" Snelste "Gietijzeren Cilinder

Ben

Retired
" Snelste " Gietijzeren Cilinder

Goed , omdat ik wat sneller wil , en Top Performances beetje beu ben , en ik het nog even bij gietzijer wil houden vanwege de slijtage , ben ik op zoek naar een snellere gietijzeren cilinder , een watergekoelde. Of gewoon de snelste. Momenteel heb ik TP Due+ 2004 ( losse binnenkop versie ). Of is de TP Due+ 2004 de snelste giet. op het moment ? Zo niet , graag antwoorden. :)

Zat zelf te denken aan een Malossi cilinder oid. Mja , Malossi 70 gietijzer wil nog niet zeggen dat die het snelste is uiteraard... :p

Iemand ?

Bij voorbaat dank.

// edit : Oh ja , voor Minarelli horizontaal. :p
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

malossi zal hoogstens 10 keer zo sloom zijn , een due plus is toch echt wel 1 van de snelste gietijzeren cilinders die zo leverbaar is.

verder kun je natuurlijk behalve de cilinder wat doen aan de setup die er omheen hangt , want deze is ook zeer belangrijk ,en deze maakt jouw cilinder ook naar wat ie presteerd.

ook zit er meer in een cilinder , doot tuning of alleen al alles corrigeren , dwz squish , kopinhoud , zuigerhoogte , poorten afwerken etc. , laat staan wijziging van poorthoogtes.

mja , zet eens je EXACTE setup neer met daarbij afstelling, en ook kleine onderdelen eventueel.
 
Top Performances Due+ 2004
Giannelli Shot
Dell'Orto 21mm Black Edition
Malossi recht spuitstuk
Power1 p10 krukas
Selletra Italkit ( zonder curve , heb wel een curve hier liggen )
MHR2005
Malossi MHR Kevlar X-Belt
Stage6 Torque Controller koppeling
Malossi Wingbell
Malossi 13/44

:)

// edit : Scooter wordt volgende week helemaal afgesteld op de testbank. Dit wacht ik zowiezo af. Kijken wat ze dan doet.

Afstelling nu ; tijdstip op 2.25mm voorontsteking , .85 sproeier , 4gr rollen , witte koppelings " trek " veren en gele drukveer
 
Last edited:
Ja ik zat idd ook aan een Evolution te denken. Maar ja , dit is weer teveel van het goede voor op straat en Evolution's zie je héél veel. :p

En volgens mij zijn er weinig Polini Evolution's pen 10 in zo goed als nieuwstaat of ?
 
Last edited:
Ja ik zat idd ook aan een Evolution te denken. Maar ja , dit is weer teveel van het goede voor op straat en Evolution's zie je héél veel. :p

En volgens mij zijn er weinig Polini Evolution's pen 10 in zo goed als nieuwstaat of ?

je ziet evo's echt niet veel de meeste mensen zijn zo verstandig om geen evo
op een straat scooter te gooien behalve ik en andere mensen die lef hebben en niet bang zijn voor de wouten maar er zijn idd erg weinig evo's met pen 10 en die ook nog eens in nieuw staat zijn+ralf+
 
Ik denk dat er uit een bewerkte duo plus een stuk meer te halen valt dan uit zo'n kut corsa'tje...

Ik geloof dat er uit een Due al meer dan 16pk was gehaald! :)
 
respect voor corsa a.u.b ding blaast echt wel hard en miss is die minder snel als de tp maar daardoor gaat ie wel langer mee

Jaja, corsa's zijn gewoon veelste prijzig voor wat je ervoor terug krijgt. Die dingen zijn standaard ook niet vooruit te pissen hoor... Als je al vind dat dat hard gaat... :rolleyes:

Ben, lekker een TP'tje nemen, die Due plus 2 met losse kop is gewoon DE gietijzeren cilinder. :)
 
mja , die losse kop boeit uiteindelijk ook niet veel..

en idd een corsa is std niet veel , en ook nog met 2 veren , gewoon std straatcilinder..

verder moet men eens kappen met dat gelul van "een corsa blaast echt wel " e.d. , slaat natuurlijk nergens op , en zeker niet als we het over "tuned" :rolleyes: hebben , we hebben het in de eerste plaats over een std gietijzeren kitje ,en niet over tunen dit en tunen dat terwijl er nog wel zat verbeteringen zouden kunnen worden gemaakt op een setup , eerst die eens goed maken , dan lullen over andere cilinders zoals evo oid .. (niet tegen TS bedoelt)

o.k. , @ TS , bij deze setup zou je bijv. kunnen denken aan het testen van een c-16 , een shot is een zeer goeie uitlaat @ due plus , ik denk alleen dat je met een c-16 net iets meer kunt , eventueel de cilinder IETS bijwerken.

verder zal de rest van de setup geen problemen geven , je kunt nog dingen bekijken zoals carterdruk , zuigerhoogte versus timing en kopinhoud en squish , timing van de poorten etc.
 
