Show je eigen auto topic #45

Status
Not open for further replies.
Ik weet niet met hoeveel druk een Atmosferische motor zuigt, maar kan dat niet gewoon 0,45 bar zijn? dat de turbo gewoon doelloos rondjes draait?
Ik zou proberen de turbodruk op te voeren, en kijken wat de motor dan doet..
 
Ik dacht ook al.. transporter?

Je hebt gelijk, vond hem typisch op een 1e type ML lijken "_

ja en een auto die 3x zo duur is in verhouding

Ja, en zo is er altijd iets...

Zo, auto weer terug en € 466,12 armer. 8P Even de dynamo vervangen.

Zo, hallo... Heb een Combo gehad, volgens mij toen hetzelfde probleem... Was ook al zo teringduur, maar dat betaalden m'n ouders toen nog...

Vanavond heeft iemand geprobeerd om mijn knippers/mistlampen te jatten:D. Gelukkig is het niet gelukt (ws werd hij afgeleid, drukke buurt), maar WAT een sneu figuur zeg:X

Bij een vriend van me hebben ze het ook eens geflikt... Je kan het er gewoon afklikken, net als die roostertjes van een E-Kadett, achter het achterraam :D

[ir]http://designercars.nl/biler/Opel-Kadett-17076.jpg[/ir]

bij een vriend van me waaide eens zo'n kapje eraf van z'n GSI (dat was overigens 10 jaar geleden, heb ik nog een excuus)... We hadden ze een nieuwe geregeld...

Over die turbo, je lucht komt normaal toch al onder normale luchtdruk binnen ? = dus 1 bar? Alles daarboven wordt geperst en zou vermogenwinst moeten hebben toch?

Of zit dat niet zo? :+
Gewoon naar 1.5 bar knallen die turbo :P

r0bert, volgens mij zijn je hersentjes gaan broeien onder de zonnebank :* De genoemde drukken zijn OVERdrukken, dus je draait op 1 atmosfeer (atmosferisch dus) + 0,45 bar boost... Als je je autobanden op 1 bar laat staan, staan ze ook nog niet op de velg hoor :)
 
vorig jaar november heb ik m'n bmw 3.18ISje ingeruild op een 3.20 mosselmanturbo (opgebouwd),
die ongeveer 210 pk moet hebben.. maar toen ik de auto ophaalde, was volgens de garage alleen de luchtmassameter stuk, en heb hem met veel moeite zonder luchtmassameter na huis gereden.
het verhaal klopte ook wel en heb er een nieuwe luchtmassameter opgezet en hij reed goed..
alleen vond ik dat hij vrij langzaam ging voor een beemertje met ong. 200 pk
eenmaal op de testbank bleek ook dat hij gewoon zoals standaard 150 pk heeft!
maar het vreemde is, we hebben de turbo getest en levert gewoon 0.45 barr druk
je hoort de turbo fluiten en gewoon "afpissen"
maar hij doet het niet!!
ben ten einde raad want kan er gewoon niet achter komen wat er mis is.
wie O wie heeft er verstand van opgebouwde turbo's en kan mij helpen?
als je echt de turbo kan maken, kan je je prijs noemen want heb er echt veel voor over..

Gaat het om een e36 neem ik aan.

Als ze nieuw zijn hebben ze rond de 150pk op de krukas. Blok is al wat ouder dus misschien hou je dan 110 / 120 pk over op de wielen.
Dus is 150pk op de wielen helemaal niet zo raar
 
kan van alles zijn bij de beamer, als hij afblaast heeft ie overdruk dus is de turbo niet kapot;)

Weet niet of zon bmw een klopsensor heb maar STEL ze rijd gewoon mete euro 95 + std koppaking en zonder intercooler, dan heb je kans dat ie m zwaar gaat afregelen op pingelen te voorkomen.

Maar dat is een theorie die alleen klopt als al die punten die ik opnoem t geval zijn:+

Volledig std uitlaat?
 
Jah had op marktplaats mooi setje gezien. Waar je dan je velg weer op de spacer vast zette. Die kerel had er alleen een aparte benaming voor en kan de advertentie niet meer vinden vandaar :P
 
kan van alles zijn bij de beamer, als hij afblaast heeft ie overdruk dus is de turbo niet kapot;)

Weet niet of zon bmw een klopsensor heb maar STEL ze rijd gewoon mete euro 95 + std koppaking en zonder intercooler, dan heb je kans dat ie m zwaar gaat afregelen op pingelen te voorkomen.

Maar dat is een theorie die alleen klopt als al die punten die ik opnoem t geval zijn:+

Volledig std uitlaat?

Dit is allemaal te ver gezocht.
Zo een mosselman kit op een M50b20 motor is niet zo bijzonder.
En 150pk op de wielen is een mooi vermogen , je moet het namelijk niet vergelijken met een 2,5L
 
Dit is allemaal te ver gezocht.
Zo een mosselman kit op een M50b20 motor is niet zo bijzonder.
En 150pk op de wielen is een mooi vermogen , je moet het namelijk niet vergelijken met een 2,5L

ik heb geen idee wat die kitjes inhouden voor die bmw's ben r niet mee thuis.

Dus ik noemde ook maar een vergezocht iets:)
 
wel meer autos worden ermee geleverd... 't is helemaal geen ellende, zolang je gewoon goed spul hebt... heb vaak wielen voorbij zien komen, omdat er 2.5cm verbreed werd met zelfde bouten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top