zo grote god en zo kan ik nog wel een hele waslijst maken.... (know wat i mean) dus nadenken over wat men zegt over moslims? laat hun eerst maar eens nadenken wie ze in godsnaam wel niet denken dat ze zijn! vrouwen en kinderen zijn goede moslims? NOU ECHT NIET! die staan keihard hun mannen aan te moedigen dat ze zichzelf opblazen en dat dat goed zou zijn met een dikke m16 in d'r handen. en ja denk daar maar eens over na!




dat onthoofden is ook in bosnie gebeurd..

TOEN ZIJN ER WEL MOSLIMS ONTHOOFD. maar toen werd t allemaal door de vingers gezien ma zo kun je wel 3 dagen verdergaan en dan ben je er nog niet uit.
 
Pimp69 said:
dat die is doodgeschoten omdat hij met die laatste film over moslims enso gewoon met ons geloof aan t spelen is.. in turkije/marokko maken wij toch ook geen film over katholieken joden ofso.

maar dan moet je nog steeds niemand doodschieten toch?
Zou er iemand in marokko of turkije een film over katholieken of joden zou maken gaat ie 99% niet doodgeschoten worden
 
Razma said:
maar dan moet je nog steeds niemand doodschieten toch?
Zou er iemand in marokko of turkije een film over katholieken of joden zou maken gaat ie 99% niet doodgeschoten worden


Heb je opzich wel gelijk in..nouja 99 ik denk wel 100% cker niet..
 
God kan waarschijnlijk niet eens bestaan , Hij heet IIG geen God of Allah, dit omdat er voor de middeleeuwen GEEN medeklinkers waren

dus dan kan adam en eva ook niet , laat staan mohammed.
 
Pimp69 said:
maar wat helemaal belachelijk is is dat je als nederlands meisje met een turk gaat je moslim moet worden.

(ga niet zeggen dat het niet zo is , ik heb het 2x van heel dicht bij meegemaakt 2 goede vriendinnen nu nooit meer contact mee)



Inderdaad.. jij vind het belachelijk wat vinden/vonden die meisjes dan? of die ouders van die meisjes ga ff met ze praten misschien zijn ze wel dolgelukkig..dat ze moslim zijn geworden..

nou waar je gelukkig van word

dr ouders hebben geen contact meer met dr
dr beste vrienden niemeer (mag nie van dr vriend, oo meneertje word jaloers als je aan dr komt)
ze heeft hoofddoek op en loopt met neergebogen hoofd
ze word nageroepen door allerlij kleuters van 8-15 jaar (he fatima!!!) terwijl ze gewoon michelle heet.

van die ander weet ik niks meer die heb ik nooit meer gezien

dus vertel me niet dat ze gelukkig is



maar dat doorvertellen van dat verhaal wat later de BIJBEL heette is idd niet de koran

en het kan niet dat iedereen uit adam en eva komt

dan waren we nu misvormd en mongool

de theorie dat we hier uitgezet zijn door aliens is beter te verklaren.

nu wieder ontopic
 
Back
Top