Show je eigen auto topic #29

Status
Not open for further replies.
maar ik heb over het algemeen slechte ervaring met na inbouw xenon?

maar die van pilot zijn wel goed? ik heb namelijk H4 maar als het troep is begin ik er niet aan, heb geen zin om elke 2 jaar weer wat te vervangen:X
 
maar ik heb over het algemeen slechte ervaring met na inbouw xenon?

maar die van pilot zijn wel goed? ik heb namelijk H4 maar als het troep is begin ik er niet aan, heb geen zin om elke 2 jaar weer wat te vervangen:X

Kweet niet hoe jij autorijd maar 2 jaar is echt niet slecht.

Hoelang rijd je met je normale lampen dan?

Pilot heb ik nooit slechte dingen over gehoord. is wel een van de goedkopere. Ikzelf heb altijd meccatune gehad. waren kwalitatief heel hoog, alleen de gast waar ik die kreeg had altijd problemen met garantie aanvragen met hun dus krijgt die die niet meer.
 
Goede uitvinding Xenon! Het zichtbeeld is geweldig, maar als een OEM setje stuk is kan je in de buidel tasten. Bij de OEM Xenon in mn broers VW waren de ballast stuk gegaan. Even langs de garage om te kijken wat dat gaat kosten.

1 ballast zonder inbouw kost 350e. Inbouwen houdt in, of het motorruim wat leger maken, kvs tank eruit en nog een aantal dingen daaromheen, of de bumper eraf halen en de koplamp eruit halen. (Ballast zit achterop) Dus dat gat een flinke duit kosten.

Gelukkig heb ik voor 75e via ebay duitsland een nieuwe ballast gescoord en ingebouwd. +ralf+

8000K is echt kut, dan krijg je van dat hoerige autostyle licht. Van mij mogen ze iedere gebruiker van hoger dan (geel) <6000k<7000 (wit) langs de weg zetten en het er per direct uit trekken. Net als dat achterlijke blindeerfolie.
 
Ik heb dat blauw ook gehad in mn corrie (8000K) maar dat was wel mooi.
Het ligt ook aan de merk en kwaliteit wat je hebt hoor, je hebt wel van die types ja die erg blauw hebben...

Die wat ik had had nog wel wit erin en een tint blauw, was wel vet.
 
Over dat Xenon verhaal. Ik heb in mn GTR nu ook gewoon OEM xenon HID. 4300K is dat. ik vind dat veel mooier als zo'n blauwe gloed. (wat ik voorheen ook in mn oude Skyline had)

Trouwens, mocht er hier veel intresse zijn in xenon setjes, kan ik uiteraard ook wat regelen met een inkoopactie oid. En dat zou best wel heel voordelig kunnen worden.

Het forum geef ik trouwens sowiezo al 10% korting op alles, ook bij aankoop van 1 artikel.
 
Misschien nog wel meer. Als er echt intresse is moeten jullie maar even een lijst maken. ik informeer ondertussen wel ff bij mn leverancier welke prijs bij welk koopvolume hoort.
 
Als iedereen ff op www.carfanatics.nl kijkt... ze moeten 50 man hebben.. is weer een grote actie.. Ik heb overigens een carfanatics setje (pilot met een andere naam) en dat werkt ook al een poos priiiiiiiiiiiima.. geen knipperende lampen enz.. alleen toen wel een relaiskabel aangeschaft.. toch wat safer gevoel als die startstroom gewoon van je accu door degelijke bekabeling gaat dan door je lichtschakelaar spaghetti :P

Ik doe niet mee aan een actie waar ik een extra set lampen krijg. 8P
 
Over dat Xenon verhaal. Ik heb in mn GTR nu ook gewoon OEM xenon HID. 4300K is dat. ik vind dat veel mooier als zo'n blauwe gloed. (wat ik voorheen ook in mn oude Skyline had)

Trouwens, mocht er hier veel intresse zijn in xenon setjes, kan ik uiteraard ook wat regelen met een inkoopactie oid. En dat zou best wel heel voordelig kunnen worden.

Het forum geef ik trouwens sowiezo al 10% korting op alles, ook bij aankoop van 1 artikel.

Kun je ook 3000K leveren?
 
Waarschijnlijk vanaf 4300K, maare ik kan het natuurlijk even navragen. Waarom zou je 3000K willen trouwens? Dat is gewoon geel.
 
Haha oke. Is het dan niet zonde om daar een Xenonkit voor te kopen? Kijk ff een paar pages terug foto's van mijn GTR. ik heb zelf 4300K, dat is echt mooi wit, geen blauwe gloed
 
The kelvin is often used in the measure of the color temperature of light sources. Color temperature is based upon the principle that a black body radiator emits light whose color depends on the temperature of the radiator. Black bodies with temperatures below about 4000 K appear reddish whereas those above about 7500 K appear bluish. Color temperature is important in the fields of image projection and photography where a color temperature of approximately 5500 K is required to match “daylight” film emulsions. In astronomy, the stellar classification of stars and their place on the Hertzsprung-Russell diagram are based, in part, upon their surface temperature. The Sun for instance, has an effective photosphere temperature of 5778 K.

Het universum is toch niet zo toevallig als je denkt. :P
5500K representeerdt daglicht en zou optimaal moeten zijn. HID lamp fabrikant afhankelijk weleenswaar.

Ga anders een op zoek naar testen tussen regulier en ~3000k. Er door efficientie wel wat verschil maar of dat de bijkomende kosten rechtvaardigd is aan jou. Lampfolie kan ws ook, maar plak het niet op je HID lamp.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top