Theo Zonder Discriminatie (discussie Dus Wees Netjes In Je Taalgebruik)

ik geloof

  • wel

    Votes: 45 22.8%
  • niet

    Votes: 152 77.2%

  • Total voters
    197
peteRS said:
Bedreiging is gewoon strafbaar hor:s Dus als iemand een kogelbrief stuurt o.i.d en ze weten wie dat heeft gedaan is diegene mooi de lul.

nou wat noem jij mooi de lul? wat zou de boete zijn?. voor moord kom je zelf met 3-4 jaar vrij.
 
mhr_rox said:
laat ze maar lekker bang zijn, hoe banger hoe beter!!!! dan weten ze gvd ook eens hoe veel nederlanders zich voelen als er weer zo'n vieze groep met half opgeschoren schapen koppen zich weer eens moeten bewijzen en weer een onschuldig iemand iets ergs aan doen, laat hun nou maar eens voelen wat vele van onze onschuldige burgers al die jaren hebben gevoeld. en maar zielig blijven doen he! omg wat een ongelofelijk zielig volk zeg! gadverdamme ik walg van ze stuk voor stuk en (bijna) allemaal!!!

specifiek om gevraagd om het in deze topic netjes te houden, dus doe dat dan ook. ipv stomme dingen te roepen, geef je mening, en onderbouw die ook op een manier waar we allemaal wat aan hebben
 
Wat me wel opvalt is dat er nu geen relle komen tussen nl'ders en marrokanan. En ik durf te wedden als wij nederlands een goede ''allah persoon'' hadden vermoord was het relle geweest! Net of wij bang zijn voor dat volk ofzo...
 
pollik said:
Wat me wel opvalt is dat er nu geen relle komen tussen nl'ders en marrokanan. En ik durf te wedden als wij nederlands een goede ''allah persoon'' hadden vermoord was het relle geweest! Net of wij bang zijn voor dat volk ofzo...

wat sugereer jij dan, dat we nu (nl'ers) op moeten staan en tegen de marokaanse volk moeten gaan opzetten
 
Wat ik nog wel een van de ergste dingen vindt is dat een Marrokaan zich alleen een nederlander noemt als HEM dat uitkomt! Ik zit op een school met veel buitenlanders ook mijn klas bestaat voor 60% uit buitenlanders. Deze mensen zijn bijna allemaal moslim. Spreken (terwijl ze allemaal al sinds hun geboorte in NL wonen) bijna allemaal gebrekig nederlands. Terwijl ze allemaal een nederlands paspoort hebben. Ik sprak laatst met een meisje over haar geloof en zei kon mij vertellen dat een vriendje hebben al een schande is bij hun en niet mag. Zelfs een vriendschappelijke band met een jongen is al verboden en dat een jongen deze vrijheid wel heeft.. WTF? Dit is toch de 21e eeuw? Als een moslim in een land wat volgens de beschaving leeft zoals wij deze kennen vind ik dat zij zich moeten aanpassen. Het geloof in de koran is een keuze die vrij is voor iedereen... Maar laat de koran zich dan ook aanpassen aan deze tijd!! Als moslims toch willen geloven zoals het in hun oude boek staat laten ze het dan in hun eigen land doen.. Ook een moslim die geboren en getogen is in Nederland, maar zich toch niet als een nederlander kan gedragen en of praten.

Als je een marokaans uitziende jongen vraagt wat hij nou is dan zal hij je vertellen dat hij een marokaan is. Terwijl hij wel geboren is in nederland.. Vertel deze zelfde marokaan dat jij vind dat alle marokanen die een crimineel verleden hebben uitgezet moeten worden en hij zal zich als laatste redmiddel beroepen op het feit dat hij in nederland geboren is en zich dan als nog een nederlander noemen.. Beetje jammer vind ik het dan..
 
Last edited:
pollik said:
Wat me wel opvalt is dat er nu geen relle komen tussen nl'ders en marrokanan. En ik durf te wedden als wij nederlands een goede ''allah persoon'' hadden vermoord was het relle geweest! Net of wij bang zijn voor dat volk ofzo...

We hebben het elke keer over dat allochtonen moeten emigreren en er geen onderscheid moet worden gemaakt tussen wij en hen, maar nu doe jij dus precies hetzelfde, oftwel met zo'n instelling schiet je eigenlijk al weing op!
 
rituele en zichzelf nederlands noemen doen ze aleen als het hun uit komt, maar dat is mijn mening.

ik hoorde een tijdje geleden op de radio dat ergens in(ik meen irak) de nederlanders en dergelijken buitenlanders voor hun verplicht mee moesten doen aan de ramadan omdat ze anders hun reliegie zouden schaden enz
dan zouden ze een schande zijn voor hun geloof enz.
degenen die dit niet deden werden gestraft of het land uit gezet.

moet men hier in nl eens proberen om die mensen te verplichten nederlands te leren, en zo niet het land uit te zetten dan komt er meteen een islamitische organisat ie op je dak dat je dat niet kunt maken.
zij vertellen in hun taaltjeeen hoop onzin over ons en wij kunnen hun niet verstaan maar ooo wee als wij iets over hun vertellen wat zij horen. dan word je acuut in elkaar geslagen of aangeklaagd wegens discriminatie.

ik heb mij inn het vorige topic ook aluitgelaten over de samenleving, en wee tniet of mij dit in dank af is genomen en of dit bij somige mensen in het verkeerde keelsgat schiet maar ik vind dat de samenleving zichzelf kapot maakt op deze manier en dat hier heel snel iets aan gedaan moet worden.

als alle imigranten zich in nederland nu eens aan onze regeltjes gingen houden en zich aan gingen passen aan onze cultuur en wij niet aan die van hun want nl is nogsteeds van de nederlanders zelf en niet van mensen die hier komen profiteren, dan werd het een stuk beter.
 
