Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Denk dat ie ze bestaande velgen dan een kleurtje laat geven, als ik het goed lees :!. Staat wel vet 8) En monteer dan ook gelijk even weer de originele spiegels ;-).
 
:D

Gister me Ipod ff knap plekje gegeven, zal vnaaf ff foto's maken:P
tel foon van gister:(

4z4l0kj.jpg


Video speelt af op me scherm, ideaal:)
 
Heel leuk deze info, maar vermogen is volgens mij toch een gevolg van koppel, en de motorkarakteristiek van een Honda is toch niet al te best :+
En wat heeft dat Ceteris Paribus eigenlijk met deze reply te maken? Gewoon beetje interessant doen? :P

Ceteris Paribus is een voorwaarde waarin je stelt dat de overige omstandigheden gelijk blijven, anders gaat Mitsjiel zeggen dat het versnellen ook van de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak afhangt:P

Voor het versnellen van een auto heb je energie nodig (kracht=massa maal versnelling en kracht maal afstand is de arbeid (in joule)), deze energie komt uit de motor (uit de brandstof, dus eigenlijk uit de zon, maar dat terzijde). De motor levert een bepaald koppel bij een bepaald toerental. Het vermogen van de motor is gelijk aan de hoeksnelheid (in radialen) maal het koppel. Alleen het koppel zegt dus niets over het vermogen, het toerental waarbij een bepaald koppel geleverd wordt is bepalend voor het vermogen. Daarom leveren diesels in vergelijking met benzinemotoren een hoog koppel in combinatie met een relatief klein vermogen. Als een koppel een massa versnelt (het koppel van de motor heeft een kracht aan de wielen tot gevolg), kost dat energie zodra de massa in beweging komt, dus een auto kan versnellen met vermogen, niet alleen met koppel.

Daarnaast ben jij degene die interessant loopt te doen met je bijdehante replies, reageer eens inhoudelijk.

Twee maal gefeliciteerd Jeroen:P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top