wat je ook kan doen is dat ding gewoon in het kanaal gooien en kwaliteit kopen XD zoals: piaggio, aprillia, derbi, yamaha noem maar op.............
Gaat serieuze vraag naar zijn naar die "oude" 2taktjes binnen ettelijke jaren volgens mij, import word verboden na 2018.Ik zal je nog iets mooiers vertellen.. Denk eerder dat je met aprilia, derbi straks helemaal niet meer de milieu zones in komt.. Wanneer was het voor het laatst dat die nog met een nieuw model op de proppen kwam... Zo ver ik weet is het alleen nog 2-takt wat die nog verkopen..
Piaggio word het ook minder met de modellen, ze hebben in de 50cc categorie alleen nog maar de ZIP en de New liberty met Iget motor... De Newfly is momenteel al uit het assortiment genomen wegens straks alles euro 4 moet zijn..
En bij de meeste landen om eens heen was de piaggio new fly al niet meer te koop (was bevestigd door mijn dealer) Alleen in Nederland is Piaggio daar nog wat langer mee door gegaan omdat deze scooters hier nog wel verkocht werden.. (wat wil je ook als de keuze steeds kleiner word)
En verwacht vooral die nieuwe 2-takt modellen de NRG en de NTT (dacht ik)
Nieuwe 2-takts mogen Nederland zelfs niet meer verkocht worden want de import word gewoon geblokkeerd... Alleen landen als Duitsland mag nog steeds 2-takt verkocht worden..
Voordat je een grotere sproeier gaat monteren.. Controleer vooraf eerst de kleur van de bougie.. Daaraan kan je wel een conclusie uit halen of je groter in sproeier moet of niet. Wel dit als laatste doen als je al die onderste hebt gedaan anders krijg je een vertekend beeld:
Daarnaast raad ik ook aan om eerst te kijken of er nergens verstoppingen zijn in het brandstof systeem.. Misschien een vuil tussenzet benzine filter, of de luchtfilter die dicht zit gekoekt en daardoor minder zuurstof naar binnen laat.
Wat je ook kan doen is de klep speling controleren, en afstelling volgens de waarde die in de onderhouds boeken staan..
Ik kan de schredder voor mijn oude minarelli 2takt dus alvast warm gaan laten draaien?!
Welk beleid gaat RDW / politie hier straks op los laten als 2takt gewoon verboden wordt op straat...
Bedankt voor je reply! Ik heb het branstof systeem gecontroleerd en daar was gelukkig niets mis mee. Verder heb ik de carb even open geschroeft en daar vond ik een hoofdsproeier maat 34 (de kleinste). De bougie was een beetje witbruin. Dat betekend volgens mij dat er een grotere sproeier in moet. Heeft iemand een idee wat een goede maat kan zijn?
De kleinste is de stationair sproeier, die moet je laten zitten.. Je moet die grotere sproeier in het midden hebben.. Ligt eraan wat daar op staat.. Stel daar zit als voorbeeld een 72 in. Dan zou ik zelf gewoon eens een 74 proberen en dan in de gaten houden wat het doet. En of je probleem daarmee minder erg word.
Heb je ook een foto van die andere sproeier, even voor de duidelijkheid. Is jou scooter een snor 25km model?
Heb het idee dat het lange buisje de stationair sproeier is, en het knopje de hoofdsproeier. Is de scooter nog begrensd? Want in een begrensde scooter hoort altijd een kleinere sproeier in te zitten.
82 en 84 word misschien bij andere 4takt scooters gebruikt zoals piaggio
Heb je die scooter nieuw gekocht of is het een 2ehandse? Weet je ook of dat de dealer ooit die sproeier heeft aangepast.
Klopt, ik had bij mijn herkeuring nog geluk dat ik met mijn vervuilende uitlaatgassen gewoon omgekeurd werd.Ik zal je nog iets mooiers vertellen.. Denk eerder dat je met aprilia, derbi straks helemaal niet meer de milieu zones in komt.. Wanneer was het voor het laatst dat die nog met een nieuw model op de proppen kwam... Zo ver ik weet is het alleen nog 2-takt wat die nog verkopen..
Piaggio word het ook minder met de modellen, ze hebben in de 50cc categorie alleen nog maar de ZIP en de New liberty met Iget motor... De Newfly is momenteel al uit het assortiment genomen wegens straks alles euro 4 moet zijn..
En bij de meeste landen om eens heen was de piaggio new fly al niet meer te koop (was bevestigd door mijn dealer) Alleen in Nederland is Piaggio daar nog wat langer mee door gegaan omdat deze scooters hier nog wel verkocht werden.. (wat wil je ook als de keuze steeds kleiner word)
En verwacht vooral die nieuwe 2-takt modellen de NRG en de NTT (dacht ik)
Nieuwe 2-takts mogen Nederland zelfs niet meer verkocht worden want de import word gewoon geblokkeerd... Alleen landen als Duitsland mag nog steeds 2-takt verkocht worden..