tailpipe aanpassen van c20

De inhoud van het expansie gedeelte is dan toch juist belangrijk.

Kleinere inhoud is toch gunstiger voor 50cc,
dus een dunnere uitlaat en niet korter.
 
iedereen loopt alleen maar te zeiken omdat ze DENKEN dat het niet werkt. als iemand nou gewoon wat maten opgeeft dan ken ik daarmee aan de gang.
 
blabla, TESTEN.

En ik denk dat dat wel de moeite waard is.

Probeer eens zo'n 16-17mm, dan hou je het veilig en is het evrschil groot geneog om er iets van te merken. Hou wel je temp geod in de gaten (liefst ook uitlaatgas temp , is wel leuk natuurlijk).
 
Originally posted by RacerX
De inhoud van het expansie gedeelte is dan toch juist belangrijk.

Kleinere inhoud is toch gunstiger voor 50cc,
dus een dunnere uitlaat en niet korter.

en of de lengte belangrijk is, bepaald in grote mate de hoogtoerigheid van de pijp.
 
wat denken jullie van de straal van de tailpip... zou die juist groot of klein moeten zijn tegenover 70cc pijp? (vraag ik ok omdat valantino pijp heel korte bocht heeft (dus kleine straal))
 
Originally posted by Patrick


veel hitte is altijd vermogensverlies, basis regel natuurkunde.

Je zegt het goed VEEL hitte...

Kom op, loop allemaal niet zo te blatne van werkt niet blabla, ik denk dat er misschien wel iets uit te halen valt, moet het natuurlijk wel perfect gelast worden enzo. Maar dat gaat wel lukken neem ik aan, anders begin je er niet aan...

Oja ik heb geen dikte voor je, maar er zijn genoeg mensen hier denk ik die wel zon 50cc pijpje hebben liggen ergens...
 
Originally posted by Ufo
blabla, TESTEN.

En ik denk dat dat wel de moeite waard is.

Probeer eens zo'n 16-17mm, dan hou je het veilig en is het evrschil groot geneog om er iets van te merken. Hou wel je temp geod in de gaten (liefst ook uitlaatgas temp , is wel leuk natuurlijk).

kijk temminste iemand die me helpt, maar ik neem aan dat je met 16/17 mm de binnendiameter bedoelt, want de buitendiameter is dus 22 mm. maar in ieder geval bedankt voor je reply!
 
Originally posted by Sjoerdyo


Je zegt het goed VEEL hitte...

Kom op, loop allemaal niet zo te blatne van werkt niet blabla, ik denk dat er misschien wel iets uit te halen valt, moet het natuurlijk wel perfect gelast worden enzo. Maar dat gaat wel lukken neem ik aan, anders begin je er niet aan...

Oja ik heb geen dikte voor je, maar er zijn genoeg mensen hier denk ik die wel zon 50cc pijpje hebben liggen ergens...

ik laat het waarschijnlijk lassen door de jager, die kunnen dat wel. ik morge trouwens ook ff hun advies vragen.
maar ik dacht ook dat er hier genoeg mensen wel een hoogtoerig 50 pijpje hadden.
 
Johan, wil je nou werkelijk alleen maar positieve reacties ofzo? Sjoerd z'n reply is meer waard dan een negatief advies van een ander...

Owkee :)

Het lijkt me een geweldig experiment... De mensen bij Yasuni kunnen geen uitlaat ontwerpen, en hun laswerk is helemaal k*t... Probeer gewoon zelf wat, gok een diameter, en je haalt minstens 3 pk meer uit je blok...
 
Dat je mensen eens stimuleert om actief met 2tact bezig te zijn ipv alleen dom onderdeeltjes plaatsen...

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Johan, wil je nou werkelijk alleen maar positieve reacties ofzo? Sjoerd z'n reply is meer waard dan een negatief advies van een ander...

Owkee :)

Het lijkt me een geweldig experiment... De mensen bij Yasuni kunnen geen uitlaat ontwerpen, en hun laswerk is helemaal k*t... Probeer gewoon zelf wat, gok een diameter, en je haalt minstens 3 pk meer uit je blok...
 
Valt me op dat iedereen het hier wel weet wat het effect is van wijzigen van de uitlaat, hoewel er weinig mensen zullen zijn die uit ervaring spreken......

Ik zou gewoon een bus oid in je tailpipe zetten en hem op die manier smaller maken en kijken wat het effect is.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Johan, wil je nou werkelijk alleen maar positieve reacties ofzo? Sjoerd z'n reply is meer waard dan een negatief advies van een ander...

Owkee :)

Het lijkt me een geweldig experiment... De mensen bij Yasuni kunnen geen uitlaat ontwerpen, en hun laswerk is helemaal k*t... Probeer gewoon zelf wat, gok een diameter, en je haalt minstens 3 pk meer uit je blok...

En weten de mensen bij yasuni exact wat zijn poortvorm is, wat zijn poortoppervlak is, wat zijn timing van zijn cilinder is, zou die pijp dus misschien voor zijn setup te verbeteren zijn???

En stinger kan wel degelijk verranderd worden zonder expansie te verranderen moet een factor o,6 tot 07, voor gekozen worden volgens blair. Ik heb geen zin om het precies uit te zoeken welke factor, er zitten hier tenslotte toch allemaal specialisten die het beter weten...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Johan, wil je nou werkelijk alleen maar positieve reacties ofzo? Sjoerd z'n reply is meer waard dan een negatief advies van een ander...

Kom op denk na... Die gozer heeft al nagedacht over positieve en negatieve gevolgen, en wil maar 1 ding weten!
Vervolgens begint iederen te zeuren, met in mijn, zijn en in de ogen van nog een paar andere mensen, nutteloze opmerkingen.

Dat schiet toch niet op? Dan zou ik daar ook niet op reageren, maar natuurlijk wel op mensen die wel iets te zeggen hebben. Niet dat ik veel toevoegde, maar toch.

En andere Bart slaat de spijker op zijn kop :)
 
Back
Top