Die jongen wil echt meer prestatie, en het is voor op straat te gebruiken dus moet ook wat op budget kijken denk ik, waarom zou hij dan andere uitlaten enzo moeten testen voor een misschien een halve pk te winnen. En dan is hij het na een maand toch weer beu en kan hij weer aan een nieuwe setup beginnen. Direct een evo erop is dus geen gelul, erna kan hij er nog een c20 ofzo eronder hangen, daar gaat tenminste nog veel potentieel inzitten.
 
Last edited:
Die jongen wil echt meer prestatie, en het is voor op straat te gebruiken dus moet ook wat op budget kijken denk ik, waarom zou hij dan andere uitlaten enzo moeten testen voor een misschien een halve pk te winnen. En dan is hij het na een maand toch weer beu en kan hij weer aan een nieuwe setup beginnen. Direct een evo erop is dus geen gelul, erna kan hij er nog een c20 ofzo eronder hangen, daar gaat tenminste nog veel potentieel inzitten.

als je het over budget hebt ja 8P
 
hoezo 2 setups?

als je een evo wilt gebruiken word het alleen nog maar moeilijker en onbetrouwbaarder voor op straat..

en je moet nog meer spullen kopen , laat staan onderhoudt..
 
mja , die losse kop boeit uiteindelijk ook niet veel..

en idd een corsa is std niet veel , en ook nog met 2 veren , gewoon std straatcilinder..

verder moet men eens kappen met dat gelul van "een corsa blaast echt wel " e.d. , slaat natuurlijk nergens op , en zeker niet als we het over "tuned" :rolleyes: hebben , we hebben het in de eerste plaats over een std gietijzeren kitje ,en niet over tunen dit en tunen dat terwijl er nog wel zat verbeteringen zouden kunnen worden gemaakt op een setup , eerst die eens goed maken , dan lullen over andere cilinders zoals evo oid .. (niet tegen TS bedoelt)

o.k. , @ TS , bij deze setup zou je bijv. kunnen denken aan het testen van een c-16 , een shot is een zeer goeie uitlaat @ due plus , ik denk alleen dat je met een c-16 net iets meer kunt , eventueel de cilinder IETS bijwerken.

verder zal de rest van de setup geen problemen geven , je kunt nog dingen bekijken zoals carterdruk , zuigerhoogte versus timing en kopinhoud en squish , timing van de poorten etc.

Idd , denkt dat ik m gewoon goed afstel. Ik laat de boel niet tunen denk ik. Ik ben niet iemand van het tunen ed. Dat vind ik beetje valsspelen , zeker als je hat laat doen bij XSH oid. Dan heb je er zelf niets aan gedaan om die PK's te scoren. Home tuners , daar heb ik respect voor. Zelfde geld voor NOS ed.

als je het over budget hebt ja 8P

Precies , Evolutions zijn nou nie echt de goedkoopste cilinders.. YC20 ook niet btw. :p

hoezo 2 setups?

als je een evo wilt gebruiken word het alleen nog maar moeilijker en onbetrouwbaarder voor op straat..

en je moet nog meer spullen kopen , laat staan onderhoudt..

Inderdaard.

Denk dat ik het hierbij wel laat qua setup. Gewoon alles goed afstellen , en de boel afwerken. Dat kan ik zelf ook nog wel.

Waar moet ik vanuit gaan met de squish ed ? Timing ?
 
Weet je std timing? Squish rond de ,7 mm zetten.
Wat je kan doen is je uitlaatpoort wat breder maken en je uitlaatport top recht leggen, wordt het wel wat nauwkeuriger afstellen, maar moet geen probleem zijn als je hem op de bank laat afstellen.
 
Ik zou ook evo/S6 racing gaan, die kunnen std icm met een C16 best wel even mee, het blijft uiteraard wel vaker onderhouden door dat het meer toeren maakt.
Maar lijkt me imho wel de ultieme straatsetup.
Als je giet wilt blijven daarintegen ga je tuned/untuned niet veel sneller kunnen als de TP due+, ja kunt een C16 proberen zal hij wel sneller van gaan, maar ik vind het koppel onderin net iets beter met shot, aangezien dit toch wel een behoorlijk punt is op straat ga je daar ook een keuze over moeten maken.
Het blijft uiteindelijk meer toeren= meer slijtage maar bij behoorlijk onderhoud en afstellen kan je toch behoorlijk ver gaan met je setup ;)
 
Back
Top