Show je eigen auto topic # 34

Status
Not open for further replies.
@ Arne. Beetje marktplaats checken :)

Kerel heeft er nog 1 te koop staan.

Advertentie is weg helaas. Ding had ie helemaal parelmoer wit gespoten en witte tellerplaten etc 8P
 
s65elzd8usgay686yast.jpg

mlebl0qe26j0b0hww774.jpg

Slurbo
awhvpj2soxgworm16oaf.jpg

beetje schade... och. ook een heel klein beetje axiale speling, is niet erg toch?
t2cvyhrjmcjidqk0i2me.jpg

de waardeloze kop.
2bv8sh0isb7r1p9iev4g.jpg

op de kop, de 6e cilinder, het lijkt niet gescheurd, maar afgebrokkeld
1rdk5ex5q8zq8xzhxwys.jpg

ye1qtyz53a8k3zlfrbsz.jpg

f4v8rog9efd32yferwod.jpg

de rest is in topstaat.
xkt8y4ratica1yphm25o.jpg

1ahlcr35ngjy43qgf30c.jpg

de koppakking
o2exqhrndutsrsoke523.jpg
[/img]

die roest in de cilinder is gewoon kvs van het demonteren van de cilinderkop, ziet er erg uit, maar veeg je zo weg met de hand, de 6e cilinder is wel wat viezer.

nu valt het volgende op:

dit is op het motorblok... de andere koelgaten zijn al "schoongemaakt" bewerkt met een schroevendraaier
tg1e5xf3823ygpqnothe.jpg


dit is op de kop:

xppnjoqiq9tknjf227j2.jpg



dit is de pakking:

onelp7pyuxta5pcxq27i.jpg

3vfobqudrhh70e471kc8.jpg


hardstikke veel ruimte om koelvermogen/doorstroming mee te winnen toch?

en natuurlijk een belangrijke vraag, is deze kop nog te lassen/repareren?
 
mijn auto viel vandaag uit in de IJtunnel..
ik vermoed een kapotte krukassensor, symptomen: na een paar km lopen ineens volledig uitvallen, na kwartier wachten weer vlot starten.
 
Pas op dat met een hogere stroomsnelheid de koeling achteruit kan gaan. Water met een hogere druk neemt beter warmte op.
 
Pas op dat met een hogere stroomsnelheid de koeling achteruit kan gaan. Water met een hogere druk neemt beter warmte op.

Thanks, goede tip :)

@ verracht of verkracht blok.. valt wel mee toch? die roest die je in de cilinderwanden ziet is spatwater van het weghalen van de cilinderkop, dat veeg je met de hand weg. die roest in de koelkanalen... tjsaa........

de kop is gescheurd bij de 6e cilinder... alu is echt zwak :(
 
Thanks, goede tip :)

@ verracht of verkracht blok.. valt wel mee toch? die roest die je in de cilinderwanden ziet is spatwater van het weghalen van de cilinderkop, dat veeg je met de hand weg. die roest in de koelkanalen... tjsaa........

de kop is gescheurd bij de 6e cilinder... alu is echt zwak :(
hophophop dikkere turbo er op:P
 
Vrijdag eigenaar van '01 A4 Avant TDI 115pk :)

Echt supermooie auto, perfect onderhouden, liep mooi, reed lekker... Alleen had er een paar x een hond achterin gezeten (rubbermat), dus ff professioneel laten poetsen/cleanen... Ze vroegen 10k, heb hem mee voor € 9.400,= Ruim budget voor wielen/verlagen/xenon/andere radio dus 8)
 
Andere kop score...., wel ff laten vlakken.

Motorblok effe schoon krabben/schuren, koel gaten niks aan doen..

Turbo mag/moet speling hebben (wel tot zekere hoogte), wordt namelijk opgevangen door oliedruk.

@ Hans F, kan.., symtonen heb ik exact ook wel eens gehad met een mercedes E320, was toen wel de krukas positie sensor..
vaakt brand dan met met motormangement lampje..., en ws is jou (fiat?) ook wel uit te lezen..

Anders kan je zelf ook nog wel gaan meten, het is gewoon een spoel en bij rotatie wekt hij een kleine spanning op, dit is maar een simpele test..
Want het ligt ook aan het beeld/sinus (op een scoop)dat hij afgeeft.
 
Binnenkant zag er ook goed uit, zat ook het "dikke" stuur in...

test_interior_377x281.jpg


Ook met logo, en van die verdikkingen in het stuur... Dikke Ambition-uitvoering dus 8)
 
Zag ie er helemaal zo uit, ook met die radio? Erg mooi stuur, veeeel beter dan die nieuwe rare dingen. Was het leer nog netjes trouwens? Kun je eventueel laten spuiten, ook weleens laten doen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top