Waarom een raceblok een evo/speed/manston ed. vlamt.....

Status
Not open for further replies.
Originally posted by aerox-evo70
mja, je hebt voor een bepaalde top (weerstand) toch een aantal pk's nodig lijkt me, en je zit met een 70cctje toch al gauw op 8pk meer...

Hoe kom je aan die 8pk verschil? Vergelijk je nu een std klasse setup met een opperbrute 70cc 20 pk setup of zo?
Wat voor getallen heb jij in gedachten?

:?
 
topscooter zal op 15 pk zitten , een 70cc max tuned scooter 19/20

maar het is hoe de pk's eruit komen....................
 
Originally posted by Enrico@nrg
De top zal juist weinig verschillen, maar het koppel daarentegen wel lijkt mij..
ik durf te wedden dat er race schakel (bijv een appie RS) met een pk'tje of 16 wint van een scoot die +20pk heeft als de sprint maar lang genoeg is.

ik denk er zo over :
met een grotere carb kun je een hoger vermogen scoren door het simple feit dat er minder weerstand is tov een kleinere carb. Dit geld tot een zekere hoogte want bij een tegrote carb is de doorstroom snelheid te laag. En een verder bijkomend nadeel is dat het vermogen slechter doseerbaar word (slechtere 1/2, 1/4, enz gasstand)
 
en ik wilde alleenmaar wete wat er aan een topscooter wordt gedaan dat deze een hoger vermogen scoren met een kleinere carb dan wij met 28m slurpers :D dan heb ik het nu natuurlijk over een 70cc topscooterklasse-scooter vs. een "hobbyscooter", maar omdat we in nederland vooral met 50cc in de race te maken hebben dacht ik laat ik die als voorbeeld nemen, omdat deze toch al erg gewaagd aan elkaar zijn (denk ik dan)........
 
Originally posted by Sid
en ik wilde alleenmaar wete wat er aan een topscooter wordt gedaan dat deze een hoger vermogen scoren met een kleinere carb dan wij met 28m slurpers :D
Er wordt alles naar aangepast en afgesteld. Zo is er voor de SM-cup een bidalot kit tekoop (bidalot pro race), deze kit is speciaal voor een 16mm carb ontwikkeld (is de max dia volgens de regels is 16mm). Deze cilinder kost meer als 700 euro in de winkel (er moet ook nog een speciale uitlaat bij)

het kan zijn als je deze cil niet aan zou passen dat ie zelfs slechter scoort met een 28mm carb dan met een 16mm ...
 
Originally posted by Brandblusser
Slechte vering vreet ook vermogen.. inveren kost vermogen.

Wie zegt jou dat mijn veer vet inveert? Misschien is hij wel gaar omdat hij haast niet meer veert.
 
Originally posted by pro race
Er wordt alles naar aangepast en afgesteld. Zo is er voor de SM-cup een bidalot kit tekoop (bidalot pro race), deze kit is speciaal voor een 16mm carb ontwikkeld (is de max dia volgens de regels is 16mm). Deze cilinder kost meer als 700 euro in de winkel (er moet ook nog een speciale uitlaat bij)

het kan zijn als je deze cil niet aan zou passen dat ie zelfs slechter scoort met een 28mm carb dan met een 16mm ...


wat is dat voor een dom gelul? de bidalot cilinders worden echt niet voor een speciale carb gemaakt!! geen enkele cilinder! ga ergens anders dom lullen!!! en kost geen 700 euro en hoeft dus echt niet apart een uitlaat bij

ga jij maar weer scootin lezen ofzo.........
 
oh, en wat je zegt over die schakel met 16 pk........

je verliest tijd met overschakelen en de scooter heeft een hoger koppel op laag toeren dan een schakel.............

de schakel zal op top vaak sneller zijn daarentegen
 
Originally posted by melf #50
wat is dat voor een dom gelul? de bidalot cilinders worden echt niet voor een speciale carb gemaakt!! geen enkele cilinder! ga ergens anders dom lullen!!! en kost geen 700 euro en hoeft dus echt niet apart een uitlaat bij

ga jij maar weer scootin lezen ofzo.........

Ik denk dat jij beter de scootin kan gaan lezen.
Of nee zover wil ik je niet laten zakken , lees dit maar even meneer met de te snelle grote snavel

http://www.sefes.es/tjt/en_comp.htm

/edit
exacte url
http://www.sefes.es/tjt/en_comp_cat.htm

Originally posted by melf #50
oh, en wat je zegt over die schakel met 16 pk........

je verliest tijd met overschakelen en de scooter heeft een hoger koppel op laag toeren dan een schakel.............

de schakel zal op top vaak sneller zijn daarentegen

En hiervoor zijn de close ratio bakken uitgevonden en als je een beetje kan schakelen maakt dat bijna geen drol uit
 
Last edited:
en een close ratio versnellingsbak heeft een lange 1 meestal...................

en wat heb ik met die site te doen?

ik heb behoorlijk wat ervaring met brommers en scooters (en 50cc classic racers) ik rij zelf std scooterklasse en heb ook met 70cc getrained. ik ben nu al 10 jaar met tuning bezig ............

ik weet wel wat er te koop is....................
 
het enigste wat mij opvalt op die site is de waterpomp die ik ook heb , verder is het gewoon een lijst met onderdelen...............
 
Originally posted by melf #50
het enigste wat mij opvalt op die site is de waterpomp die ik ook heb , verder is het gewoon een lijst met onderdelen...............

Dus de 50cc bidalot cilinder van 600 euro valt jou ook niet op?

Selectief gezichtsvermogen?
|(
 
maar ik moet toch nog naar tiben motersport bellen, dan kan ik wel even vragen wat zo'n cilinder kost dan weet je dat meteen
 
Originally posted by melf #50
dat is een adviesprijs................

MHR speed advies is ook 410 , gaat ook voor 330 over de toonbank.

nou dan zal die cil op 500 uitkomen , dan nog was jouw reactie met feiten tegen gesproken
 
Originally posted by pro race
ik durf te wedden dat er race schakel (bijv een appie RS) met een pk'tje of 16 wint van een scoot die +20pk heeft als de sprint maar lang genoeg is.


Dus? Vroeg ik daarom? Nee... Hou het on-topic a.u.b..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top