Slapgeouwehoertopic #48

Status
Not open for further replies.
Wat ons betreft toch wel de druppel om er mee te stoppen. Reglement is er om aan te houden, er staan duidelijke eisen in het reglement. We bouwen met veel moeite iets volgens het reglement en houden ons hierbij aan de specifieke eis van 10 inch. Als zelfs zo`n belangrijk punt uit het reglement zomaar genegeerd kan worden dan snappen wij het nut van een reglement totaal niet! Kan er bij deze ook een uitzondering gemaakt worden voor 2 x 80 of 2x 94 cc, zijn tenslotte ook gewoon scootercilinders..

dit vind ik een beetje slap. ik bouw ook een zelfbouwmachine met 90cc en dan ineens mag je 100cc.
wat wel zo is, is dat het TIJDENS een seizoen mocht. ik heb dus een heel ontwerp gemaakt met dezelfde velg/band setup als jullie bestel het spul (velg+band) twv 260,- euro en een dag later wanneer ik het binnen heb mag het wel en zie ik dus dat 8 inch velgje....maar goed dat regels veranderen per jaar na seizoen, dat kan maar tijdens niet natuurlijk.

dat jullie stoppen, omdat je nu een andere velg mag toepassen is toch niet een echte reden? dan had ik allang 100 redenen om te stoppen. ik vind sowieso dat 2-cilinders, mijn machine in een aparte klasse horen te hebben en bijv nos helemaal, want dat is niet in verhouding...maar goed. volgend jaar rijdt mijn machine weer rond, echter dan met een 12 inch wiel en dikke lachgaskit!

de 2-cilinder die ik aan het bouwen is, ligt ook aan de kant omdat mijn animo weggezakt is, maar dat ligt niet aan de sbo.

ps als er regels worden opgesteld, lijkt het me vertandig er goed over na te denken. zoals de grootte van het wiel. dragracevelgen, die niet mogen zou een beetje absurd zijn, toch?
 
ff een vraagje.

Bij wel klasse mag je met cilinder met gasklep rijden ?
Cilinder van een crosser.

Mag het uberhaupt met gasklep bij de uitlaat ?
 
3*2 dus.. waarom? Omdat het blijkbaar kan denks?
Wel genoeg druk op het achterwiel :p

Maar hoe met de overbrenging?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top