Scooter start slecht met koude motor

Rickerd12

New Member
Hallo, ik heb een Yamaha why van 2000. Heb hem al enkele maanden. Zins een week nieuwe banden op gedaan en opeens doet de scooter apart. Als hij koud is gaat hij moeilijk aan. Hij gaat knallen en valt weer uit. Dit doet hij zo’n 6x tot hij een keer aan wilt. Rij je ermee weg geeft hij nog paar keer half uitval en slechr optrek. Totdat hij naar 30 seconden warm is en dan doet hij het weer na behoren. Start ook weer goed meestal.

Afgelopen maanden mee gedaan:
In juni is de cabareteur schoongemaakt en nagekeken door bedrijf.
Nieuwe slangen erop
De vorige eigenaar zei dat hij de cilinderveren etc voordat hij kapot was heeft vervangen (had hem zelf weer aan de praat gekregen in maart)

Wat kan hier het provleem zijn dat hij zo apart doet opeens? Bij het vervangen band had ik de uitlaat weg gedrukt. Vandaag gekeken zat nog wel goed vast.
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens een nieuwe bougie , kan toeval zijn. Zit de bougie kap er nog goed op , misschien door het rommelen er half op
Ik zal vandaag kijken. Kreeg hem vandaag helemaal niet aan de praat. Normaal als ik kickstart gebruikt komt er licht uit de kilometer teller. Dit was ineens weg naar paar keer kickstarten. En wanneer het licht terug is wilt hij even aan nadat deze uitvalt. Kan de dynamo kapot zijn?
 
"uitlaat weg gedrukt"? bedoel je omgebogen?!
De houder weg gehaald en naar beneden geduwd totdat deze goed stond en ik de band weg kon halen. Omda t hij zwart van de binnenkant was van kool ga ik hem denk ik zo eraf halen en in brand steken. Ga ik ook de lekkages weg lassen.

Maar ja was beetje weg gebogen
 
dan kan er in die vouw ook nog kool zijn losgekomen of tegen elkaar gedrukt, waardoor ie nu helemaal dicht zit. begin maar met eraf halen ja.
als vouwen lukte, wordt het dan niet tijd voor een nieuwe?
 
Back
Top