eurokit
Broem Broem Pff Pff
Vroeger was er een groot aanbod aan scooters, vooral bij de 2-takt modellen.. De laatste tijd word er steeds minder gedaan door de fabrikanten om met een nieuw 50cc model op de markt te komen.. Zover weinig gespot van bijvoorbeeld yamaha (verkopen nog steeds alleen de aerox 4 en de neos 4 (op een nieuwe innovatie op 4-takt scooters hoeven we blijkbaar niks meer op te verwachten.. Honda doet ook al niet meer mee, en de markt lijkt steeds kleiner te worden, en de nieuw prijzen worden steeds duurder door dat EURO milieunorm gezever.. Aan de ene kant vind ik het goed (schone lucht is een goed recht) aan de andere kan draaien ze er ook teveel mee door..
Begin 2018, het jaar dat er geen EURO2 en EURO 3 scooters verkocht mogen worden als nog.. De keuze word steeds lastiger.. Een injectie model waarom je afhankelijk bent van een dealer zie ik zelf niet zo zitten, aangezien zij alles bepalen wat er met het ding gebeurd (want je hebt geen uitwijk mogelijkheden meer) En als er iets is met je EFI ECU module dan kan je hier helaas niks zelf aan doen.. Misschien dat we na EURO5 alleen nog elektrische scooters krijgen.. Die dingen zijn stront duur en kosten voor een accu zal ook niet bepaald goedkoop zijn, ook de actieradius word dan een heel stuk minder als ze de electrische scooter niet blijven innoveren..
De keuzes als je een andere brommer / scooter wilt word met de dag beperkter... En dit realiseer ik me zelf ook heel goed...
Er zijn natuurlijk altijd veel mensen voor het rijbewijs gaan, waar ik zelf ook naar aan het toe aan het werken blijven (terwijl het hebben van een scooter / brommer soms toch nog zo verslavend blijf (niets is leuker dan op een gemotoriseerd `fiets` te rijden, aangezien je als je een auto hebt je naderhand dit ook wel weer gezien hebt..
Stel je zou voor iets anders gaan willen zoeken.. Vraag mij dan af wat zou je dan zelf kiezen?? (ik kan er uiteraard hier keuzes neer gaan zetten) Maar zou het fijner vinden als jullie allemaal je eigen idee aandraagd.
Dit je niet echt een vragen topic, meer een algemeen topic (wat zou je doen in dit situatie)
In mijn geval:
Ik heb momenteel een piaggio new fly 4t 2v
Een Peugeot kisbee 4t (2011) in opbouw
Heb me oude peugeot viva-city 2takt bj2006 ook nog steeds in bezit.
Heb ook eerder mij bedacht om weer eens een oude aprillia SR minarelli uit 1997 op te bouwen (frame heb ik nog in bezit op kenteken)
Betreft dit laatste ben ik erg aan het twijfelen de laatste tijd;
Wetend dat je er een hoop geld, tijd en moeite erin moet steken om het ding op te bouwen.
Standaard loopt zo`n blok veelste snel (dus risico op kenteken kwijt is dan erg groot. (dingen gaan makkelijk 80km op de teller)
2ehandse verkoop waarde (ik denk als je er vanaf zou willen dat niemand er eigenlijk intresse in heeft)
Dus ja denk er eigenlijk wel over om dat frame te gaan verkopen.
Heb ook nog een nieuwe fiets in de schuur staat (ooit van de dealer mee naar huis gereden, daarna alleen maar stil gestaan(had een plan om in een noodgeval te willen fietsen, alleen dit bleek niet helemaal zinvol te zijn.
Ik denk niet dat ik met de huidige dure prijzen nog iets nieuws zou kopen.. (want die nieuwprijzen schieten echt door het dak, met welke EURO verhoging.
Mits ik een auto heb zou ik de piaggio misschien verkopen en ook de viva-city (alleen de kisbee nog voor af en toe scooteren( het ding waar ik een hoop moeite in heb gestoken)
Maar als ik iets anders dan zou kopen, wellicht dat ik de euro 4 modellen zou vermijden en wellicht weer een tomos zou kopen (2ehands voor de opknap ofzo)
Begin 2018, het jaar dat er geen EURO2 en EURO 3 scooters verkocht mogen worden als nog.. De keuze word steeds lastiger.. Een injectie model waarom je afhankelijk bent van een dealer zie ik zelf niet zo zitten, aangezien zij alles bepalen wat er met het ding gebeurd (want je hebt geen uitwijk mogelijkheden meer) En als er iets is met je EFI ECU module dan kan je hier helaas niks zelf aan doen.. Misschien dat we na EURO5 alleen nog elektrische scooters krijgen.. Die dingen zijn stront duur en kosten voor een accu zal ook niet bepaald goedkoop zijn, ook de actieradius word dan een heel stuk minder als ze de electrische scooter niet blijven innoveren..
De keuzes als je een andere brommer / scooter wilt word met de dag beperkter... En dit realiseer ik me zelf ook heel goed...
Er zijn natuurlijk altijd veel mensen voor het rijbewijs gaan, waar ik zelf ook naar aan het toe aan het werken blijven (terwijl het hebben van een scooter / brommer soms toch nog zo verslavend blijf (niets is leuker dan op een gemotoriseerd `fiets` te rijden, aangezien je als je een auto hebt je naderhand dit ook wel weer gezien hebt..
Stel je zou voor iets anders gaan willen zoeken.. Vraag mij dan af wat zou je dan zelf kiezen?? (ik kan er uiteraard hier keuzes neer gaan zetten) Maar zou het fijner vinden als jullie allemaal je eigen idee aandraagd.
Dit je niet echt een vragen topic, meer een algemeen topic (wat zou je doen in dit situatie)
In mijn geval:
Ik heb momenteel een piaggio new fly 4t 2v
Een Peugeot kisbee 4t (2011) in opbouw
Heb me oude peugeot viva-city 2takt bj2006 ook nog steeds in bezit.
Heb ook eerder mij bedacht om weer eens een oude aprillia SR minarelli uit 1997 op te bouwen (frame heb ik nog in bezit op kenteken)
Betreft dit laatste ben ik erg aan het twijfelen de laatste tijd;
Wetend dat je er een hoop geld, tijd en moeite erin moet steken om het ding op te bouwen.
Standaard loopt zo`n blok veelste snel (dus risico op kenteken kwijt is dan erg groot. (dingen gaan makkelijk 80km op de teller)
2ehandse verkoop waarde (ik denk als je er vanaf zou willen dat niemand er eigenlijk intresse in heeft)
Dus ja denk er eigenlijk wel over om dat frame te gaan verkopen.
Heb ook nog een nieuwe fiets in de schuur staat (ooit van de dealer mee naar huis gereden, daarna alleen maar stil gestaan(had een plan om in een noodgeval te willen fietsen, alleen dit bleek niet helemaal zinvol te zijn.
Ik denk niet dat ik met de huidige dure prijzen nog iets nieuws zou kopen.. (want die nieuwprijzen schieten echt door het dak, met welke EURO verhoging.
Mits ik een auto heb zou ik de piaggio misschien verkopen en ook de viva-city (alleen de kisbee nog voor af en toe scooteren( het ding waar ik een hoop moeite in heb gestoken)
Maar als ik iets anders dan zou kopen, wellicht dat ik de euro 4 modellen zou vermijden en wellicht weer een tomos zou kopen (2ehands voor de opknap ofzo)