Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
@ Janwillem Oke ja zover is nu kan zien word het echt te krap moeten nog wel een setje subframe spacers tussen (helaas) Desnoods maak ik meer ruimte in het schutbord om een koeler kwijt te kunnen maar ik zit al een eind richting de kachelmotor..

Schut is bij mij niet best dus er moet toch al even aan gelast worden.
IMG_5856.jpg


IMG_5859.jpg


IMG_5858.jpg
 
De motorpast toch gewoon?, alleen uitlaat niet
Kennis van mij had er ook een met zelfde motor en had naar mijn weten alleen de uitlaat aangepast i.p.v het schutbord.
 
Hij zit er ook in maar ik wil hem zo ver mogelijk naar achteren.
Nu kan de motorkap nog niet dicht.
Radiateur past er nu niet tussen.
Moet nog een paar centimeter groter uitslijpen.
Schutburd nog ietsje wegkloppen.

Het ligt eraan welke motorsteunen je gebruikt, carterpan verlast? en hoever je naar achteren wilt.
En welke motor heeft hij een M88 (3,5 liter) een 3,6 liter of een 3,8?
 
Net de C230 kompressor opgehaald. Wat rijdt dat heerlijk zeg. Morgen meteen de hele dag detailen, en pics maken:p
 
Lijkt op een MTX Amp en dat is waarschijnlijk een Klasse D versterkingsmechanisme. Het uitgangsfilter wil helaas nog weleens problemen geven doordat de trafo bij hoog vermogen de condensatoren kortsluit. Waarschijnlijk staan er wat condensatoren bol. Als je deze even vervangt moet hij weer werken, het is vrij robuust allemaal. Even open schroeven dus.
 
Vandaag lekker aan het scheuren geweest @ Assen, heb me goed vermaakt :) Dit ga ik zeker vaker doen :# Heb 2x een sessie gereden in de tourklasse. 1e sessie beetje rustig aan begonnen, steeds harder gegaan en aan het einde nog een klein slippertje gemaakt. 2e sessie goed los gegaan, mooie droge baan, veel auto's ingehaald. Vriend van mij @ Volvo S40 T4 reed in de Geert Timmer bocht nog tegen een paar banden aan :P Op een paar krasjes en een gesneuvelde koplampwisser na geen erge schade.

Banden slijten wel goed hard. Heb wel een goeie mm van de Conti's afgereden.

584176.jpg


Rubber @ band zal ook wel veel van de baan afkomen :)
 
Lijkt op een MTX Amp en dat is waarschijnlijk een Klasse D versterkingsmechanisme. Het uitgangsfilter wil helaas nog weleens problemen geven doordat de trafo bij hoog vermogen de condensatoren kortsluit. Waarschijnlijk staan er wat condensatoren bol. Als je deze even vervangt moet hij weer werken, het is vrij robuust allemaal. Even open schroeven dus.



Is idd allemaal spul van mtx. ik begin liever niet zelf te schroeven. en stel ik zou het weer fixen dan wil ik niet dat het volgende keer weer gebeurd.

Ga vrijdag even naar emperor in damwoude. die heeft er veel verstand van. en dan stuur ik hem eventueel wel op voor gatantie. de speakers doen het trouwens heel zacht..
 
Bij mijn MTX X704 is ook een keer wat fout gegaan.. onder garantie gefixed, was een bekend probleem bij die serie.
 
@ Janwillem Oke ja zover is nu kan zien word het echt te krap moeten nog wel een setje subframe spacers tussen (helaas) Desnoods maak ik meer ruimte in het schutbord om een koeler kwijt te kunnen maar ik zit al een eind richting de kachelmotor..

Schut is bij mij niet best dus er moet toch al even aan gelast worden

Is dacht altijd dat een M88 even groot is als een S38.
Gebruik je zelfbouw motorsteunen?
Op die foto's in die ombouwhandleiding op e30.de zit er toch echt een 535i airco radiateur voor.
Zou als ik jou was het schutbord wel aanpassen en zoveel mogelijk ruimte creëren.




Gisteren nog een Mk5 R32 eruit getrokken bij het stoplicht, in de eerste versnelling ging het gelijk op in de 2e begon ik direct paar auto lengtes van hem weg te lopen, in de 3 maakte ik nog grotere stappen vooruit :W
Had niet verwacht dat ik vanuit stilstand al met hem mee kon komen, hij trok ook met gierende banden weg.
Had ook niet verwacht dat een R32 bijna 1600kg weegt :x
 
De dbilas set zit erop.
Moet alleen nog spulletje afwerken, gaskabel aansluiten enz.
Dan is het wachten op de KDFI, en afstellen.

Ziet er mooi uit, en het geluid is geweldig :W.

IMG_0351-1.jpg


IMG_0352-1.jpg
 
Filmpje van de trackday gisteren; [ame="http://www.youtube.com/watch?v=WGow1n8kxf4"]Vrijrijden Assen 16 mei 2012 - YouTube[/ame]

Rondetijd van net boven de 2:20 afgaande op het filmpje - wat oponthoud van die 205.

Niet slecht voor de 1e keer denk ik. Er valt nog genoeg te verbeteren :P
 
Heb jij met hard aanremmen geen last dat je achterkant onstabiel word ( vanwegen je grote remmen voor ).

Ik had dit namelijk met mijn ibiza wel :o Hij gaat wel lekker rap :W
 
Thanks. Nee geen last van gehad, maar ik heb voor mijn gevoel ook nog niet het maximale uit de remmen gehaald :)

Wel een keer vol uit geremd op de weg. Je voelt dan wel dat de achterkant lichter en ontstabieler wordt, maar niet al te erg.

Waarschijnlijk komt dat doordat ik wat meer kilo's achterin heb ivm aandrijving.
 
[IR]http://i49.tinypic.com/23vmdfq.jpg[/IR]

[IR]http://i47.tinypic.com/35lb290.jpg[/IR]

[IR]http://i45.tinypic.com/34eric3.jpg[/IR]

[IR]http://i50.tinypic.com/sz7uia.jpg[/IR]
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top