tailpipe aanpassen van c20

JohanS

Well-Known Member
oi,

ik ben van plan om een andere tailpipe te laten maken omdat een c20 eigenlijk meer een 70 cc uitlaat is, is de tailpipe diamater waarschijnlijk te groot voor mijn mhr 50 cilinder. door een kleinere diameter te nemen krijg ik waarschijnlijk meer tegendruk en gaan er meer onverbrande gassen terug mijn cilinder in.
maar nu is natuurlijk de vraag, wat moet de lengte en de diameter dan worden van die nieuwe tailpipe. De lengte nu van de tailpie van de c20 was geloof ik 20cm en de omtrek was 3 cm.

nou vraag ik me af wat de diameters zijn van de hoogtoerige 50 cc uitlaten, zoals; evo 50, mhr 50, dpr enz. enz. misschien kunnen jullie mij daarmee helpen, dus dan ik graag de diameter en de lengte van het gedeelte tussen het expansiegedeelte en de demper.

alvast bedankt, johans
 
Advertisement - register to remove this

1030915260-mhub.jpg


1030915276-nwfeff.jpg
 
Ik zou lekker van de tail afblijven .. de tail is namelijk in verhouding gekozen tot de diameter van de expansie en heeft niets te maken met de cilinderinhoud .. de expansie daarentegen juist weer wel.... en de lengte van de uitlat natuurlijk in verhouding tot het gedraaide toerental.. dusse lekker afblijven.. de tail is juist zo en je haalt er waarschijnlijk niet meer vermogen door .. kans is juist dat je er minder vermogen door behaald...:W
 
heeft wel degelijk een verhouding met de cilinderinhoud. lees maar blz. 101/102 van het tuningsboek van graham bell.

ik wil eerst wat vergelijken, eerst ff kijken of het nou veel scheelt tussen een c20 en een hoogtoerige 50 cc uitlaat. dan kijk ik wel verder.
 
Originally posted by Ridderruud
Ik heb dat boek niet .. waar kan ik dat verkrijgen of huren ... of whatever??

ja, dat wou ik ook net vragen, neem dat ze het @ bieb niet verlenen?
Waar heb jij het vandaan?
 
Originally posted by Lieuwe
DvD had/heeft toch zon DPR pijp te liggen ?

PM hem :!
wat denk je van wie die foto is.....................:|

en zoals Rudi al zegt, je kan een tail niet zomaar namaken op een andere uitlaat.

Originally posted by JohanS

ik wil eerst wat vergelijken, eerst ff kijken of het nou veel scheelt tussen een c20 en een hoogtoerige 50 cc uitlaat. dan kijk ik wel verder.
dat verscheelt al onderling.... tussen mhr team 50, evo50 en de MEEST UITEENLOPENDE dpr's
 
is er dan niemand die een paar maten kan doorgeven? en ik ga niet meteen namaken, ik ga eerst verschillende uitlaten vergelijken. dan ga ik ook nog wat rekenen en dan kijk ik pas of het nut heeft om hiermee te gaan experimenteren
 
Originally posted by Ridderruud
Ik zou lekker van de tail afblijven .. de tail is namelijk in verhouding gekozen tot de diameter van de expansie en heeft niets te maken met de cilinderinhoud .. de expansie daarentegen juist weer wel.... en de lengte van de uitlat natuurlijk in verhouding tot het gedraaide toerental.. dusse lekker afblijven.. de tail is juist zo en je haalt er waarschijnlijk niet meer vermogen door .. kans is juist dat je er minder vermogen door behaald...:W

En een hoop meer hitte...
 
Originally posted by JohanS
heeft wel degelijk een verhouding met de cilinderinhoud. lees maar blz. 101/102 van het tuningsboek van graham bell.

ik wil eerst wat vergelijken, eerst ff kijken of het nou veel scheelt tussen een c20 en een hoogtoerige 50 cc uitlaat. dan kijk ik wel verder.

Vergeten we allemaal niet dat dat om schakels gaat?
 
Back
Top