Scooter start slecht met koude motor.

Michelg

Member
Beste,

Mijn Speedfight 2 2t snor wilt sinds een week niet meer goed starten. Wanneer ik start, klinkt de motor zwak. Geef ik gas, dan valt de motor uit. Ik moet heel voorzichtig en zacht gas geven om hem iets in de toeren op te laten lopen, zonder dat hij uitvalt. Wanneer ik dit doe, bereik ik op een gegeven moment (10-20 seconden) het punt dat de motor normaal draait en dan trekt de scooter ook ineens vooruit en rijdt hij zoals normaal. Zet ik de motor uit na een stukje rijden en dan start hij (voor zover ik weet, ik heb het nog niet zo vaak geprobeerd..) normaal.
Misschien een probleem met de choke? Of de carburateur die aan vervanging toe is? Carburateur is pas geleden schoongemaakt, dus er is in ieder geval niks verstopt etc.

EDIT: het is niet dat hij altijd slecht start. Ik gok dat een ruime 70% van de tijd dit probleem zich voordoet.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Is het probleem inmiddels verholpen? Zo ja, wat heb je eraan gedaan? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem met mijn Speedfight 2. Alvast bedankt!
Ehm dit is al een tijdje en een scooter geleden:sweatsmile:. Drie dingen komen bij mij op: het was volgens mij de elektrische choke die defect was. Het is heel makkelijk om dit te checken (staan genoeg posts over op dit forum).
Is het dit niet, dan zou het een te kleine sproeier geweest moeten zijn.
En als laatste, en het minst waarschijnlijke, zijn het je zuigerveren die niet meer goed zijn. Maar begin maar eerst naar de choke te kijken!
 
Ehm dit is al een tijdje en een scooter geleden:sweatsmile:. Drie dingen komen bij mij op: het was volgens mij de elektrische choke die defect was. Het is heel makkelijk om dit te checken (staan genoeg posts over op dit forum).
Is het dit niet, dan zou het een te kleine sproeier geweest moeten zijn.
En als laatste, en het minst waarschijnlijke, zijn het je zuigerveren die niet meer goed zijn. Maar begin maar eerst naar de choke te kijken!

Bedankt voor je snelle antwoord! Heb al een keer een choke van Aliexpress erop gezet, helaas zonder succes. Misschien toch nog maar een keer goed de originele choke testen en anders een nieuwe bestellen. Zuigerveren heb ik recentelijk vervangen, dus die moeten goed zijn. Het probleem had ik al voordat ik deze heb vervangen. Ik ga het proberen!
 
Bedankt voor je snelle antwoord! Heb al een keer een choke van Aliexpress erop gezet, helaas zonder succes. Misschien toch nog maar een keer goed de originele choke testen en anders een nieuwe bestellen. Zuigerveren heb ik recentelijk vervangen, dus die moeten goed zijn. Het probleem had ik al voordat ik deze heb vervangen. Ik ga het proberen!
Check ook vooral of je choke wel werkt! Anders ga je nieuwe chokes bestellen, terwijl hier het probleem niet ligt. Of de Ali choke wijkt te veel af van de originele. Misschien kan je eens vergelijken bij een scooterzaak in de buurt?
 
Check ook vooral of je choke wel werkt! Anders ga je nieuwe chokes bestellen, terwijl hier het probleem niet ligt. Of de Ali choke wijkt te veel af van de originele. Misschien kan je eens vergelijken bij een scooterzaak in de buurt?

Ik heb de originele choke een hele tijd geleden al eens getest, toen kwam het pennetje wel naar buiten maar ging geloof ik heel sloom en maar een klein stukje naar binnen. Dit ga ik toch nog maar eens wat preciezer testen. Langs de scooterzaak gaan is ook nog wel een goede tip.
 
Back
Top