Show je eigen auto topic #45

Status
Not open for further replies.
vorig jaar november heb ik m'n bmw 3.18ISje ingeruild op een 3.20 mosselmanturbo (opgebouwd),
die ongeveer 210 pk moet hebben.. maar toen ik de auto ophaalde, was volgens de garage alleen de luchtmassameter stuk, en heb hem met veel moeite zonder luchtmassameter na huis gereden.
het verhaal klopte ook wel en heb er een nieuwe luchtmassameter opgezet en hij reed goed..
alleen vond ik dat hij vrij langzaam ging voor een beemertje met ong. 200 pk
eenmaal op de testbank bleek ook dat hij gewoon zoals standaard 150 pk heeft!
maar het vreemde is, we hebben de turbo getest en levert gewoon 0.45 barr druk
je hoort de turbo fluiten en gewoon "afpissen"
maar hij doet het niet!!
ben ten einde raad want kan er gewoon niet achter komen wat er mis is.
wie O wie heeft er verstand van opgebouwde turbo's en kan mij helpen?
als je echt de turbo kan maken, kan je je prijs noemen want heb er echt veel voor over..
 
zit daar standaard een turbo op dan? en 0.45 bar is idd wel wat weinig

Zucht. Dat meisje heeft een 320 mosselman turbo gekocht. Dus een BMW 320i waar een turbo op is geschroeft.. Een gewoon 320i is NA en deze Mosselman versie levert met die turbo exact hetzelfde vermogen als een gewone 320i => 150pk. Snap je het probleem? :p
 
Vanavond heeft iemand geprobeerd om mijn knippers/mistlampen te jatten:D. Gelukkig is het niet gelukt (ws werd hij afgeleid, drukke buurt), maar WAT een sneu figuur zeg:X
 
Tering waar gaat het heen zeg, als je ze zo vet vind dan bel je toch ff aan en vraag je waar je ze vandaan heb gehaald:?
 
Over die turbo, je lucht komt normaal toch al onder normale luchtdruk binnen ? = dus 1 bar? Alles daarboven wordt geperst en zou vermogenwinst moeten hebben toch?

Of zit dat niet zo? :+
Gewoon naar 1.5 bar knallen die turbo :P
 
Gekopiert van ergens anders, klopt dit?

er zou hier eens een deftige uitleg moeten komen wat en hoe over invoeren hoor

1. je koopt een wagen in holland particulier
2. je stelt een papier op met daarop : gegevens koper en verkoper, chassisnummer van de wagen en het betaald bedrag
beide handtekeningen dienen erop te staan! (en beetje proper ook he, iedereen heeft de dag van tegenwoordig een pc dus...)
3. je haalt hem naar België (hoe is voor jou, ik ben er gewoon mee naar hier gereden met mijn nummerplaten, verzekering wel ingelicht)
4. je gaat EERST naar de douane en voert hem in in België dit kost 3cent (jaar geleden toch, nu met de crisis is't mss 5 )
5. je maakt afspraak bij de keuring en laat hem keuren om je Belgische papieren te krijgen (eventueel gelijkvormigheidsattest)
dit kan enige tijd duren, tis via Brussel é
6. je gaat dan een 2de keer naar de keuring en dan is hij gekeurd als Belgisch voertuig en kan je nummerplaten aanvragen.

edit: gaat over auto kopen in nederland en op belgische papieren zetten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top