tailpipe uitlaat

goot

Well-Known Member
ik zit er aan te denken om me yasuni uitlaat een seatpipe van te maken met dubbele demper onder me rx
zal het uitmaken op het vermogen wat ik eruit krijg het gaat er dus om dat het deel na de exspansie veranderdt in lengte.
als ik het doe zal ik het zo maken zonder al te scherpe bochten in de buis en zo dat de buis altijd rond blijft door voorzichtig buigen en afvullen met zand zodat de buis niet gaat ribbelen of ovaal wordt.
er zal dan ook een dubbele demper opkomen op zo een manier dat deze weinig extra weerstand maakt op het verloop stuk.
en weet iemand van welk materiaal deze uitlaten worden gemaakt
ik zelf dacht ijzer
 
Advertisement - register to remove this

Demper is alleen om te dempen .. expansievat/bocht zorgen voor prestaties (drukgolven etc)

Met een andere demper zou ik geen betere prestaties verwachten.

Heb wel es gehoord dat een RS demper 1,5 PK scheelt .. lijkt me nogal sterk. Was als es iemand op testbank geweest met en zonder RS demper en maakte nix uit zei die.
 
wat ik bedoel is dus het stuk van de exspansie naar de demper
en over die rs demper kan kloppen scheelt veel of je een open of dichte heb een r1 met normale(dichte) demper of een laser scheelt 8 tot 10 pk alleen maar omdat die laser minder dempt of op een andere manier.
maar wat ik dus doe is het stuk na de exspansie verlangen en verleggen dus na de exspansie omhoog dan door de kappen heen en aan de achterkant waar me achterlicht zit eruit en dan een dubbele demper dus dat ie tussen de kappen van enkel naar dubbel splitst
het gaat mij erom of dit uitmaakt in de prestatie`s van de uitlaat.
dus welk effect heeft het verlengen van de tailpipe.
 
Originally posted by Lieuwe
Heb wel es gehoord dat een RS demper 1,5 PK scheelt .. lijkt me nogal sterk. Was als es iemand op testbank geweest met en zonder RS demper en maakte nix uit zei die.
Dat scheelde 0,5 pk op een setup die ong. 15 pk leverde. 1,5 is een beetje overdreven.
 
met die r1 is een heel ander verhaal, dat is een 4takt. maar wat jij wil gaan maken moet wel kunnen. je kan eventueel bij een beejte 4takt tuningsbedrijf of loodgieter(waarschijnlijk) gewoon ff een buisje laten buigen en lassen enzo.
 
.

Volgens mij is het zo (kweenie zeker )

Andere demper zal niet Zoveel verschil maken, een demper geeft net als je uitlaat tegendruk, door die tegendruk krijg je of meer of minder compressie, veel verschil is er zeker niet.

Altijd de buis voor je seatpipe van hetzelfde materiaal maken, anders gaan de lasnaden supersnel roesten en dichten ze niet goed af wat leid tot compressie/prestatie verlies.
 
ja oke dus volgens jullie kan het wel om de tailpipe te verlengen bij een 2 takt zonder vermongens verlies.
over die r1 ik wou alleen aantonen wat soms een demper kan verschillen en dta geld voor 2 en 4 takt want dat heb zelf alleen met de vorm en de hoeveelheid demping te maken.
en natuurlijk altijd zelfde materiaal anders krijg je kathodise werkingen dat houdt n dat het zwakste materiaal sneller gaat roesten omdat de sterkste buis alles waardoor hij kan gaan roesten op de zwakkere buis afschuift.
het lassen en buigen is geen probleem kan ik zelf wel doen als ik een pijpenbuiger leen en dat lassen laat ik dan doen.
 
Originally posted by goot
ja oke dus volgens jullie kan het wel om de tailpipe te verlengen bij een 2 takt zonder vermongens verlies.

stinger/tailpipe is wel degelijk van invloed op prestaties. Lucht ondervind meer weerstand hoe langer de stinger wordt. De druk zal daardoor iets hoger worden in het expansie vat. ( net zoiets als je filter in je buddy, hoe langer de slang/pijp hoe meer aanzuigweerstand).

Ik weet niet hoveeel het uitmaakt, maar zeker in theorie verranderen je prestaties iets.

Een stinger die veel te lang is en/of een te kleine diameter heeft kan resulteren in een overhitte motor.

Ik vind een seatpipe persoonlijk niet mooi...
 
btw, hoe wil je een seatpipe doen? want je blok veert wel leuk mee, maar je seat niet....

krak krak?
 
wat ik heb gemerkt met een buis op een powerfilter is een grotere sproeier en over de stinger verlengen ik doe het met de zelfde soort en diameter buis als het originele en probeer zo min mogelijk weerstand op te wekken.
het verloop stuk wordt ook niet zo als bij een ninja open twin maar heel erg scherp dus dqat de lucht niet gedwongen wordt een weg te kiezen maar meer als het ware doormidden gesneden.
en me blok veert niet mee he is een schakel.
 
Niet alleen de lengte van de tailpie maar ook de diameter is erg belangrijk. te dun=oa te veel warmte ontwikkeling, te dik = verlies vermogen
 
dus wat raden jullie aan om met dezelfde diameter door te gaan en dan zo snel mogelijk de splitsing maken en doorgaan metzelfde diameter als je hem splitst dan is dat als het ware waar normaal de demper zou zitten omdat ie daar de druk verliest en als een dubbele pijp doorgaat
 
Last edited:
Je kan gewoon een stukje van je tail die je nu hebt laten zitten.
En daar een pijp over lassen die een paar mm meer heeft in diameter.
Dat gaat wel goed geloof ik.
Hoe de pijpenbouwer het precies doet moet je zelf maar achter komen :)
 
ja nou 2 dempers ziet er wel onwijs geil uit denk jij is in een ducati met een enkele seatpipe ziet er toch niet uit of een dubbele demper of een platte brede maar geen enkele klein demper
 
Back
Top