Siep Wokkel
Banned
hoi...
Hier dus nog een projectje van mij.... ditmaal gaat het om een sr.
Ik ben met mijn derbi 2x gepakt @ 2+kw, en de 3e x ben je hem kwijt. Omdat ik tog al een scooter project wou, heb ik mijn derbi tekoop gezet. Later regaeerde Tom op die advertentie.. en hadden we een deal gesloten: ik zijn appie sr plus geld, en hij mn derbi.
Zo kreeg ik die sr:
hij was van zich zelf al vrij mooi, maar ik wou hem tog verbouwen... motorisch niet te bruut en uiterlijk bruut maken...
iig wou ik een 70cc setupje... omdat 50cc niet vooruit te branden is... of het moet een bak toeren draaien. En ik wou veel koppel
Eerst heb ik even met 50cc rondgereden. Later dat ding uitelkaar gehaalt...
Sr strippen:
(van buiten was die wel netjes.. maar het blok was echt lelijk... en frame was niet super meer, oppervlakkige roest enzo. Ook lekte die kvs bij de waterpomp)
strippen:
blokje schoongemaakt:
toen had ik maar een rito as gekocht., skf c3 lagers, en een 70cc gilardoni met losse binnenkop, en een 19mm met vl14 membraan, ook nieuwe stnd achterpoulies, want die waren krom. Ook maar een polini snaar gehaalt. En een multivar zat er al in. Een Shot was ook wel goede 70cc uitlaat, dus die hield ik ook aangezien die net nieuw was.
hier het cilindersetje:
19mm:
ondertussen had ik het blok gereviceert met rito as en c3 lagers:
de appie stond er toen zo bij:
Omdat ik goedkoop kan laten coaten, wou ik wat spullen gecoat hebben...
dit spul zou gecoat worden:
maar eerst moest ik die carterkap natuurlijk ff bewerken '
voor betere koeling... en ik vind het wel vet staan:
t was hier nog niet afgewerkt...
ook het vliegwieldeksel maar gedaan:
niet superspeciaal... maar is mn 1e freeswerk... heb nog een vliegwieldeksel liggen, die ga ik specialer doen denk ik.
mjah... toen begon het gezeik... eerst had ik mijn rito as kapotgedraaid.... zou hem vastzetten met de luchtsleutel... brak het hele tapend af... maar heb dit trug gekregen van dealert... omdat dat ding nog nooit gelopen had... en dit dus niet zomaar gebeurt... stond geeneens veel power op.
ondertussen een blok met dopller as en fag race lagers van kneiter gekocht.. dit blok was ook al gecoat en er zat een secundaire tp vertanding in... dit kwam me wel goed uit omdat in mn vorige blok ac vertanding zat.
hier het blok met cil enzo er al op:
Inmiddels had ik mijn ml50 band binnen gekregen van scootparts.
Een dag later kreeg ik mijn spul trug van de coater....
hier de velgjes:
voor ml50, achter pilot sport.
toen blok er maar onder gehangen:
later stond die er zo bij:
gecoate, en bewerkte carterkap:
zo heb ik paar dagen rondgereden... ding had vette compressie en autowheelies als ik normaal zat ... Was wel goed afgestelt.. en na wat inrijden de top eens getest... 110 digi...
ik afremmen na de top bereik te hebben.. loopt stationair... in 1x... TIK... vast...
thuis cil enzo eraf gehad... bleek dat het naaldlager gesprongen was...
cilinder was nog wel ok... paar krasjes...amper voelbaar...
kop was verneukt (50cc kop )
zuiger ook gaar:
dus heb ik de kop uit laten draaien... naar 70cc... een nieuwe zuiger... en heb cil laten poetsen... nu waren de krassen weg... daarna beetje getuned.... uitlaat poort breder.. en wat hoger...
en inlaatpoorten wat bewerkt...
hier een fotootje:
vandaag gemonteerd... en nu beter naaldlagertje erin... en heeft nu niet meer tering veel compressie omdat k nu 70cc kop heb....
vandaag gestart.. loopt wel lekker... moet nog ff wat inrijden... maar hij trekt cker wel sneller na het ''tunen''
de autowheelies zijn wat minder... maar dat komt door minder compressie.
dit is nu mijn setup:
-70cc Gilardoni (licht getuned)
-19mm Dell'ortho
-Gianelli Shot
-Stnd spruitstuk
-VL14 membraan
-Doppler krukas
-Fag race lagers
-Malossi Multivar
-3.3 grams rollen
-Gouden drukveer
-Polini snaar
-Sproeier 105
-Oliepomp verwijdert
-top performance secundaire vertanding
moet hem nog ff wat fijn afstellen enzo... en daarna begin ik met het uiterlijk..
hier alvast wat veranderingen:
-Gespoten kappen
-Gecoate velgen
-Gecoate carter(kap)
-Gecoate kickstart
-Gecoate waterpomphuis
-Bewerkt Slakkenhuis
-Bewerkte Carterkap
-Bewerkt Beenschild
-Bewerkt achterpstabord boven t wiel
-Achterspatbord eraf
-Buzetti zijstandaart
-Witte Achterlichies
-Witte knipperlichies
-Progrip handvaatjes
-Traanplaat @ voeten
-Betor gasveer
-Witte bandenletters
-ML50 voor, Pilot Sport achter
-Hebo stickers
hier nog een foto van het binnenschild:
moet nog gaas achter...
verder wil ik de beenkappen wit hebben en de kappen en andere kleur. en crosstuurtje enzo... maar dan post ik dat wel...
hij staat er nu zo bij:
Hier dus nog een projectje van mij.... ditmaal gaat het om een sr.
