Dit is het beroemde metertje van de Action voor minder dan 5 Euro.Mijn schoonvader heeft deze, kan ik hier wat mee??
Hoi gisteren liep de dag wat anders dan gepland....de massa van het frame zou aan het blok gekoppeld moeten zitten , accu aansluiten , en met een multimeter kijken of er weerstand is tussen het motorblok en de massa van de accu en het frame .
Voordat ik het blok uit elkaar haalde had hij 6 bar en starte hij met 1 kick, dus je zou zeggen dat dan dat nu ook zou moeten kunnen of ben ik dan gek?Je meet dus 0,8 ohm tussen het blok en frame of min accu . Meet je dat ook als je de meet pennen zo tegen elkaar houdt ? Altijd gas vol open voor de meting , dan vindt ik de compressie erg mager. normaal is in de buurt van de 11/12 bar.
@vandeweg ,
Hoe gebruik jij Vloeibare Pakking ? geef jij dat de tijd om te bij de car
Bij de carter helft heb ik het op 1 kant gesmeerd toen een minuut of 3 met de brander op de andere helft en toen erop...@vandeweg ,
Hoe gebruik jij Vloeibare Pakking ? geef jij dat de tijd om te drogen ?
Nee nog niet kan ik ook nog eens proberen, woensdagochtend ben ik vrij, ga ik dat maar eens eerst proberen en anders een nieuwe halenHad je die eerste al eens warm gemaakt
Ok ik snap die functie van die spie niet helemaal, dus kan je me uitleggen hoe het werkt en hoe ik hem dan erin zet?Dan ben je heel eerlijk , Dat kan zeker , dan komt de vonk op het verkeerde moment waarschijnlijk . Gauw spie erin en proberen.
Dan heb je hem de eerste keer goed gezet waarschijnlijk , en is hij daarna iets verschoven op de as. Nu komt de nok en de pickup op een ander moment tegenover elkaar , en ook het tijdstip van de vonk , niet op het juiste moment.
dat nokje zat (bij mijn brommers) aan de binnenkant van het vliegwiel, arie.. je moest ook altijd je puntjes voorzichtig erop tillen (liefst tegenover de nok, weet je nog?) anders kon ik die peus ook niet verstellen door het vliegwiel te verdraaienDe functie van de spie is , om het vliegwiel op èèn plek op de krukas te houden. Op het vliegwiel zit een nok , die als hij de pickup passeert een signaal geeft aan de cdi , welk op dat moment voor de vonk zorgt . Het is dus zaakdat dit elke keer op tijd gebeurt. Vliegwiel demonteren , nok in de uitsparing op de krukas , en vliegwiel met spiebaan eroverheen schuiven en moer weer vast zetten.
Post automatically merged:
C-row had je dit al gemeld tijdens het typen lees ik nu.
Vroeger toen de ontstekingen nog door middel van puntjes gingen was dit ook al , toen zat op het asje van het vliegwiel een verdikking , om de punten te lichten , de as was dus ovaal.
Weer te laat.
Ik was juist hetzelfde aan het typen toen @C-Row bericht verscheen en toen @trabiari nog een keer.
Krukas draaien zodat de uitsparing op de krukas naar boven wijst.
Spietje in de uitsparing leggen.
Vliegwiel erover steken.
"great minds think alike"C-row had je dit al gemeld tijdens het typen lees ik nu.
Vroeger toen de ontstekingen nog door middel van puntjes gingen was dit ook al , toen zat op het asje van het vliegwiel een verdikking , om de punten te lichten , de as was dus ovaal.
begin maar met je spie, misschien ben je er dan al?!Als ik dit zo lees ben ik dus elke keer een beetje dom geweest...
De spie zat niet standaard bij mijn krukas dus heb ik later gehaald bij de brommertzaak ik had ergens gelezen dat je dat altijd later kon monteren... maar dat later is dus nog steeds niet en vergeet ik het elke keer...
Morgenochtend dus als eerste de spie erin
Bougie warm maken
Nieuwe bougie