Start motor / bendix probleen speedfight 2

Vincie2000

New Member
Hallo allemaal, ik heb een 70cc speedfight 2 die niet start, zowel elektrische als kickstart niet. Het blok loopt wel. Het is als volgt, voor de elektrische start heb ik een nieuwe startmotor erin gezet, deze draait ook als ik de startknop inhoud, dan zet ik de bendix erin en die draait ook mee, maar zodra ik de carterkap erop zet (uiteraard valt de bendix in het desbetreffende gaatje) draait hij heel even de bendix mee en dan draait alleen de startmotor nog, het lijkt er dus op dat ik teveel ruimte tussen mijn startmotor - bendix - en starterskrans heb, de bendix komt nog goed naar buiten alleen als hij draait maakt hij geen contact met de starterskrans. Waar kan dit aan liggen? Tandwiel van de startmotor te klein? Verkeerde bendix? Zit de bendix te los? De kleine of versleten starters krans enz enz, ik hoop dat iemand het weet..... en de kickstart betreft, ik kan kicken en dan hoor ik een knarsend geluid, lijkt op het startronsel, ik ga de halve maan vervangen want 1 tandje is kapot waardoor die over het ronsel heen slipt, of het ronsel pakt de startkrans niet vast. Want volgens mij schiet het ronsel naar buiten toe als je kickt, en pakt hij dan de starters krans.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top