Speed, Evo of Manston II ?

@ph3x f12

Banned
Ik zit met een dilemma:
ik ben op zoek naar de best presterende cilinder op een minarelli blok, gewoon de snelste cilinder. Ik twijfel nog tussen 3 cilinders:

Hebo Manston II (nog nix over gehoord, al wel verkrijgbaar en zoja waar en voor hoeveel?)

Polini Evo (ik hoor geruchten dat deze hetzelfde presteerd als een MHR Team?)

Malossi MHR Speed (is er serieus een aparte krukas voor nodig? carters bewerken weet ik wel..)

Welke is aan te raden? In prijs verschillen ze niet zoveel lijtk me?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik zelf zou voor de MHR Speed gaan, omdat EVO & Manston II het vaak beter presteren @ Piaggio.

En bij Speed kan je gewoon met 80mm drijfstang rijden, en dus GEEN andere drijfstang.

Ik zou de MHR Speed bij www.opvoeren.nl kopen hij kost daar meende ik €305

[wel vooruitbetaling op rekeningnummer]


Dit is dus ver de goedkoopste site die ik ken. Tenzij andere mensen een andere weten, vertel het graag !


Ruben...
 
ik heb alle 3 de cilinders gehad.. voor mij is de speed het snelst maar heel mn setup is er dan ook naar aangepast, de evo ging ook niet verkeerd en was een stukje sneller dan de manston.

alle 3 deze cilinder lopen op een 80mm drijfstang @ mina, voor pia is dit weer anders voor de speed..

de evo is het goedkoopst uit het rijtje maar daarom niet minder snel.
 
Ik denk dat iedereen van mening verschilt. Je zult op het einde van dit topic nog geen duidelijke conclusie hebben. Het zijn alledrie top cilinders. De manston staat wel bekend om de mindere nicasil wand. Ze kunnen allemaal op 80mm drijfstang.
 
ehmmm UTFS enneh,tsja "ellek voordeel heb zo ze nadeel"
over zowel de evo als de speed zijn 20+ pk voorbeelden te vinden op en over het oude type manston ook ckr wel ,het nieuwe type manston (2 ) is al wel te koop bij de betere dealer en anders wel te bestellen.... dat is denk ik bij gjb in jouw geval.
de speed heeft zowieso geen krukas nodig met langere drijfstang nodig op mina. verder moet je of je blok laten uitkotteren of je cilindervoet aflaten draaien,
bij de manston moet je de kop uitlaten draaien en/of op "racebenzine(elf)" of benzine met octaanverhogers gaan rijden wil je t n btje heel houden ivm met de hoge compressie e.d. met het eerdere type Manston waren idd wel eens problemen met de wand kortom niet egt een cilinders voor beginners of alledaags gebruik ;) .
en jah de evo is een goede cilinder lkkr hoogtoerig geen fratsen met langere drijfstangen of uitdraaien van koppen een redelijke afwerking alleen kan je beter wel even de spijl teruugleggen,over even 'snel als een team' zou ik niet drufen zeggen denk dat de nieuwere series beslist een brutere timing hebben , verder staan ze bekend om hun sterke wand maar alleen tsja origineel is anders he alledrie zijn t toppertjes hangt n btje af van persoonlijke voorkeur en wat je er nog mee wilt doen (std laten of bij LVK ;) oid afgooien :) ) en natuurlijk de rest van je setup
 
Ja klopt maar kwaliteit van wand is wel weer erg hoog.
Zou HEBO niet nemen is gewoon bagger kwaliteit voor die prijs, bedoel een goede wand is de basis voor een hoogtoerige en nog enigzins betrouwbare cilinder maar bij Hebo breekt het nicasil al af tijdens het afwerken van de cilinder.

MALOSSI RULES (polini is natuurlijk ook wel OK)
 
Zegt de man met de 20.5 mm carb :rolleyes:

Manston zijn prima dingen hoor :), ook al is de wand dunner (scheelt niet veel) presteren die dingen zeker wel op een hoog niveau...

