Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
Ziet er goed uit! moest je het schutbord ook nog aanpassen?
Had je een complete ombouw gekocht?

Bij mij is het wel ff iets meer werk zo te zien, maarja je moet iets voor die 100pk extra over hebben. haha

Zal eerdaags ook weer iets posten, ook weer stukje verder gekomen.

Iemand die voor mij een radiateur op maat kan maken? of er iemand voor weet?
 
Hmm ja dat is het beroerde, de maten zijn opzich niet zo raar gewoon rechthoekig, maar de aansluitingen moeten aan de zijkant zoals een intercooler ipv recht richting de motor..
 
Bij de automaterialenhandel niks te krijgen van een of andere auto? Zelf ff netjes steuntjes maken.
 
Origineel is allemaal met alu koelblok en plastic opslag aan de zijkanten, daar valt weinig aan te verbouwen.
Steuntjes ed is geen probleem, maar hij moet in het voorfront ipv tussen de motor en voorfront, daar heb ik geen ruimte meer voor.
Ik kan wel een brede gebruiken maar stel dat hij minder hoog zit dan normaal krijg je dan problemen met lucht in het systeem? hij zou dan 5/10cm lager komen als normaal..
 
Kan er geen bestaande verlast worden dan? Dat is nog wel te doen.

Heb ook al eens 1 verlast. Gewoon de bestaande aansluiting eraf slijpen en dichtlassen. Aan de zijkant een gat boren en de aansluiting er weer op lassen. Wil het ook wel voor je doen op me werk, als je rad tenminste van aluminium is.
 
Kan je niet ff informeren hoe andere lui t gedaan hebben? Of projectpages checken, als je dat al niet gedaan heb :p
 
wheeler_dealers_small.jpg
 
Voorbeeldje in de sloper..
Heb al wat op internet gespeurd ja, maar dr zijn er best veel die hem zelf laten maken, anders gaat het niet passen tussen de motor en het front..
IMG_5701-1.jpg
 
Hoe groot moet de radiateur ongeveer zijn? Heb hier nog wel een dikke nos oldskool koperen unit op zolder :P
 
Redde 't nét niet:

Ford Mondeo Station
Cilinderinhoud 2521 cm³
Vermogen 162 kW

Wieldoppen e.d. Snapte er al niets van, totdat ik op de RDW site keek...
 
Mondeo ST is een 3.0 liter.. dit is een 2.5 liter, en vind die nou niet echt snel.. Zeker de automaat niet.
 
Was 'n handbak..

(Ongewild) stoplicht sprintje y0. Invoegen na 300m dus wilde ervoor, kwam er alleen niet voorbij met m'n Punto:#
 
Ziet er goed uit! moest je het schutbord ook nog aanpassen?
Had je een complete ombouw gekocht?

Bij mij is het wel ff iets meer werk zo te zien, maarja je moet iets voor die 100pk extra over hebben. haha

Zal eerdaags ook weer iets posten, ook weer stukje verder gekomen.

Iemand die voor mij een radiateur op maat kan maken? of er iemand voor weet?


Zal eerdaags ook weer iets posten, ook weer stukje verder gekomen.

Iemand die voor mij een radiateur op maat kan maken? of er iemand voor weet?[/QUOTE]

Heb het schutbord niet aangepast, ook niet waar de voorpijpen langs lopen.
Zit heel erg weinig ruimte tussen +/- 5mm maar het past en rammelt niet :)

S38 is zeker een stuk bruuter, respect dat je aan zoon ombouw begint!
Denk dat een S38 ombouw zeker 3 keer zo duur is en onderdelen zullen ook wel niet goedkoop zijn.

Zag net op www.e30.de dat een radiateur van een 535i past, denk dat icm een oliekoeler dit voldoende is.

Moest met een 535i e28 radiateur wel steunen van de originele radiateur weg slijpen en aan de onderkant een nieuwe ophangingen maken, past ook echt net tussen de kokerbalken.
Bovenste aan de zijkant gaten kan je aan de carrosserie vast schroeven met paar M8 bouten.
Radiateur zit wel wat hoger dan normaal, maar onluchten ging vrij gemakkelijk met de voorkant goed omhoog en eerst flink in de slangen knijpen voor het onluchten.

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01063/f01063.htm
 
Had zaterdag een feestje, en stonden dus ff bij mn auto en hadden zin in muziek. Dus de audio aan en rammen met die hardstyle natuurlijk, komt er op een gegeven moment rook uit mn koffer. Kwam dus volgens mij uit de versterker. Dus ding uitgezet natuurlijk. Volgende dag nuchter weer gekeken en nu komt er geen geluid meer uit mn speakers die door die versterker aangestuurd worden. De lampjes op de versterker branden wel gewoon. Zal mn boxen nog ff testen of die het niet zijn.

Versterker:

•CEA RMS Power : 4x 90W @ 2Ω, THD+N ≤1%
•CEA RMS Power : 4x 60W @ 4Ω, THD+N ≤1%
•CEA RMS Power : 2x 180W @ 4Ω bridged
•High pass x-over : 12dB/oct variable from 40 to 400Hz
•Low pass x-over : 12dB/oct variable from 40 to 400Hz
•Signal-to-Noise Ratio (1 watt) : > 80dB
•THD+Noise (Distortion) (1 watt) : ≤ 1%
•Frequency Response (±1dB) : 20Hz-30000Hz
•Maximum Input Signal : 6V
•Maximum Sensitivity : 100mV
•Dimensions : 364 x 180 x 55mm


En deze boxen worden aangestuurd:

- 6x9 inch 3-weg coaxial speaker
- Vermogen: 480W max. (120W RMS)
- Impendantie 4 Ohm
- Frequentie bereik 27Hz - 25KHz
- Gevoeligheid 94 dB/2,83v/1m
- Inbouwdiepte 88,5mm


Zoals je ziet levert de versterker meer vermogen dan de boxen zijn. Ik heb de gain ook niet voluit bij mn versterker. Dus ik snap niet hoe dat ding aan schijt kan gaan. Er zit ook geen zekering in ofzo. En er hoort toch een oververhittings beveiliging in te zitten?

Heb er gewoon maanden mee gespeeld. En ik zet hem eens een tijdje wat langer luid en hij gaat kapot..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top