Speedfight start niet

Dian Hoogendam

New Member
Goeieavond,

Mijn speedfight 2 wil niet meer starten nadat ik mijn blok volledig uit elkaar heb gehaald en nu weer in elkaar staat. Het is een volledig standaard 50cc blok.
Hij heeft vonk en genoeg compressie, krijgt benzine want bougie wordt nat en hij krijgt lucht, bij elke kick die ik geef komt er klein beetje rook uit de uitlaat en me carburateur zuigt ook lucht aan. Volledig nieuw pakkingset, nieuwe keerringen, nieuw membraan, nieuwe bobine. Alleen hij wil nog steeds niet starten. Kan iemand mij helpen met een mogelijke oorzaak?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hij heeft vonk en genoeg compressie, krijgt benzine want bougie wordt nat en hij krijgt lucht
Dus alles is oke maar hij doet het niet.

Zit de spie aan de vliegwiel kant ook wel op z'n plaats zodat je bougie ook op het juiste tijdstip vonkt?
Keerringen goed gemonteerd?
Waarom had je het blok uberhaupt volledig uit elkaar gehaald of was ditzelfde probleem ook al voor je deze actie ondernam?
Welke sproeiermaat?
Hoe weet je dat de compressie in orde is?
 
Goeieavond,

Mijn speedfight 2 wil niet meer starten nadat ik mijn blok volledig uit elkaar heb gehaald en nu weer in elkaar staat. Het is een volledig standaard 50cc blok.
Hij heeft vonk en genoeg compressie, krijgt benzine want bougie wordt nat en hij krijgt lucht, bij elke kick die ik geef komt er klein beetje rook uit de uitlaat en me carburateur zuigt ook lucht aan. Volledig nieuw pakkingset, nieuwe keerringen, nieuw membraan, nieuwe bobine. Alleen hij wil nog steeds niet starten. Kan iemand mij helpen met een mogelijke oorzaak?

Alvast bedankt!
Je zou hem kunnen proberen te starten door een klein beetje remreiniger in de luchtinlaat van je carburateur te spuiten en hem proberen te kicken. (Echt een klein beetje want remreiniger is niet bepaald goed voor je blok.
Zelf heb ik een vivacity opnieuw opgebouwd die na 40x kicken nogsteeds niet aan wou. Maar met het kleine beetje remreiniger startte ie gelijk
 
Je zou hem kunnen proberen te starten door een klein beetje remreiniger in de luchtinlaat van je carburateur te spuiten en hem proberen te kicken. (Echt een klein beetje want remreiniger is niet bepaald goed voor je blok.
Zelf heb ik een vivacity opnieuw opgebouwd die na 40x kicken nogsteeds niet aan wou. Maar met het kleine beetje remreiniger startte ie gelijk
Jaa dat klopt, dat heb ik geprobeerd inderdaad alleen helaas zonder resultaat, ok geprobeerd door benzine in het bougiegat te doen maar werkte ook niks uit. Wat zou het dan kunnen zijn? Ik zit zelf aan iets met lucht te denken
 
Compressie wel gemeten met de juiste apparatuur en niet met je vingertje in het bougiegat?

Zuigerveren sluiten goed af?
Krukas gecentreerd (als je ook de krukaslagers hebt vervangen dan)
carburateur/vlotterbak pakking vervangen?

Een blok hoort gewoon te starten met benzine en niet met remreiniger als je blok goed inelkaar hebt zitten zou hij gewoon moeten starten.
 
Back
Top