Ja, sommige dingen gaan hier echt te ver!
Er was op tv een journalist die aan een klein ventje vroeg wat hij van die moord op Theo van Gogh vond. Waarop het ventje antwoorde:"ja, hij heeft de profeet beledigt."
Daar zakt m'n broek dus echt van af. Hieruit kun je wel achterhalen wat VEEL moslims wel neit oevr hebben voor hun geloof. Ik zeg expres VEEL moslims, want zo zijn natuurlijk niet alle moslims. Er zijn ook echt wel "goede" moslims bij. Je moet ze nu niet ineens over 1 kam gaan scheren.
Maar feit is en blijft dat sommige allochtonen en dan vooral moslims veel te ver gaan in hun geloof en ik vind dan ook dat hier iets aan gedaan moet worden. Ik vind dat ze iets moeten bedenken dat te sterke aanhangers van de islam niet het land in mogen ofzo. Dit is natuurlijk een oplossing die ik in een minuutje heb bedacht, maar de kamer heeft daar wel wat meer tijd voor en ik vind dus ook dat ze met concrete plannen moeten komen. Want er moet iets gebeuren, dat is duidelijk.
Zoals minister Verdonk dat ook vindt. En ik vind ook dat we eens niet zoveel moeten zeiken op minister Verdonk, wat zij zegt tenminste iets en geeft toe dat er iets moet gebeuren en loopt er niet als een lul die nog nooit een erectie heeft gekend achteraan.

Nick.
 
Kijk dat toevallig een moslim hem vermoord is nog wel te begrijpen, het zijn niet altijd de allochtoonse maar vaak wel.. Wie pleegde de moord op onze Pim? Een Nederlander..
Maar dit vind ik wel tever gaan, uit de naam van Allah iemand vermoorden. Terwijl er in de coran staat geschreven never en nooit iemand te mogen doden. Dus eigenlijk spreken we niet van een Moslim die "onze" Theo heeft vermoord.. Het is natuurlijk wel een triest geval die zoiets doet..

weksel
 
nudeltuning said:
ik hoorde een tijdje geleden op de radio dat ergens in(ik meen irak) de nederlanders en dergelijken buitenlanders voor hun verplicht mee moesten doen aan de ramadan omdat ze anders hun reliegie zouden schaden enz
dan zouden ze een schande zijn voor hun geloof enz.
degenen die dit niet deden werden gestraft of het land uit gezet.

Er wordt veel gezegd, maar wordt voorlopig nog niks bewezen, daarom vind ik het argument dat jij naar voren schuift niet echt relevant. Ik kan hier ook zoveel dingen gaan beweren, maar als ik niet echt met duidelijk bewijzen kom, maar alleen geruchten, kan ik natuurlijk ook weinig maken.
 
Het probleem is dat nederland te soft is. Ik hoop dat hier dus verandering in gaat komen.

Ik heb niks tegen marokkanen, alleen dat kleine groepje wat het verpest voor de rest moeten ze verbranden en dan heb ik het niet alleen over marokkanen maar ook over de rest van het uitschot, maakt niet uit waar vandaan!

Nederland moet strenger worden met regels, hardere aanpak. Ik vind het bijv. ook goed dat ze in Frankrijk hoofddoekjes verboden hebben in het openbaar. Dat hoort in een Islamitische wereld en niet in de westerse wereld!

Als vergelijk: In Nederland mogen de Islamitische volken Moskee's bouwen, maar als wij in een Islamitsch land een kerk neerzetten of iets anders doen wat totaal westers is niet dus echt niet past in het Islamitsche beeld, dan is het land te klein! Het wordt daar dus ook gewoon niet toegestaan.
Dat moeten ze hier dus ook instellen. Wat die mensen doen binnen hun eigen 4 muren zal mij een zorg zijn. Zolang het daar maar blijft!

Zoals Minister Verdonk al voorstelde, mensen met een dubbel paspoort, die een serieuze misdaad begaan, het land uit zetten! Laat ze die serieuse misdaad maar begaan in eigen land...

Daar wordt dat dus niet gepikt. Nederlandse wetgeving is zo krom dat je er een krul van in je lul krijgt.

