Show je eigen auto #9

Status
Not open for further replies.
@ Scully in .... topic8:
De vtec-e is vtec-economy. Normaal rijdt deze met 12 kleppen. Wanneer je boven een bepaald aantal toeren komt (3000 ofzo meen ik) dan schakelt ie over op 16 kleppen. Hierdoor is die zuiniger int verbruik.

Dat weet ik wel, maar het vtec principe is toch dat de nokkenas een stukje verspringt of iets in die richting? Bij een vtec-e komt er dus een klep bij, maar bij een gewone vtec springt ie dus een tandje scherper. Omdat de CRV geen scheurbak is, vroeg ik mij gewoon af of de gewone vtec mischien niet andersom was toegepast om em juist onderin sterker te maken, ipv bovenin.
 
Nokas verspringt niet, er zijn 3 nokken en tuimerlaars (2''tamme'' nokken en 1 ''scherpe'' nok) voor 2 kleppen ...
Bij lage toeren worden de 2 ''tamme'' nokken gebruikt, en draaien de 3de tuimelaar en nok loos mee.

Bij hogere toeren worden de 3 tuimelaars met elkaar verbonden (door middel van een pen die wordt verplaats door oliedruk), hier door drijft de ''3de'' tuimelaar de 3de nok aan en deze nok zorgt voor een andere timing en lichthoogte van de klep.

Zo is de werking ongeveer dacht ik, heb er trouwens nooit in verdiept oid dus kan het hier en daar fout hebben :+
 
IMGP2959.JPG

Hij gaat wel hard Maykel :W

En irl ziet die paarse kleur er 10x beter uit .. weer een keer wat anders ! :)
 
dat hij met zn golf hok dan ook maar komt op de eerst volgende sf.net auto (+ motor meeting) ipv elke keer die smoesjes te hebben van ik kom niet ;):p

Binnenkort voor die automeeting toch maar is een datumpje prikken ;)
 
Doen inderdaad... Vind dat paars best mooi... Is deze auto wel betrouwbaar genoeg om een meeting te halen, Maykel? :rolleyes:

W.b. die BBS-jes op die Mk. III, doen! :p Waarom heeft die gast trouwens de handgreep op de achterklep niet meegespoten?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top