Valse lucht ik geen idee waar hij dat moet trekken alle pakking is nieuw, bougie wordt nat, is een hand choke en voor zover ik weet werkt hij, cabrateur schoongemaakt en als ik hem open schroef komt er benzine uit...Wordt de bougie nat , ergens valse lucht misschien , alle sproeiers open , choke werkt , wordt de vlotter kamer gevuld
Nieuwe keeringen ook goed gemonteerd?Valse lucht ik geen idee waar hij dat moet trekken
Ik zou zeggen van wel, anders deed hij het gisteren tot 3 keer ook niet?Nieuwe keeringen ook goed gemonteerd?
Bougie vonkt ook, ik heb nog een andere bobine liggen dat kan ik nog weleens proberen....Heb je nu ook een goede vonk?
Ik zal zo eens naar de winkel lopen voor een andere bougie... ik heb er 2 gebruikte liggen, een ngk 7 en 8... welke adviseer je als ik zo een nieuwe haal?En misschien een andere bougie ?
Ik zou zeggen van wel, anders deed hij het gisteren tot 3 keer ook niet?
Want gisteren liep hij even, wellicht zijn je keeringen eruit geklapt zonder dat je het weet want die verschuilen zich achter je vario en vliegwiel.Valse lucht ik geen idee waar hij dat moet trekken
Ik heb niks bij mijn vario gezien, want die heb ik eraf gehad, maar ik ga nog eens kijken bij allebei, bij mijn vliegwiel moet hij er misschien wel wat dieper in, realiseer ik me net, maar ik kreeg hem er niet verder in. Hoe krijg ik hem er verder in?Een nieuwe bobine en bougie bij een goeie vonk heeft weinig zin, toch?
Ik bedoelde eigenlijk ook, lekken ze niet omdat je vroeg:
Want gisteren liep hij even, wellicht zijn je keeringen eruit geklapt zonder dat je het weet want die verschuilen zich achter je vario en vliegwiel.
Had je de krukaslagers ook vervangen of heb je de oude hergebruikt en hebben die misschen speling?
Ik zal eerst eens naar die kering kijken wat sparky zegt, daarna kan ik nog altijd een nieuwe bougie halen een maandagIk weet het niet zeker maar dacht dat 7 de standaard is
Die bij het vliegwiel heb ik wat dieper getikt en die bij de vario zag er goed uitIk heb niks bij mijn vario gezien, want die heb ik eraf gehad, maar ik ga nog eens kijken bij allebei, bij mijn vliegwiel moet hij er misschien wel wat dieper in, realiseer ik me net, maar ik kreeg hem er niet verder in. Hoe krijg ik hem er verder in?
Lagers zijn ook nieuw...
Post automatically merged:
Ik zal eerst eens naar die kering kijken wat sparky zegt, daarna kan ik nog altijd een nieuwe bougie halen een maandag
Die keering heb ik niet met vet ingesmeerd... heb nergens gezien/gehoord dat dat moet... moet dat dan?Niet per ongeluk te vet gesmeerd ? Wat bij mij weleens geholpen heeft , is de bougie warm te maken met een brandertje en dan warm erin draaien en starten.
Ik denk dat @trabiarie bedoelt dat je te veel 2-takt olie bij de benzine hebt gedaan.Niet per ongeluk te vet gesmeerd ?
Nee hij start nog steeds niet, bougie vonkt ook ja.. olie gooi ik niet bij de benzine ik heb gewoon een oliepompIk denk dat @trabiarie bedoelt dat je te veel 2-takt olie bij de benzine hebt gedaan.
Edit: ik zie zojuist dat ik een dubbele post met Arie heb gedaan.
Post automatically merged:
Ik heb dit wel eens gezien op youtube dat ze de bougies schoonbranden zodat er geen geleidend goedje meer op de isolator zit tussen de elektrode in het midden en de schroefdraad.
Dit waren dan bougies die vervuild waren en geen vonk meer maakte omdat de isolator tussen de elektroden z'n werk niet meer kon doen.
Maar je vonk was toch in orde dacht ik gelezen te hebben.
By the way, omdat dit draadje verder gaat, neem ik aan dat het probleem niet in de keerringen zat en de scooter nog steeds niet start, toch?