" Snelste "Gietijzeren Cilinder

Ben

Retired
" Snelste " Gietijzeren Cilinder

Goed , omdat ik wat sneller wil , en Top Performances beetje beu ben , en ik het nog even bij gietzijer wil houden vanwege de slijtage , ben ik op zoek naar een snellere gietijzeren cilinder , een watergekoelde. Of gewoon de snelste. Momenteel heb ik TP Due+ 2004 ( losse binnenkop versie ). Of is de TP Due+ 2004 de snelste giet. op het moment ? Zo niet , graag antwoorden. :)

Zat zelf te denken aan een Malossi cilinder oid. Mja , Malossi 70 gietijzer wil nog niet zeggen dat die het snelste is uiteraard... :p

Iemand ?

Bij voorbaat dank.

// edit : Oh ja , voor Minarelli horizontaal. :p
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

omdat je dan nooit de exacte waardes meet zoals je blok in elkaar zit..

een cilinder kun je op verschillende hoogtes in elkaar zetten en in blokken en krukassen kan verschil zitten , dan heb je dus al verschillen..

De ene krukas is echt geen 40mm slag en de andere 38 ofzo :?

Als je met alle factoren rekening houdt (incl. squish) dan kan je netjes meten. Meet anders een paar keer en neem daar het gemiddelde van. Zo nauw luisteren timingen ook niet en zeker niet op z'n cilinder.
 
Hoebedoel je poetsbeurt ? :p Hoonbeurt oid ?

Dus dat houdt in dat 2.25mm teveel / te vroeg was ? Dan vind ik het raar. 1.4mm is aanbevolen bij deze ontsteking. En toen liep die heel erg belabberd. Constant verzuipen etc.

Dan zal ik toch maar eens gaan kijken naar verschillende tijdstippen tussen die 1.4 en 2.25mm...
 
Van de week de boel in elkaar gezet. Had met de dunste pakking al gelijk 1.2xmm... Beetje jammer. Ga de cilinder niet afdraaien oid. Cilinder draait op topsnelheid zo'n 12.200 tot 12.300tpm+.

Heb alleen het gevoel dat ik minder ' power ' heb op lage snelheden. Rond de 30km/u. Normaal kwam het voorwiel nog boven de grond , nu net niet.

Zal van de week eens kijken hoe de zuiger eruit ziet. Putjes oid. :p

Hou jullie op de hoogte.
 
Back
Top