Slapgeouwehoertopic #48

Status
Not open for further replies.
Steef, je hebt een pm hierover

Dat snap ik wel ilonka/vas?, maar aangezien het regelement wordt veranderd/aangepast, kan dit toch gewoon in het regelement worden aangepast?

Noem mij buiten het feit dat Tom aangeeft is een ander punt waarom het niet zou mogen kunnen volgens jou?
 
Precies wat Vasco zegt, regelement is regelement. En volgens mij hoort dat altijd nog bindend te zijn. Ik heb niks tegen jouw apparaat Nick en van mij mag het volgend jaar ook wel gebruikt worden, maar dit jaar had jij gewoon niet mogen rijden omdat het regelement dit niet toeliet.
Het is niks tegen jou persoonlijk, mijn probleem zit/zat erin dat iets wat niet binnen het regelement viel wel werd toegelaten.
 
Last edited:
Verder was er dit jaar ook veel onduidelijk binnen de leiding, Misha zou wedstrijdleider worden.
Maar heeft dit uiteindelijk maar een paar (halve) wedstrijden gedaan. Toen heeft die ene (weet ff de naam niet van de schakelgay :*) dit overgenomen maar naar mijn gevoel was hij hier niet streng genoeg voor.

Als wedstrijdleider ben je verantwoordelijk voor alles wat op de baan rijd en deze volgens het reglement goed zijn.
Maar als puntje bij paaltje kwam werd er weer hulp van buitenaf bijgehaald.

Verder no offence tegen de wedstrijdleiding van dit jaar hoor, maar misschien hebben jullie er wat aan :)
 
Het gaat er verder niet over of het wel of niet zou mogen kunnen.Het regelement geeft aan dat je minimaal 10 inch velgen mag gebruiken en dan dien je dit ook gewoon te doen. Dat dit toen is gedoogd dat is gewoon ronduit belachelijk en kan ik ook werkelijk waar niet begrijpen. En dit kan zeker in een regelement worden aangepast, maar zo blijf je wel continu een regelement aanpassen. Stel er komt volgend jaar iemand met een 6 inch velg en ook zo'n grote band. Of een slag / boring verhouding wat 102cc maakt of in de 70A/B een scooter met een wielbasis 6 / 7cm langer als origineel en dit wordt allemaal gedoogd. Hoe ver ga je met het dogen en waar dient het regelement dan nog voor? Daar gaat het mij verder om. Je moet je aan het regelement houden en iedereen moet dat ook gewoon doen. Je moet één gelijke grens trekken en daar kan verder niks mee gedaan worden. Niks verder tegen jou, vind het van jou weer erg slim want heeft je behoorlijk wat voordeel opgeleverd.Wat er mee wordt gedaan/veranderd dat is verder niet aan mij.
Steef, je hebt een pm hierover

Dat snap ik wel ilonka/vas?, maar aangezien het regelement wordt veranderd/aangepast, kan dit toch gewoon in het regelement worden aangepast?

Noem mij buiten het feit dat Tom aangeeft is een ander punt waarom het niet zou mogen kunnen volgens jou?
 
Klopt, er moeten grenzen worden gesteld. Simpel zat..
Het gaat er mij om, waarom is de regel ingesteld..
Als het is ingesteld om belachelijk kleine banddiameters tegen te gaan, zou ik het raar vinden dat de regel niet wordt aangepast naar bv een bepaalde omtrekdiameter.
Zelfde doel, alleen een andere regelgeving..

Steef heeft me aangegeven dat er over gaat worden vergaderd en hier heb ik ook vertrouwen in.
 
Verder was er dit jaar ook veel onduidelijk binnen de leiding, Misha zou wedstrijdleider worden.
Maar heeft dit uiteindelijk maar een paar (halve) wedstrijden gedaan. Toen heeft die ene (weet ff de naam niet van de schakelgay :*) dit overgenomen maar naar mijn gevoel was hij hier niet streng genoeg voor.

Was ik te streng ?:p
 
Die regel van minimaal 10 inch is volgens mij tijdje geleden ingevoerd omdat er mensen aan kwamen met voorwielen van minibike of fietsjes.
Dan is het begrijpelijk dat er een regel komt die zegt dat je minimaal 10inch scootervelg moet hebben.
De technieken en vermogens gaan steeds verder en hoger.
Dus dan is het begrijpelijk dat er ook andere achterbanden gebruikt gaan worden.
Dit zijn banden die voor dragracen worden gemaakt/gebruikt.
Dus ik zal het raar vinden dat deze verboden zullen worden. (ook al is het 8inch, want kwa buitendiameter is deze niks kleiner dan een gewone 10inch band!)
De technieken gaan verder en ieder zoekt voor zich dus een goede oplossing om het vermogen kwijt te kunnen.
 
en als je deze dan binnen het regelement zoekt is iedereen gelijk aan elkaar en is er ook geen gezeik. beetje slap gelul dit..
 
Die regel van minimaal 10 inch is volgens mij tijdje geleden ingevoerd omdat er mensen aan kwamen met voorwielen van minibike of fietsjes.
Dan is het begrijpelijk dat er een regel komt die zegt dat je minimaal 10inch scootervelg moet hebben.
De technieken en vermogens gaan steeds verder en hoger.
Dus dan is het begrijpelijk dat er ook andere achterbanden gebruikt gaan worden.
Dit zijn banden die voor dragracen worden gemaakt/gebruikt.
Dus ik zal het raar vinden dat deze verboden zullen worden. (ook al is het 8inch, want kwa buitendiameter is deze niks kleiner dan een gewone 10inch band!)
De technieken gaan verder en ieder zoekt voor zich dus een goede oplossing om het vermogen kwijt te kunnen.


