This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #89

Hahahah, dat gaat wel erg ver natuurlijk. Ik had dat maken van die auto niet aan dat meisje betaald. Jij kan er niks aan doen. Bij mij had ze kunnen zeiken en huilen wat ze wou, geen enkele eigen rooie cent had ik in die auto gestoken.
 
Heel erg ver? Ik denk dat je menig mens op een hele boel kosten kan laten besparen.
Denk aan achterstallig onderhoud wat mensen vaak niet zien. Dan heb ik echt wel 200 euro over voor iemand die met me mee kijkt.
 
Sowieso, bij een auto van 1400 Euro kan je van alles verwachten toch?



Dat een matrijs lossend moet zijn snap ik, daarom kom ik ook met die volgende 2 voorbeelden van die end caps. Dat is dus ook mijn vraag, hoe word zoiets gemaakt? (gaat dus alleen om de eindstukken, niet om de intercooler kern ertussen) Als je zoiets wil spuitgieten, moet je dus al een meerdelige matrijs laten maken, wat dus stervensduur is, en mijn inziens nooit uitkan voor iets met een relatief lage afname zoals intercooler eindstukken (in vergelijking met bijvoorbeeld patatbakjes).
 
Ben vandaag trouwens naar JD geweest met de Polo, bij het eerste diagnose ritje werd al vastgesteld dat er geen foutmeldingen waren, en dat de actuele drukwaarde mooi overeen kwam met de ingestelde drukwaarde, wat aangeeft dat het variabele turbootje zijn werk nog heel goed doet, en dus niet vastzit. Wanneer dit wel het geval zou zijn, zou de tuning hier op aangepast moeten worden, en kan dus niet het maximale eruit gehaald worden.
Na de tuning, wat echt net zo lang duurt als een youtube filmpje uploaden, en ongeveer net zoveel werk is, weer een ritje gemaakt. Nu geeft de turbo ipv de originele 1950 mbar absolute druk zo'n 2300 mbar absolute druk, en een veel fijner gevoel over het gehele toerenbereik. Op de terugweg gelijk de top even uitgeprobeert, en deze is nu zo'n 20 km/h hoger dan eerst, namelijk zo'n 185 km/h. :P Niet echt megawaardes maar ja, het gaat meer om hoe die er naar toe gaat, ik moest nu in de remmen voor een vrachtauto, en eerst was ik voor de 165 een lang stuk duitse snelweg nodig. Al met al very happy. :)
 
Ik heb daar echt een heele lijst opgesteld met punten die niet goed waren aan de auto..

Ruim de helft hebben ze opgelost/vervangen en 350 euro korting gekregen ( auto van 1900 euro )
maar ja.. Anders had diegene m toch gekocht alleen had die zichzf dus genaaid..

maar net wat jij zegt, ook welles ghad dat ze opbellen van jah kut nu rammelt hij hier of doet hij dat.. Jah heb je iets geks gedaan? Ja wel stoeprandje geraakt :+


daaag
 

Zoiets kan b.v. ook gemaakt worden met een gietproces. Bijvoorbeeld de verloren was methode. Is wel geschikt voor kleine aantallen.

Als ik het zelf zo moeten maken zou ik gewoon de cilindrische stukken draaien en de rest buigen en aan elkaar lassen van plaatmateriaal.
 

ik geef gewoon van te voren bij de beste man aan dat ik in de autobranche zit en schadehersteller ben..

krijg je meestal wel de status als mierenneuker maar ze doen we wa meer hun best om t goed op te lossen.. Ook krijg je dan niet dat ze met dingen komen als jaah zo,n rammeltje da hoort.. Jah de deur suist maar dat hebbe ze allemaal..
 


Gaat lekker met de S3 Blok is compleet gestript, dit weekend wil ik het onderblok weer in elkaar hebben.

Verwacht/hoop over een aantal weken weer de motor in de auto te gaan bouwen.
 
360/370pk en richting de 500nm. Zit een ecu bij die aangepast is door JD. Setup komt ook van een S3 af.

Als alles klaar is ga ik wss nog wel naar JD om de puntjes op de i te zetten
 
Lekker bezig lieuwe!

Ik heb vanmiddag al t spul in elkaar geschroeft, dan kan ik morgen de wastegate zn plek geven









 
Ik heb mijn grote turbo bijbel er even bijgepakt, en daar wordt ook geadviseerd om een 3,5 a 4 inch pijp te gebruiken voor 2.5-3.0 liter motoren. Geen overkill dus.
 
Ik kan bij me pa geen brug neerzetten vanwegen vloerverwarming op de werkvloer :/ Anders had dat ook een stuk fijner sleutelen geweest.