vandeweg

Active Member
Hoi,

Ik heb een speedfight 2 waar ik nadat ik zat te tobben met een 70cc en een 50cc cilinder en een niet startende scooter...

Een lopende 500 cc speedfight 2 vorige week zo dag nog een test rondje gereden... op een of andere manier heb ik toen de krukas kapot gereden.
Van de week het blok gesplit nieuwe krukas, lagers en kering erin... alles terug gemonteerd en de compressie getest, iets meer dan 8 bar.
Blok weer onder de scoot alles gemonteerd en kicken maar na 2 a 3 keer kicken lopen, maar viel snel uit, toen heb ik hem nog 3 keer gestart, maar viel elke keer uit.

Nu wil ik hem weer starten, maar ik krijg hem niet meer gestart.

Voor ik zat te rommelen met die cilinders reed hij als een zonnetje en met 1 keer kicken starten...

Ik snap nu niet waarom hij niet meer start
 
Advertisement - register to remove this

Wordt de bougie nat , ergens valse lucht misschien , alle sproeiers open , choke werkt , wordt de vlotter kamer gevuld
Valse lucht ik geen idee waar hij dat moet trekken alle pakking is nieuw, bougie wordt nat, is een hand choke en voor zover ik weet werkt hij, cabrateur schoongemaakt en als ik hem open schroef komt er benzine uit...
 
Een nieuwe bobine en bougie bij een goeie vonk heeft weinig zin, toch?
Ik zou zeggen van wel, anders deed hij het gisteren tot 3 keer ook niet?

Ik bedoelde eigenlijk ook, lekken ze niet omdat je vroeg:
Valse lucht ik geen idee waar hij dat moet trekken
Want gisteren liep hij even, wellicht zijn je keeringen eruit geklapt zonder dat je het weet want die verschuilen zich achter je vario en vliegwiel.
Had je de krukaslagers ook vervangen of heb je de oude hergebruikt en hebben die misschen speling?
 
Een nieuwe bobine en bougie bij een goeie vonk heeft weinig zin, toch?


Ik bedoelde eigenlijk ook, lekken ze niet omdat je vroeg:

Want gisteren liep hij even, wellicht zijn je keeringen eruit geklapt zonder dat je het weet want die verschuilen zich achter je vario en vliegwiel.
Had je de krukaslagers ook vervangen of heb je de oude hergebruikt en hebben die misschen speling?
Ik heb niks bij mijn vario gezien, want die heb ik eraf gehad, maar ik ga nog eens kijken bij allebei, bij mijn vliegwiel moet hij er misschien wel wat dieper in, realiseer ik me net, maar ik kreeg hem er niet verder in. Hoe krijg ik hem er verder in?

Lagers zijn ook nieuw...
Post automatically merged:

Ik weet het niet zeker maar dacht dat 7 de standaard is
Ik zal eerst eens naar die kering kijken wat sparky zegt, daarna kan ik nog altijd een nieuwe bougie halen een maandag
 
Ik heb niks bij mijn vario gezien, want die heb ik eraf gehad, maar ik ga nog eens kijken bij allebei, bij mijn vliegwiel moet hij er misschien wel wat dieper in, realiseer ik me net, maar ik kreeg hem er niet verder in. Hoe krijg ik hem er verder in?

Lagers zijn ook nieuw...
Post automatically merged:


Ik zal eerst eens naar die kering kijken wat sparky zegt, daarna kan ik nog altijd een nieuwe bougie halen een maandag
Die bij het vliegwiel heb ik wat dieper getikt en die bij de vario zag er goed uit
 

Attachments

  • 20230204_160943.jpg
    20230204_160943.jpg
    374.1 KB · Views: 12
Niet per ongeluk te vet gesmeerd ? Wat bij mij weleens geholpen heeft , is de bougie warm te maken met een brandertje en dan warm erin draaien en starten.
 
Niet per ongeluk te vet gesmeerd ? Wat bij mij weleens geholpen heeft , is de bougie warm te maken met een brandertje en dan warm erin draaien en starten.
Die keering heb ik niet met vet ingesmeerd... heb nergens gezien/gehoord dat dat moet... moet dat dan?

Ik heb een föhn van mijn werk hier liggen die een graad of 800 wordt daar kan ik het weleens mee proberen en hoe lang maak je hem dan warm?
 
Niet per ongeluk te vet gesmeerd ?
Ik denk dat @trabiarie bedoelt dat je te veel 2-takt olie bij de benzine hebt gedaan.

Edit: ik zie zojuist dat ik een dubbele post met Arie heb gedaan. :)
Post automatically merged:

Ik heb dit wel eens gezien op youtube dat ze de bougies schoonbranden zodat er geen geleidend goedje meer op de isolator zit tussen de elektrode in het midden en de schroefdraad.

Dit waren dan bougies die vervuild waren en geen vonk meer maakte omdat de isolator tussen de elektroden z'n werk niet meer kon doen.
Maar je vonk was toch in orde dacht ik gelezen te hebben.

By the way, omdat dit draadje verder gaat, neem ik aan dat het probleem niet in de keerringen zat en de scooter nog steeds niet start, toch?
 
Last edited:
Ik denk dat @trabiarie bedoelt dat je te veel 2-takt olie bij de benzine hebt gedaan.

Edit: ik zie zojuist dat ik een dubbele post met Arie heb gedaan. :)
Post automatically merged:

Ik heb dit wel eens gezien op youtube dat ze de bougies schoonbranden zodat er geen geleidend goedje meer op de isolator zit tussen de elektrode in het midden en de schroefdraad.

Dit waren dan bougies die vervuild waren en geen vonk meer maakte omdat de isolator tussen de elektroden z'n werk niet meer kon doen.
Maar je vonk was toch in orde dacht ik gelezen te hebben.

By the way, omdat dit draadje verder gaat, neem ik aan dat het probleem niet in de keerringen zat en de scooter nog steeds niet start, toch?
Nee hij start nog steeds niet, bougie vonkt ook ja.. olie gooi ik niet bij de benzine ik heb gewoon een oliepomp
 
Vreemd je hebt in principe alles om te lopen dan , en je hebt nog steeds 8 bar nu?
Ook je membraam sluit mooi neem ik aan . Wat het enigste zou kunnen zijn , is dat hij teveel olie krijgt , maar dat is weer tegenstrijdig met dat hij altijd gelopen heeft. Of is de pomp rijker gezet voor die 70cc
 
Back
Top