Sym orbit 2 start moeilijk

Masi

New Member
Hallo,

Ik ben bezig aan een sym orbit. De sym start heel moeilijk (warm of koud maakt niet uit). Met de elektrische start start de scooter helemaal niet, alleen met de kickstart. Als de scooter eenmaal gestart is doet deze het prima en blijft deze gewoon stationair lopen (warm en koud).

Ik heb de kleppen gesteld volgens de specs, accu opgeladen en de carberateur schoongemaakt en bougi gechekt op vonken.

Hier een filpmje hoe de scooter start wanneer warm is en net uitgezet is:


Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en waar ik moet zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

Ding loopt echt niet normaal voor een warme scooter, hoort gewoon rustig te lopen.
Neem aan dat dit geen injectie is.
Lijkt mij dat je stationair afstelling voor geen kant klopt.
Verder kun je uiteraard nog even je elektrische choke controleren op werking.
 
Ding loopt echt niet normaal voor een warme scooter, hoort gewoon rustig te lopen.
Neem aan dat dit geen injectie is.
Lijkt mij dat je stationair afstelling voor geen kant klopt.
Verder kun je uiteraard nog even je elektrische choke controleren op werking.

Klopt hij heeft gewoon een carberateur en hij loopt iets te enthousiast stationair, maar dit komt door de stelschroef op de gasschuif van de carb. Deze heb ik zonet een stuk rustiger gezet maar goed/gemakkelijk starten doet de scooter dan ook niet.

De elektrische choke heb ik nog niet getest (gewoon op stroom zetten en kijken of deze in/uit schuift toch?).
 
Als de luchtschroef en staionairschroef een slecht mengsel geven dan start zon scooter ook voor geen meter.
De elektrische choke heb ik nog niet getest (gewoon op stroom zetten en kijken of deze in/uit schuift toch?).
 
Back
Top