Ik ben met mijn derbi 2x gepakt @ 2+kw, en de 3e x ben je hem kwijt. Omdat ik tog al een scooter project wou, heb ik mijn derbi tekoop gezet. Later regaeerde Tom op die advertentie.. en hadden we een deal gesloten: ik zijn appie sr plus geld, en hij mn derbi.
Zo kreeg ik die sr:
hij was van zich zelf al vrij mooi, maar ik wou hem tog verbouwen... motorisch niet te bruut en uiterlijk bruut maken...
iig wou ik een 70cc setupje... omdat 50cc niet vooruit te branden is... of het moet een bak toeren draaien. En ik wou veel koppel
Eerst heb ik even met 50cc rondgereden. Later dat ding uitelkaar gehaalt...
Sr strippen:
(van buiten was die wel netjes.. maar het blok was echt lelijk... en frame was niet super meer, oppervlakkige roest enzo. Ook lekte die kvs bij de waterpomp)
strippen:
blokje schoongemaakt:
toen had ik maar een rito as gekocht., skf c3 lagers, en een 70cc gilardoni met losse binnenkop, en een 19mm met vl14 membraan, ook nieuwe stnd achterpoulies, want die waren krom. Ook maar een polini snaar gehaalt. En een multivar zat er al in. Een Shot was ook wel goede 70cc uitlaat, dus die hield ik ook aangezien die net nieuw was.
hier het cilindersetje:
19mm:
ondertussen had ik het blok gereviceert met rito as en c3 lagers:
de appie stond er toen zo bij:
Omdat ik goedkoop kan laten coaten, wou ik wat spullen gecoat hebben...
dit spul zou gecoat worden:
maar eerst moest ik die carterkap natuurlijk ff bewerken
voor betere koeling... en ik vind het wel vet staan:
t was hier nog niet afgewerkt...
ook het vliegwieldeksel maar gedaan:
niet superspeciaal... maar is mn 1e freeswerk... heb nog een vliegwieldeksel liggen, die ga ik specialer doen denk ik.
mjah... toen begon het gezeik... eerst had ik mijn rito as kapotgedraaid.... zou hem vastzetten met de luchtsleutel... brak het hele tapend af... maar heb dit trug gekregen van dealert... omdat dat ding nog nooit gelopen had... en dit dus niet zomaar gebeurt... stond geeneens veel power op.
ondertussen een blok met dopller as en fag race lagers van kneiter gekocht.. dit blok was ook al gecoat
hier het blok met cil enzo er al op:
Inmiddels had ik mijn ml50 band binnen gekregen van scootparts.
Een dag later kreeg ik mijn spul trug van de coater....
hier de velgjes:
voor ml50, achter pilot sport.
toen blok er maar onder gehangen:
later stond die er zo bij:
gecoate, en bewerkte carterkap:
zo heb ik paar dagen rondgereden... ding had vette compressie en autowheelies als ik normaal zat ... Was wel goed afgestelt.. en na wat inrijden de top eens getest... 110 digi...
ik afremmen na de top bereik te hebben.. loopt stationair... in 1x... TIK... vast...
thuis cil enzo eraf gehad... bleek dat het naaldlager gesprongen was...
cilinder was nog wel ok... paar krasjes...amper voelbaar...
kop was verneukt (50cc kop
zuiger ook gaar:
dus heb ik de kop uit laten draaien... naar 70cc... een nieuwe zuiger... en heb cil laten poetsen... nu waren de krassen weg... daarna beetje getuned.... uitlaat poort breder.. en wat hoger...
en inlaatpoorten wat bewerkt...
hier een fotootje:
vandaag gemonteerd... en nu beter naaldlagertje erin... en heeft nu niet meer tering veel compressie omdat k nu 70cc kop heb....
vandaag gestart.. loopt wel lekker... moet nog ff wat inrijden... maar hij trekt cker wel sneller na het ''tunen''
de autowheelies zijn wat minder... maar dat komt door minder compressie.
dit is nu mijn setup:
-70cc Gilardoni (licht getuned)
-19mm Dell'ortho
-Gianelli Shot
-Stnd spruitstuk
-VL14 membraan
-Doppler krukas
-Fag race lagers
-Malossi Multivar
-3.3 grams rollen
-Gouden drukveer
-Polini snaar
-Sproeier 105
-Oliepomp verwijdert
-top performance secundaire vertanding
moet hem nog ff wat fijn afstellen enzo... en daarna begin ik met het uiterlijk..
hier alvast wat veranderingen:
-Gespoten kappen
-Gecoate velgen
-Gecoate carter(kap)
-Gecoate kickstart
-Gecoate waterpomphuis
-Bewerkt Slakkenhuis
-Bewerkte Carterkap
-Bewerkt Beenschild
-Bewerkt achterpstabord boven t wiel
-Achterspatbord eraf
-Buzetti zijstandaart
-Witte Achterlichies
-Witte knipperlichies
-Progrip handvaatjes
-Traanplaat @ voeten
-Betor gasveer
-Witte bandenletters
-ML50 voor, Pilot Sport achter
-Hebo stickers
hier nog een foto van het binnenschild:
moet nog gaas achter...
verder wil ik de beenkappen wit hebben en de kappen en andere kleur. en crosstuurtje enzo... maar dan post ik dat wel...
hij staat er nu zo bij:
Last edited: