Show je eigen auto topic #29

Status
Not open for further replies.
Ik ben helemaal niet natuur-/scheikuindig aangelegd, maar kan het zijn dat er een andere warmte vanaf komt? Mijn koplampunits van mn vorige Skyline waren echt niet geschikt voor zo’n Xenon kitje. Mn spiegels in mn lamp werden echt gefrituurd door dat setje, hele zwarte gloed zat er op. Ook liet de kit van mn lamp ombouw los sinds in Xenon had.
 
Dat kan niet, er is maar één 'soort' warmte. Door het lagere vermogen en het hogere rendement van de HID lamp zal deze minder warmte produceren, het is echter wel mogelijk dat er hogere temperaturen gehaald worden, dit kan schade toebrengen aan onderdelen die zich dicht bij de HID lamp bevinden:)
 
Ik ben helemaal niet natuur-/scheikuindig aangelegd, maar kan het zijn dat er een andere warmte vanaf komt? Mijn koplampunits van mn vorige Skyline waren echt niet geschikt voor zo’n Xenon kitje. Mn spiegels in mn lamp werden echt gefrituurd door dat setje, hele zwarte gloed zat er op. Ook liet de kit van mn lamp ombouw los sinds in Xenon had.

Dan heb je een kit gepakt met teveel vermogen voor je Skyline. Een HID dissipeert minder vermogen dan een halogeen lamp bij een gelijkblijvende lichtopbrengst. Dat is het euvel denk. Hoeveel W waren je halogeenen en HID in je skyline?
 
ik doe mee.... wat voor setjes gaat het nu om?? de pilot, of een goedkopere setje??

hoe dan ook, ik doe mee... 6000/6500K
 
Pilot HID!

4300
6000
8000
10000
12000

Ik ben nog ff in afwachting op mn leverancier, maar ik kan ze sowiezo wel voor leuke prijzen leveren.
 
Dan heb je een kit gepakt met teveel vermogen voor je Skyline. Een HID dissipeert minder vermogen dan een halogeen lamp bij een gelijkblijvende lichtopbrengst. Dat is het euvel denk. Hoeveel W waren je halogeenen en HID in je skyline?

Weet ik zo echt niet meer. Boeiend, heb nu OEM Xenon :P
 
Aan welke prijzen moeten we dan (ongeveer omdat je het nu nog niet exact weet uiteraard) gaan denken en zit dan alles erbij om ingebouwd te worden?

Hier dus wel interesse
 
Pilot is nu ook leverbaar in 5.000K toch Lars?
Ik heb een carfanatics setje.. gelijk aan Pilot en wil alleen andere bolletjes.. is daar ook nog wat voor mogelijk? :#

@ Marbossi: beugeltjes / kabeltjes en een handleiding zitten er altijd bij.. echt piece of cake dat inbouwen.. alleen een plaatsje vinden voor de ballasten :)
 
Hey,

Ik heb dus een Grande Punto gekocht nieuw (oktober '07). alleen nu wilde ik ook een Xenon setje inbouwen maar dat mag niet ofzo ??

zoiets hoorde ik tenminste, zijn er nog andere alternatieven die iig meer licht geven dan het standaard licht?

Volgende week mag mijn auto terug voor wat kleine dingetjes, (kraak linksvoor en speaker die los zit) is gelukkig allemaal garantie dus dan is die weer in orde daarna hoop ik ;) .
 
Siroj, Motor kan ook, geen enkel probleem. Normaal zitten die dingen om 200 verkoop, kijk als er (maar) 10 mensen zijn kan ik dat wel voor 16-170 doen denk ik. als het er meer zijn, kan ik waarschijnlijk ook meer korting regelen.
 
Komt omdat je geen koplampsproeiers hebt.. genoeg over te vinden op het net.. je kan natuurlijk wel kijken of de Punto geleverd is met koplampsproeiers en een ombouwprojectje doen :+
 
Komt omdat je geen koplampsproeiers hebt.. genoeg over te vinden op het net.. je kan natuurlijk wel kijken of de Punto geleverd is met koplampsproeiers en een ombouwprojectje doen :+

nee, is niet als optie te krijgen, had ik gelijk al gevraagd toen ik em ging bestellen.
 
Erwin, wanneer jij gewoon 4300/5000/6000K(max) neemt valt dat echt niet op. Wanneer jij met 8000/10000 rond gaat rijden kun je misschien wel gezei krijgen ja.
 
Controleren ze daar erg op eigenlijk?? denk niet dat ze elke auto 's avonds met Xenon aan de kant gaan halen. dan zie je die sproeiers toch niet ineens.
 
Gewoon zoals lars al zegt max 5.000k erin gooien.. alleen bij de APK ffies draadjes losgooien van de ballast en bolletjes eruit.. vervolgens halogeen lampjes er weer in.. stekkertjes vastklikken en klaar is Ert :P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top