Sym Orbit 3 2020, temperatuur waarschuwingslampje

Loftin

New Member
Ik heb een Sym Orbit 3 2020 4-takt snorscooter, 8000 km particulier gekocht. Door vorige eigenaar via ecu begrenst op 34 km/u. Na ca. 5 minuten rijden begint het temperatuur waarschuwingslampje te knipperen en dat stopt ca. 5-10 minuten later weer. Ik heb alle sensorstekkers al nagelopen en schoongemaakt. De temperatuursensor zelf heb ik ook getest bij kamertemperatuur, de weerstand klopt. Hij heeft een onderhoudsbeurt gehad en de kleppen zijn gesteld, dat heeft niet geholpen.
Is het tijdelijk knipperen van het waarschuwingslampje normaal voor bijvoorbeeld 'het op temperatuur komen van de motor'? Of zou er een probleempje kunnen zijn? Hij rijdt verder prima en voelt niet bijzonder heet oid.
Binnenkort wil ik hem omzetten naar bromscooter 45 km/uur (waarschijnlijk bij scooterzaak). Bijkomende vraag, is ecu instellen evt. ook zelf te doen met benodigde stekkers/software? Zo ja, waar te verkrijgen? Ik heb op zich wel een technische achtergrond, maar weet nog niet alle ins-en-outs mbt 4-takt scooters. Heeft iemand een werkplaats handboek voor dit type scooter misschien? Ik heb al van Sym Fiddle met zelfde motor gevonden maar niet van Orbit 3. Alvast bedankt voor reacties.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top