Buitendiameter groter dan een 10 inch maakt verder niet uit, er staat in het reglement een VELG van 10 inch. Hier is naar mijn idee niet eens over te discussieren. Het kan en mag gewoon niet(reglement 2011) en waarom rij je eigelijk met z'n velg+band is niet echt nodig toch:p
 
Buitendiameter groter dan een 10 inch maakt verder niet uit, er staat in het reglement een VELG van 10 inch. Hier is naar mijn idee niet eens over te discussieren. Het kan en mag gewoon niet(reglement 2011) en waarom rij je eigelijk met z'n velg+band is niet echt nodig toch:p


Over het niet nodig zijn kan ik niet beslissen.
Dat is voor ieder zijn eigen keuze.
Ik ben het verder niet helemaal met je eens over het rijden.
Want het is goedgekeurd door de sbo. Of dit had mogen gebeuren kun je eindeloos discuseren.
Daarom moet het in het volgende regelement worden opgenomen.
Aangezien de scooter toch heeft gereden, en het al is goedgekeurd door de sbo zelf, ben ik van mening dat het regelement (2012) dit niet mag uitsluiten.
 
Aangezien de scooter toch heeft gereden, en het al is goedgekeurd door de sbo zelf, ben ik van mening dat het regelement (2012) dit niet mag uitsluiten.

Dat vind ik echt onzin...

Omdat 1 iemand het goed heeft gekeurd, terwijl dit dus eigenlijk volgens het 2011 reglement NIET is, moet het maar worden goedgekeurd in het 2012 reglement?

Dat is hetzelfde als ik met 75cc ga rijden en mijn machine wordt wel goedgekeurd moet het ook maar mee worden genomen in het volgende reglement?

Ik vind dat echt erg scheef, je kan het reglement niet aan blijven passen je moet op een gegeven moment een lijn trekken...

Tevens ben ik wel van mening dat voor de Superspecial klasse idd wel een buitendiamater kan worden opgesteld, alleen moet dit dus wel aan de start worden gemeten... anders kan je bij de keuring 6bar erin douwen en bij de start 0,5 bar....

We kunnen trouwens nog eindeloos doorgaan zo denk ik, maar een grens is een grens en omdat 1 iemand zich niet aan de regels houdt moet de grens nu worden verlegd?

Just my 2 cents...
 
Nou een heel nieuw reglement niet denks :p
Maar een aantal punten die hier benoemd zijn zullen vast en zeker aan bod komen..
Discussie is nooit slecht mits er niet met van allerlei onzin wordt gesmeten :) als mensen zn menig/bevinding onderbouwen dan is dat juist goed. Ook als mensen met concrete ideen komen die bruikbaar zijn binnen het reglement..
 
Jongens, het komt allemaal goed! Ik ga geen compleet regelement op touw zetten, alleen wat veranderingen. Die velg wordt een aandachtspunt, en het betekent niet dat wanneer Robert wagenaar een beslissing maakt om die te dogen dat het maar in het regelement opgenomen moet worden. Dat kan, mag, en gebeurt niet. Verder wordt het regelement voor 2012 zo opgesteld dat de grenzen duidelijk zijn en absoluut niet overschreden gaan worden.

Verder zijn er goede argumenten voor en tegen die velgregeling, echter vind ik ook dat het regelement bekend was bij die persoon en hij al rekening ermee had kunnen houden dat het problemen kan opleveren. Echter is deze velg wel geschikt voor onze sport.

We komen er op de vergadering wel uit.
 
Ik wil hier eigenlijk wel even wat over kwijt..
Het punt van jou Tom snap ik wel, maar om nou te zeggen dat die regel moet verdwijnen omdat jullie er zoveel werk in hebben?

Voor ons was het ook niet bepaald plug and play en het zou me ERG tegen vallen van de SBO als dit verboden zou worden.

Ook vindt ik dat je mensen met een Minarelli blok uitsluit als je deze velg niet meer toelaat.

Wat is nou precies het probleem met deze velg band combinatie? De buitendiameter is namelijk groter als van een normale scooter 10 inch band.

Volgens mij is die 10 inch regel er gekomen om oa minibike velgjes te weren?

Nogmaals zou me het ERG tegenvallen als deze regel erdoor komt, en vooral omdat het al 2 jaar wordt gedoogd.


jij slaat de spijker wel vast op de kop.. die regel is er inderdaad gekomen om minibike wieltjes te weren,

daarintegen is het toch alleen toegestaan gehomologeerde scooterwielen te gebruiken?

mvg.
 
Wat ons betreft toch wel de druppel om er mee te stoppen. Reglement is er om aan te houden, er staan duidelijke eisen in het reglement. We bouwen met veel moeite iets volgens het reglement en houden ons hierbij aan de specifieke eis van 10 inch. Als zelfs zo`n belangrijk punt uit het reglement zomaar genegeerd kan worden dan snappen wij het nut van een reglement totaal niet! Kan er bij deze ook een uitzondering gemaakt worden voor 2 x 80 of 2x 94 cc, zijn tenslotte ook gewoon scootercilinders..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top