Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
Ik zie echt geen probleem met een sportcoupe. Prachtige wagen en rijd ook nogeens fijn! Veel plezier ermee!

Mooie kleur die Leon :) Velgen staan ook best goed.

Vind de kleur juist minder. En het 1.6 blok ook natuurlijk, als ie rood was, en een 20VT had, had je misschien wel al een koper gehad JohnnyP. ;) Caddy is gister mondeling verkocht, helaas ben ik mn papieren kwijt, dus die moet ik eerst opnieuw aanvragen. Dan kijken voor een dikke Leon, helaas wel een dikke belastingtegenslag gehad, dus hopen dat er budget overblijft voor zo'n auto. :) :(

Vind de kleur juist minder. En het 1.6 blok ook natuurlijk, als ie rood was, en een 20VT had, had je misschien wel al een koper gehad JohnnyP. ;) Caddy is gister mondeling verkocht, helaas ben ik mn papieren kwijt, dus die moet ik eerst opnieuw aanvragen. Dan kijken voor een dikke Leon, helaas wel een dikke belastingtegenslag gehad, dus hopen dat er budget overblijft voor zo'n auto. :) :(

Kan je misschien toch beter een 1.6 kopen:+

vandaag een end opgeschoten, maar ga denk ik toch een nieuwe achterpaneel in lassen.... heb dit aardig recht kunnen krijgen, maar paneel is er niet mooier op geworden... even sloper vinden, en stuk eruit slijpen.

suprabewerkklein.jpg

Thnx to Dion voor het bewerken van de foto...

Paar weken geleden ben in naar belgië gereden om een mooie vervanger voor mijn M20B25 te vinden.
En dat is gelukt, afgelopen week was ik vrij en heb ik de motor vervangen.
Ik heb nog nooit een e30 gereden met een M30 erin, de eerste keer dat ik volgas weg trok schoot ik gewoon in de lach omdat het zo belachelijk hard gaat :shock:
Het rijd echt heerlijk, maakt niet uit welke versnelling welk toerental zodra je gas geeft begint die te trekken :D

Motor ruimte is voor 90% af moet nog wat kleine dingen afwerken, poetsen en wat kapjes terug plaatsen, ook wil ik nog een M40 kabelboom goot monteren zodat het nog wat strakker word

motor.jpg

uitlaat.jpg

De uitlaat is een katloze van walker, met een balans pijp + lambasonde van een 325i met kat.
Middendemper hangt zo hoog mogelijk om schrapen op drempels te voorkomen, de rest van de uitlaat hangt ook iets hoger dan normaal.
Geluid is erg vet, veel ruiger en harder dan ik had verwacht :D
Onder vollast klinkt het heerlijk en met gas los gromt die mooi.

Komt nog wel een keer een filmpje en een project verslag :P

Het is een 535i motor uit een e34, 211pk en 305nm koppel, de standaard motor heeft 170pk en 223nm koppel.
Het grootse verschil is de motor karakteristiek, die 3,5 heeft veel meer koppel en ook over een groter gebied.
Ben er erg blij mee :D

Omdat M40 kabelboom verhaal wat duidelijke te maken :+
Normaal gesproken loopt de motorkabel over een half pijpje aan het schutbord.
Ik wil er een kunstof houder met deksel op monteren.
Dan krijg je zoiets
10.jpg

Alleen zit er bij mij in dat ronde gat dan een stekker :P

En maar lopen kakken om die JDM taal... Moet je dit horen :D
Valt nog mee toch, ik gooi er tenminste niet paar duitse woorden doorheen.
Ondertussen weet iedereen ook wel wat een BBBB16AAA2 is :+

Last edited:
Ja helemaal zelf in gebouwd, heb af en toe hulp gehad van de vader van een kameraad ( die zijn sleutel ruimte beschikbaar stelde )
Zoon grote motor + bak van 270kg krijg je er niet alleen in :D
De motor had al wel in een e30 gezeten wat het ombouwen makkelijker maakte.
Heb wel wat onderdelen vervangen en dingen naar mijn zin gemaakt.

Valt nog mee toch, ik gooi er tenminste niet paar duitse woorden doorheen.
Ondertussen weet iedereen ook wel wat een BBBB16AAA2 is :+

Wat is dat dan.. 8P Is een Hondablok, tot zover kom ik.. de 16 staat voor 1.6 denk ik.. De 2 voor een dubbele nokkenas; DOHC? Of zit ik dan helemaal in de verkeerde richting?

Owja, DIK BLOK voor in een E30.. Zal wel goed vooruit komen :P

Status
Not open for further replies.
Back