Show je eigen auto topic #45

Status
Not open for further replies.
Zitten er bij jou 15 Inch BBSjes? die zijn niet gemaakt voor 5gaats toch?

Zo krijg ik weer goed zin verder te gaan met m'n eigen e30!

Jammer dat het blok niet verschrikkelijk bruut is van de e30 m3 had gewoon een 6cilinder moeten wezen!

15inc is standaard fabrieks af.
En wat is er mis met de 4 cilinder? Een 6 cilinder in de e30 maakt het te zwaar aan de voorkant en dus uit balans.

De nieuwste 320si waarmee ze ook WTCC rijden hangt ook een 4 cilinder weer in. Om dezelfde reden. Dus zo slecht is het niet
 
Juistem..., met een andere motor is hij ook gewoon minder waard..

Het plaatje van de auto klopt gewoon helemaal, kwa verdeling/balans/en rijeigenschappen.

Je heb trouwens wel m3's zonder abs, dat was tot eind 86.
 
Daar hebben jullie gelijk in:) alleen vind ik het jammer dat het blok niet de bekende M power laat horen.. Een 6cilinder klinkt gewoon veel mooier en bruter..
Ook ik weet dat de m3 origineel het mooist is! en dat de 4cilinder erin hoort!

Dacht dat ze altijd met 16inch BBSjes geleverd werden..

Ik ga na deze e30 het liefst een e30 pakken met een M5 e28 of e34 blok erin te bouwen:)
 
Daar hebben jullie gelijk in:) alleen vind ik het jammer dat het blok niet de bekende M power laat horen.. Een 6cilinder klinkt gewoon veel mooier en bruter..
Mwoh, zoek eens op Alpha-N of Carbon airbox icm E30 M3 (of vinkmotorsport, aan elkaar)
 
Vorige week mn tellers even uit mn auto getrokken en de wijzerplaten aangepast zodat het allemaal wat beter klopt.
Mn kmteller gaf 20% + 15km/u teveel aan, toerenteller 100% + 1000rpm, nu kloppen ze beiden, alleen dagteller geeft nog 20% teveel aan, maar dat is niet erg, lijkt ie zuiniger.
En meteen mn nephout zwart gespoten, staat even 10000x beter...
IMG_6191(Medium).JPG

IMG_6198(Medium).JPG


Oude situatie:
Plaatje

[edit]
Hmm, soort van dubbelpost :P
[/edit]
 
Daar hebben jullie gelijk in:) alleen vind ik het jammer dat het blok niet de bekende M power laat horen.. Een 6cilinder klinkt gewoon veel mooier en bruter..
Ook ik weet dat de m3 origineel het mooist is! en dat de 4cilinder erin hoort!

Dacht dat ze altijd met 16inch BBSjes geleverd werden..

Ik ga na deze e30 het liefst een e30 pakken met een M5 e28 of e34 blok erin te bouwen:)


STFU, 4 cilinders klinken net zo apart :W
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Et0WdmFvFl4"]YouTube - BMW M3 E30 with Alpha-N airbox[/ame]

perfectie :love:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Td82fCVFoBo"]YouTube - Joey's Alpha N modified E30 M3[/ame]
 
Ziet er echt een stuk beter uit zo, waarom heb je eigenlijk een andere teller.
Heb je een 5 bak van een e30 ofzo :P?
Yep, zonder telleraandrijving, zit nu een sensor op de aandrijfas.
Al bij al kost dit (bak had ik nog, aandrijfas was 40e en de tellers hebben me 30e gekost ofzo) iets minder dan de 3-500 die je normaal kwijt bent voor een 5-bak met telleraandrijving in een 02 :P

Maar dan is het alweer niet origineel;)
Klopt, maar een 6-cilinder met std uitlaat/inlaat klinkt ook niet echt interessant (oke, wel beter dan een std 4-cilinder)
Maar die 4-cilinders kunnen minstens zo leuk klinken als de 6-cilinders.
En sowieso is het wel leuk, dat vermogen uit een blok waarvan de basis alweer ruim 40 jaar oud is.
 
[ir]http://bmwmregistry.com/media/E30M3engine.jpg[/ir]

Het blijft nog steeds een juweeltje :love:

In vergelijking een 320iS heeft een 2.0 S14 motor die 192pk 210nm koppel ( 180 Nm van 3500-6700 tot RPM )
Een honda civic type R 2.0 heeft 200pk en die motor is wel heel wat moderner, de 320iS heeft zelfs meer koppel :D
 
Iemand hier ervaring met een bcu+ boost controller?

Ik weet namelijk niet welke schroefdraad maat er in zit.
Het is een engelse maat, want m8 is veels te klein en m10 is net iets te groot.
Zit ook een fijne schroefdraad op.

Wou het bestellen bij biesheuvel, maar die hebben veel verschillende maten. Aangezien het 2 uur rijden voor mij is, wou ik het even op zoeken.

Maar het staat niet in de handleiding, en op internet kan ik ook niks vinden :(.

[ir]http://www.raceimport.com/tuotteet/kuvat/ahtopaineensaatimet/ahtopaineensaadin_sahkoinen.JPG[/ir]
 
[ir]http://bmwmregistry.com/media/E30M3engine.jpg[/ir]

Het blijft nog steeds een juweeltje :love:

In vergelijking een 320iS heeft een 2.0 S14 motor die 192pk 210nm koppel ( 180 Nm van 3500-6700 tot RPM )
Een honda civic type R 2.0 heeft 200pk en die motor is wel heel wat moderner, de 320iS heeft zelfs meer koppel :D

ja en een auto die 3x zo duur is in verhouding
 
Iemand hier ervaring met een bcu+ boost controller?

Ik weet namelijk niet welke schroefdraad maat er in zit.
Het is een engelse maat, want m8 is veels te klein en m10 is net iets te groot.
Zit ook een fijne schroefdraad op.

Wou het bestellen bij biesheuvel, maar die hebben veel verschillende maten. Aangezien het 2 uur rijden voor mij is, wou ik het even op zoeken.

Maar het staat niet in de handleiding, en op internet kan ik ook niks vinden :(.

[ir]http://www.raceimport.com/tuotteet/kuvat/ahtopaineensaatimet/ahtopaineensaadin_sahkoinen.JPG[/ir]

Inches, 1/8 ste denk
 
Niet mijn auto maar wist niet anders waar plaatsen.

Vandaag weest raggen met een Unimog, damn wat zijn dat brute dingen! En herrie dat dat maakt, vlammen kwamen gewoon uit de pijp :).

Lekker gassen en bomen omver rijden :D.

619_unimog.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top