Snelste 50cc

wikitork 0

New Member
Hallo ik had een vraagje, ik heb al een tijdje geleden een quad gekocht en ga binnenkort beginnen met hem te bouwen en ik had wat vragen (hij hoeft niet 100 te lopen maar moet een goeie optrek hebben en 65kmph zou mooi zijn;) (mina hor ac)

1.Wat is de snelste 50cc cilinder voor minarelli horizontal?(Meeste pk)
2.Welke krukas is verstandig daar bij te nemen?
3. Welke onderdelen daarnaast zijn verstandig om gelijk er bij te kopen (tot ongeveer 1000€ itt met cil en krukas)
4.Is het als ik hem ombouw naar watergekoeld of is het beter om hem AC te laten?

Advertisement - register to remove this

Polini EVO50, MHR Team50 of een Hebo Manston50. Maar denk niet dat je met het budget van 1000 euro heel ver komt met zo'n blokkie.

Tsja krukas kun je een vrij simpel asje pakken, maar goede krukaslagers zijn zeker even belangrijk.

Sowieso wel een variotje en torquedriver en dan ook maar een carburateurtje van 17.5mm

Waarom perse 50cc? 70 heeft wat meer trekkracht, helemaal op een quad is dat wel fijn.
Om het licht te zeggen vinden mijn ouders mij een "debiel" dus willen ze dat ik een 50cc heb want ze hebben gelezen dat verzekering moelijk doet als je een ongeluk hebt en ze komen erachter dat het een 70cc is, maar minder moelijk als die allen is opgevoerd...

Of het nou een opgefokte 50CC is, of een opgefokte 70CC maakt geen reet uit. Die snelle 50CC met leuke uitlaat of wat dan ook is net zo "illegaal" als een 70CC, en alles wat daar bij hoort.

Als de verzekering er achter komt dat hij te hard loopt/onbegrensd is ben je niet verzekerd. Wat je cilinderinhoud ook is.

Back