Heb nog nooit iemand gezien die bij het "afwerken" een hap nicasil eruit plukte.
 
idd, tegenwoordig worden de spijlen van uit de fabriek trug gelegd (van de MHR´s dus).

als je een oud model hebt, wel ff zelf trug leggen dus.
 
ikzelf heb de evo gehad. op zowel mina als pia. en icm met een dikke carb gaan die dingen zo lekker! makkelijk af te stellen, krijg je een warmlopertje dan is t een poetsbeurtje en niet meteen een vastloper (manston). maar tog als je ermee rijdt heb je het idee dat er iets bruters is. en naar mijn mening is dat de speed. daar heb ik later op gereden en dat voelde gewoon beter aan. lastig om uit te leggen... maar ik zou een manston afraden vanwege de onbetrouwbaarheid. het komt nl zelden voor dat je in 1 keer de juiste afstelling vind en dat is funest bij een manston.
de evo is prima maar het smaakt naar meer. dan kom je uit bij de speed. dus als je tog de doekoes heb en gewoon het beste wil: neem een speed. maar bepaal lekker zelf en neem alledrie de cilinders ff onder de loep en bepaal zelf. das gewoon het beste.

chris
 
Wat een gelul bij elkaar weer allemaal.
Iedereen zit te zeuren over die manston wand, terwijl hij er maar bij enkele is uitgespongen. Tunen is een ander verhaal, maar daar heeft hier toch niemand last van. En 1 keer een verkeerde afstelling en je manston is verneukt? Ik heb vaak genoeg over de grens gezeten en ik heb zelfs een gebarsten zuiger gehad door de detonatie, maar mijn cilinder is nog heel.
Verder hebben veel mensen ervaring met cilinders, maar das natuurlijk niet objectief, ik bedoel, elke cilinder presteert beter met andere onderdelen (uitlaat ed.) Je kan het eigelijk niet eens testen, laat staan een cilinder aanwijzen die de beste is.
 
Ik denk dat zonder tuning de speed het snelste is, maar voor een speed ben je veel geld kwijt + je carter moet uitgekotterd worden of je cilinderhemd afgedraaid. Dit brengt ook weer extra kosten met zich mee.
Na tuning is het niet te zeggen welke sneller is, ze kunnen iig alle 3 even snel gemaakt worden.
Persoonlijk zou ik voor een evo kiezen, deze past zegmaar plug en play op je blok. Kwalitatief staat hij bekend als perfect terwijl er over de manston toch soms twijfel is.
 
Daar kan ik me 100% bij aansluiten Mol...Daarbij komt, dat de Evo-cilinder echt heel simpel te monteren is, en bij mij nog nooit heeft gelekt (door binnen/buitenringen).

Ik was over mn evo's (heb er 2 gehad) zeer tevreden.
 
Ik zou voor de Speed gaan, kotteren sja, je tuned een blok toch altijd op een bepaalde cilinder, dus kan dat er ook nog wel bij.

Bij een Speed is het wel aan te raden je kop uit te draaien btw, dit omdat hij standaard op 15,8:1 zit geloof ik. Maar genoeg mensen rijden er zo mee rond. Maargoed veiligheid boven alles zeg ik dan maar.

Kwaliteit van een Speed vind ik gewoon super. Een Evo is ook wel goed, maar die uitlaatpoort bevalt me niet zo, enne ik heb er nu 1 naast me liggen waarvan de wand bovenaan is gaan afbrokkelen. Maar oorzaak hiervan is denk ik een pingeltje.

132-3278_IMG.JPG


132-3279_IMG.JPG


132-3283_IMG.JPG


Deze is te koop trouwens voor diegene die een gokje wilt wagen, kost niet veel:p (IS & Koopmans tuned)
 
Ik vind de wand van polini beter dan van malossie. Dat hier boven is idd het gevolg van detonatie als je het mij vraagt.
 
Mijn bijdrage :

Zoals mol zegt : Speed is untuned sneller dan evo. ( zo gaan de verhalen dus je kan het niet met zkerheid zeggen )

Als je veel ervaring hebt, veel geld en goed bent in afstellen zou ik de speed pakken op mina.

Evo is ook super. Wand kan meer hebben ( mijn ervaring ).
Vriend van mij scoort met een evo waar zker 15000 km volop mee geblazen is 18.5 pk.
Met volop veel warmlopers door langrijden met een te arm mengsel.

Rij je te arm met een speed loopt ie veel sneller warm/ vast en zal je gelijk een nieuwe zuiger moeten pakken.
Evo is ff op poetsen en weer knallen.

Conclusie : Behandel een speed als een baby en een evo als je ex :p 8P

Hebo.... slechte ervaring mee.
 
Originally posted by JohanS

Verder hebben veel mensen ervaring met cilinders, maar das natuurlijk niet objectief, ik bedoel, elke cilinder presteert beter met andere onderdelen (uitlaat ed.) Je kan het eigelijk niet eens testen, laat staan een cilinder aanwijzen die de beste is.


Voor het eerst.... ben ik het helemaal met je eens :) of was het de tweede keer.
 
Back
Top