This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #88

Status
Not open for further replies.
Heb even snel een foto gemaakt.. Boost controller zit niet aangesloten want dan gingen we over de limit van mijn injectoren heen. Dus de boost loopt langzaam op.
 
Last edited:
Ik heb een HKS SSQV maar wat je nu hoort is lucht dat terug gaat via de turbo.. Kennelijk is de HKS niet groot genoeg.
 
meeste tienermeisjes hebben geen autos boven hun bed hangen, denk dat jemeer kans maakt bij de jongens. of je daar blij moet zijn
 

Meestal worden die sets wel iets softer na verloop van tijd, in het begin was mijn H&R cupkit ook redelijk stug naar paar 1000km leek het wat soepeler te gaan ( of je raakt er aan gewend :+ )
Polo staat nu wel erg mooi op z'n wielen

Wanneer ik meer grip heb haha

Moet wel kicken zijn om daar in te rijden!
Lijkt het zo of is je eind verhouding vrij kort?




Ben weer druk bezig geweest met de e30's
De touring wat onderhoud aan gedaan en M-tech verlaagd, ding stuurt best goed met michelin exalto's op 16inch velgen.
Een "oud" plaatjes van de touring


Nu met deze velgen en iets verlaagd




De cabrio heb ik weinig aan gedaan, heb inmiddels wel een ander diff binnen die een andere verhouding heeft.
Kan nu vanaf 50km/h in de 5 rijden en dan voelt het nog of ik in een te lage versnelling rij, kan straks wat langere halen maken en heb een 25% sper.

Ga nu bij 225km/h op GPS de begrenser in straks bij een theoritsche topsnelheid van 257km/h.
De eerste versnelling is nu vrij nutteloos, dat word dan ook direct wat beter
In de 2e versnelling ga ik over de 100km/h dus hoop ook weer iets sneller van 0-100km/h te sprinten.

Verder pas ik de achteras aan zodat de camber en sporing te verstellen is, ik heb nu 2,8 camber 8P
 
Leuk om te zien dat me oude touring nog leefd haha.
Ik vond hem ook altijd fijn sturen..

Ik ben ook nog iets aan't klooien met het diff wat ik wil gebruiken.
ik heb een 2.93 liggen maar wil ook iets van 3.46.
Top doet me niet zoveel want volgens mij kan ie met een 2.93 wel 270 280 gok ik..
 
Meestal worden die sets wel iets softer na verloop van tijd, in het begin was mijn H&R cupkit ook redelijk stug naar paar 1000km leek het wat soepeler te gaan ( of je raakt er aan gewend :+ )
Polo staat nu wel erg mooi op z'n wielen

Deze set is 2ehands, dus is al ingereden, maar moet zeggen nu alles er onder zit, en de auto iets voorover staat, ipv achterover dat het een stuk beter is. Vandaag ook op pad geweest met de vriendin, en geen commentaar gehad.

Verder bedankt voor de complimentjes, ben zelf heel blij met de look, vandaag ook voor een paar winkelramen langs gereden, echt een wereld van verschil.
@ErwinZ: Oprit ben ik ook heel erg blij mee, wil er in de toekomst nog een carport over de volle breedte op bouwen zodat ik 2 auto's eronder kan zetten. De andere Polo staat nu in de garage, dus met kutweer is het wel lastig sleutelen aan deze Polo.
 

Hij stuurt nog beter, paar nieuwe reactie stangentjes gemaakt van uniballs, veerpoot brug en voor M-tech 318iS veren met M-tech dempers, achter alleen de dempers gewisseld.
Voor het mooie mag die voor nog wel iets lager, misschien dat er nog e90 veerschotels tussen zet.
Deze touring gaat voorlopig nog niet dood, zit te denken aan een motor ombouw.

Een Z3 motor 1,9 16v of een 320i / 520i motor van Vanos ( van een nieuwe type )
Allebei leuk voor een daily

Ik heb ook bewust voor een iets korter diff gekozen, de top snelheid wat ik straks heb ga ik waarschijnlijk toch nooit proberen ligt er maar net aan hoe hard het dak begint te klapperen


Jurjen jij hebt een S38B36 toch?

toerenbergenzer 6900rpm / 5e versnelling 0.81 / originele banden maat 205/55/15 / diff 2.93 = theoritsche top snelheid 325km/h ( dan heb je nog 150rpm over )

toerenbergenzer 6900rpm / 5e versnelling 0.81 / originele banden maat 205/55/15 / diff 3.45 = theoritsche top snelheid 276km/h ( dan heb je nog 150rpm over )

Ik heb wel een tooltje om dat uit te reken in excel, stuur maar een PM als je die wilt hebben
Denk dat een 3,45 diff ook mooi uit komt bij jou! 280km/h is hard zat in een e30
 
@ JW pb
Klopt heb een 3,6 liter. Vind de topsnelheid niet zo spannend, al loopt die 200 vind ik nog best maar met een idioot kort diff draai je alles kapot.
Kan misschien mijn diff ruilen met iemand die een 3.64 heeft (hij moet nog even exacte verhouding kijken)
Ik heb alleen andere banden maten, voorop 205 45 17 en achter 235 50 17 meen ik..
 

Met die banden en een belachelijk kort diff ( in verhouding ) ga je nog hard zat 8P

toerenbergenzer 6900rpm / 5e versnelling 0.81 / originele banden maat 235/50/17 / diff 3.64 = theoritsche top snelheid 288km/h ( dan heb je nog 150rpm over )

Persoonlijk zou ik niet voor een te kort diff gaan, ik rij nu met een 3,91 maar dat is gewoon veelste agressief in de 1 en 2 en precies wat je zegt alles gaat kapot.
Mijn diff maakt geluiden die ik nog nooit eerder heb gehoort :X
Ben blij dat ik straks iets langere halen kan maken.
 
Jesse, jij hebt toch wel eens onderdelen van buiten europa besteld. Hoe kwam jij ook alweer onder die invoerrecht uit? Toch iets van "reparatie" of "retourzending, verkeerd geleverd" ofzo op het pakket laten zetten?
 
Kom je eigenlijk nooit onderuit. Vaak is het 2% invoerrechten + BTW. Dat is wat ik altijd heb betaald. Gift etc heeft allemaal amper zin. Bij mij was het zo dat veel dingen hier niet te koop zijn of tegen echt belachelijke prijzen.
 
Status
Not open for further replies.