Waarom een raceblok een evo/speed/manston ed. vlamt.....

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Mol
Als hier de racers weer in elkaar zitten moeten we maar eens een filmpje maken van mijn nrg tegen een zippie. Maybe dat dat leuk is om te zien!
en dan is Mol aan het verlieze en zet ie uit frustratie even die Noshendel om ;)

maar daar hou ik je aan Mol, ben iig erg benieuwd. :)
 
Originally posted by Sjoerd
Dit is echt appels met peren vergelijken.

Tuurlijk is een 70cc vele male sneller dan een 50cc scoot.
er zijn zat 50cc scooters die een gemiddelde 70cc setup ver achter zich laten.....................

ik had een complete evo70 setup maar reken maar dat een snelle topscooter met mij de baan heeft aangeveegd!
 
je kan je spruitstuk proberen (ik weet niet wat je precies hebt?) conisch te laten lopen, dat het naar de cil toe kleiner wordt waardoor er meer druk op komt te staan(?) ik weet niet of het werkt bij 2-takt maar bij 4-tkakt in ieder geval wel
 
Originally posted by BART#21
Wedstrijdje met jouw 70 tegen mijn 50 ;)

Graag, xx mtr sprint?

Ik kan eigenlijk mezelf nog een keer quoten om me te verduidelijken... Het is appels met peren vergelijken.

Een perfect afgestelde 50cc (racer) VS een perfect afgestelde 70cc (hobby). Wat dan, denk je dat die 20cc extra verlies betekent?

Tuurlijk wint 70cc het van 50cc.

Waar jullie op doelen is een 50cc racer waar veel arbeid en uren in zijn gestoken om die perfect te krijgen, tegen een 70cc setupje van de doorsnee scooterbeunhaas.

Maar dat is toch geen vergelijking!!! Waar gaat het dan over.

Aaardig van je dat je mij aanziet voor een scooterbeunhaas die niet kan afstellen trouwens :*
 
Sjoerd, geloof mij dat je het nog steeds moeilijk gaat krijgen. Al is het alleen al omdat het zipje exact 65kg weegt en jou rox al 85....
 
Ook daar is wat aan te doen Mol, bij een vergelijking moet je wel uitgaan van hetzelfde gewicht, zelfde scooter, etc.
 
Zullen we dan maar nooit meer gaan sprinten @ meetings?
Ik zou zeggen ga de uitdaging eens aan met een topscooter of kom eens kijken bij een race. Maak jij verder je rox maar 65kg zonder de stevigheid van het frame in twijfel te brengen e.d. en als we dan toch opeens regels gaan stellen ivm gewicht. Doe er dan ook maar max een 19mm carb op.
 
Ik vind dit zoiezo een loze vergelijking, beide scoots worden nu eenmaal voor andere doeleinden gebruikt en al helemaal door verschillende mensen opgebouwd.

Wie heeft t over een Rox, er zijn ook zat 70cc zipjes van rond de 60kg, wat ik er mee wil zeggen is, je roept dingen die helemaal niet altijd constant hoeven te zijn.
 
I rest my case. Het is idd appels met peren vergelijken. Pak een zip van het ISC van een Italiaans team en de snelste van de NL competitie. Tuurlijk wint de 70cc zip dan.
Maar hier ging het om Sjoerd met 70cc wat zeker leuke presteert vs. een topscooter van een forummember. Ik voorspel dat de 70cc het gewoon moeilijk krijgt. Waarom? Omdat ik de topscooters ken, het is gewoon zo...
 
gaat het hier om een sprintje ? hoeveel meter ?

neem aan dat de wegligging van de racer een stuk beter is...
en dat de top van de 70 een beetje hoger ligt (ivm meer pk's)
 
Originally posted by Mol
I rest my case. Het is idd appels met peren vergelijken. Pak een zip van het ISC van een Italiaans team en de snelste van de NL competitie. Tuurlijk wint de 70cc zip dan.
Maar hier ging het om Sjoerd met 70cc wat zeker leuke presteert vs. een topscooter van een forummember. Ik voorspel dat de 70cc het gewoon moeilijk krijgt. Waarom? Omdat ik de topscooters ken, het is gewoon zo...

Nee... daar ging het helemaal niet om, het ging erom dat er werd geroepen dat een 50cc sneller was dan een 70cc... Ik probeerde dus duidelijk te maken dat je dan wel eerlijk meot vergelijken en niet een topscooter en een beunscooter moet vergelijken.

Tis appels met peren vergelijken klaar.

Trouwens wat denk je dat mijn APRILIA SR (;)) weegt trouwens... Was enkel een kaal frame wat helemaal licht was gemaakt, velgen en banden een blok en een berijder. Op sprint pak ik die Zip met 2 vingers in de neus :p

Gaan we bochtjes maken verlies ik het waarschijnlijk, want ik heb vering (vooral achter) uit het jaar 0. Maarja daar heb ik niet in geinvesteerd, nogal nutteloos als je alleen sprint.
 
ga ik toch nog maar wat commentaar neer zetten.

Het is appels met peren vergelijken. We gaan niet uit van dezelfde uitgangspunten
 
Originally posted by Sjoerd
Nee... daar ging het helemaal niet om, het ging erom dat er werd geroepen dat een 50cc sneller was dan een 70cc... Ik probeerde dus duidelijk te maken dat je dan wel eerlijk meot vergelijken en niet een topscooter en een beunscooter moet vergelijken.

Tis appels met peren vergelijken klaar.

Trouwens wat denk je dat mijn APRILIA SR (;)) weegt trouwens... Was enkel een kaal frame wat helemaal licht was gemaakt, velgen en banden een blok en een berijder. Op sprint pak ik die Zip met 2 vingers in de neus :p

Gaan we bochtjes maken verlies ik het waarschijnlijk, want ik heb vering (vooral achter) uit het jaar 0. Maarja daar heb ik niet in geinvesteerd, nogal nutteloos als je alleen sprint.

Slechte vering vreet ook vermogen.. inveren kost vermogen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top