Conclusie:

-De straffen moeten harder/strenger worden
-Politie moet veel meer macht krijgen en ook echt weer gezag krijgen!
-De grenzen moeten 5 jaar dicht, alleen voor mensen die kunnen aantonen dat ze daadwerkelijk niet naar huis toe kunnen, moeten worden toegelaten.
-Nederland moet Nederland weer worden, dus ook verbod op hoofddoekjes ed (alleen in het openbaar, binnenshuis doen en laten wat ze willen!).
-De AIVD moet van ze luie aars afkomen en zich serieus gaan bezig houden met het opruimen van dit soort gespuis.

Ohja,

Ik zie het dus gebeuren dat er binnenkort een paar extreme rechtse rakkers een marokkaan (of andere nationaliteit, met een kleurtje) zullen aftuigen, nou dan is het hek van de Dam!
 
Exup@NRG said:
Denk dat die toch een stuk lastiger zijn te vinden dan de Islamitise extremisten.
Dat valt wel mee hoor. Zijn genoeg extremisten die handelen in de naam van God(zoals wij hem kennen). Kijk maar in Afrika en in Azie.
Het is wel opvallend dat vooral de armere gedeelte van de wereld en de mensen onderaan de ladder de godsdienst gebruiken om oorlog te voeren.
 
Big B NRG said:
Als vergelijk: In Nederland mogen de Islamitische volken Moskee's bouwen, maar als wij in een Islamitsch land een kerk neerzetten of iets anders doen wat totaal westers is niet dus echt niet past in het Islamitsche beeld, dan is het land te klein! Het wordt daar dus ook gewoon niet toegestaan.
Dat moeten ze hier dus ook instellen. Wat die mensen doen binnen hun eigen 4 muren zal mij een zorg zijn. Zolang het daar maar blijft!

Heb je het soms geprobeerd? Denk het niet, omdat er ook in Islamitisch landen als Turkije gewoon kerken en synagogen worden gebouwd. Ik weet niet waar jullie zulke verhalen vandaan halen. Mede door 'zulke' verhalen komen Islamitisch landen sneller in het kwade daglicht terecht!
 
s1abc said:
Dat valt wel mee hoor. Zijn genoeg extremisten die handelen in de naam van God(zoals wij hem kennen). Kijk maar in Afrika en in Azie.
Het is wel opvallend dat vooral de armere gedeelte van de wereld en de mensen onderaan de ladder de godsdienst gebruiken om oorlog te voeren.


Maarja ze doden eigelijk niet uit de naam van God.. Omdat er in elk geloof word beschreven nooit iemand te mogen doden..
 
Weksel said:
Maarja ze doden eigelijk niet ui de naam van God.. Omdat er in elk geloof word beschreven nooit iemand te mogen doden..
Gaat om het geloof en de bedreiging die zij voelen dat er een andere geloof zich aan- opdringt.
 
Bram daar ben ik het mee eens

Het gaat ervan komen dat binnekort de rechtse extremisten hierzo het ook niet meer pikken , hoelang zal het duren tot de volgende grap begint? iig Volgend jaar , maybe zelfs dit jaar nog?

Er hoeven nog maar een paar van zulk soort dingen te gebeuren , mischien nieteens meer , mischien zit er al een groep rechtse te beramen waneer ze een moslim oid koud gaan maken

Zoals bram al zei , dan gaat er denk ik iets omkeren in nederland , dan zullen de moslims oid weer boos worden op de nederlanders en krijg je elke x van dat soort aanvallen

Dus nederland doe er wat aan!
 
Ik heb ook het idee dat de spanningen die nu spelen in Nederland richting zijn hoogtepunt reikt en in verloop van tijd afneemt puur alleen al omdat de radicalen en de oudere generaties van de moslimgemeenschap niet zijn normen en waarden meer dan opdringen. De tegenstrijdigheden die de moslimjongeren nu kennen nemen daardoor af omdat zij ook doorhebben dat het de 21ste eeuw is. Zij leven nu alleen teveel in dubio tussen twee culturen in.
 
ik vind dat de doodstraf moet worden ingevoerd. Niet dat het helpt dat de moordenaar moet worden vermoord. Maar het schrikt goed af voor anderen. De straffen zijn gewoon te mild en als je maar voor een paar jaar weg hoeft en je hebt toch gedaan wat je wilde doen... Zie voorbeeld Hans v. Wiersen @ Terrra College. Nouw zit ie misschien een paar jaar en dan is hij weer vrij. Nederland legt de prioriteiten verkeerd, stop eens met de hele samenleving controleren in het verkeer en zet wat meer man op de nationale veiligheid.
 
s1abc said:
Gaat om het geloof en de bedreiging die zij voelen dat er een andere geloof zich aan- opdringt.

Ik weet niet of het echt waar is, omdat ik me nooit in de koran heb verdiept, maar er wordt het volgende beweerd: een goede moslim, is een moslim die een goede verhouding heeft tussen het geloof en zijn omgeving(=medemens). Dit wil dus zeggen dat je je gebonden moet voelen tot je geloof, maar hierbij het contact met anderen niet moet schaden. Dit betekent dat je omgang met je medemens even belangrijk zou moeten zijn, als je gebondenheid met je geloof. Oftwel dat je contacten moet blijven houden met OOK andere gelovigen.
 
Back
Top