Speedfight 2 8-polig start niet

Vraag me eerder waar dit op gebaseerd is?


Hier zit echter wel weer een aansluiting (in de buurt van het membraan) op wat toch weer lucht naar de uitlaat pompt.


(die nippel die je hier bedoeld is echter voor de benzine pomp om aan te sluiten)

Daarvan hoort een benzine slang van carter naar aansluiting vaccuum op de benzine te gaan.


Bij Speedfight 3 zit het zo dat het lucht pomp systeem wat hier bedoeld is gewoon los aan de uitlaat word gemaakt en deze aan de rechterkant word vast gemaakt in het gedeelte van je frame.

En het schijnt dat niet ieder cartersetje die nippel bij het membraan heeft.
 
Mmhh, ja dat klopt... veel varianten..

Vraag me eerder waar dit op gebaseerd is?
En het schijnt dat niet ieder cartersetje die nippel bij het membraan heeft. v.w.b. de brandstofpomp

V.w.b. de brandstofpomp is dit ook nogal een apart verhaal wat je inmiddels ook wel weet, maar dan het andere?
Zover ik weet zijn er minimaal 2 probeersels geweest qua horizontaal.
Zowel de luchtgekoelde als de vloeistofgekoelde varianten laten een verschil zien.

IMG_20210417_200924[1].jpg Peugeot tuitje.png

Maar goed, het ging dus specifiek over over het ACPH(1) systeem i.c.m. een elektronische oliepomp...
En wat dat betreft kun je beter naar dit: https://scooterforum.net/resources/new-oil-pump-control-unit-with-built-in-cdi-acph.608/ verwijzen i.p.v. het advies om de scooter maar het het kanaal in te rijden!
 
zijn weer een stapje verder gekomen de ontstekingsspoel (zwart ingepakt) was doorgebrand. Hier zit een gat in met daarin een klonter gesmolten koper. Maar dit is dus al de tweede spoel die kapot is gegaan. Iemand enig idee hoe dit kan voordat de 3e ook vrolijk kapot gaat?
 
Mmhh, ja dat klopt... veel varianten..



V.w.b. de brandstofpomp is dit ook nogal een apart verhaal wat je inmiddels ook wel weet, maar dan het andere?
Zover ik weet zijn er minimaal 2 probeersels geweest qua horizontaal.
Zowel de luchtgekoelde als de vloeistofgekoelde varianten laten een verschil zien.

View attachment 69159 View attachment 69160

Maar goed, het ging dus specifiek over over het ACPH(1) systeem i.c.m. een elektronische oliepomp...
En wat dat betreft kun je beter naar dit: https://scooterforum.net/resources/new-oil-pump-control-unit-with-built-in-cdi-acph.608/ verwijzen i.p.v. het advies om de scooter maar het het kanaal in te rijden!

En wat is daar dan het resultaat van?
 
En wat is daar dan het resultaat van?

Hoe bedoel je?

Wat dat betreft is de Speedfight één van de meest verwarrende scooters gebleken in al die jaren...

Peugeot is in die betreffende periode, maar ook erna volledig losgeslagen geweest wat dat betreft!
Zeker na 2010 toen Scion-Sprays de handdoek in de ring gooide v.w.b. de het nieuwe HL2 (injectie) motorblok welke de opvolger was van het TSDI (HL1) exemplaar. Eigenlijk de/het nieuwe Jetforce exemplaar, maar dit motorblok zou ook beschikbaar worden voor de andere populaire (vloeistof gekoelde) varianten. Iedereen zat toen met de handen in het haar te wrijven!

Oud nieuw systeem 2 takt inhectie Peugeot.png

Daarna is men plots uitgeweken naar China waardoor de bomen in het bos niet meer te zien waren!
Vroeger was alles onder eigen beheer en werden de motorblokken uitsluitend gefabriceerd in o.a. België en Frankrijk.
In het jaar 2011 kwam daar ook nog eens het debacle van de vacuüm gestuurde brandstofpompen bij.
Polini kon het niet waar maken en is men overgegaan/gestapt naar het Japanse merk: Tayogiken!

Tegenwoordig is alles (2 takt: B1E40QMB ) replica of van Sym en/of Qingqi (XS1P37QMA-2 of 139QMB-E. J en/of K) 4 takt motorblokken!

Het mooiste is, is dat dit nieuwe (2 takt) systeem als eerste getest werd op een nieuwe Peugeot Vivacity met een origineel motorblok!
Heden te dage is het originele blok zo goed als verdwenen...

Maar goed, nogmaals, wat is het advies naar de TS??
 
Last edited:
Back
Top