Show je eigen auto #10

Status
Not open for further replies.
dat zeg ik ook niet, maar geen olieboten en geen hele motor revisies.. :)

En het is ook niet elk jaar een turbo0w hier en daar vervangen :)
 
Maar als stephan ook een enkel verkeerd ding over een ander merk als Alfa hoort dat onthoud hij dat heel goed natuurlijk *D

:*
 
Lmm zijn een bekend probleem bij VAG-producten (bepaalde motoren van bepaalde types, met name de TDI's, heb er zelf overigens nog geen last van gehad)...
 
Kom je ook 15 april stephan naar veenendaal ?

of sta je op iemands:

'' ik sla je op je bek als ik je zie'' lijstje ?

niet op de mijne hoor ...
 
Last edited:
Vriend heeft de nieuwe leon FR170 gekocht, heb 'm nog niet gezien, maar schijnt wel lekker te rijden (hij is 'm nog aan het inrijden...)

[edit] Ingeruild op z'n oude 147 1.9JTD :D
 
Hoop dat zo'n ding beter in elkaar zit dan zo'n 1.9 tdi.

Ik kon de Leon ,die shortlease auto was, even naar achter rijden Maar echt 1 hoop ellende, stuur voelde gewoon als ene holle buis plastic aan. Waar je de deur open maakt ook als hol plastig. En de motor maakte een naar geluid, soort snerp oid.

Dat van die motor heb ik ook in reviews gelezen, dus dat was geen foutje oid.
 
Hoop dat zo'n ding beter in elkaar zit dan zo'n 1.9 tdi.

Ik kon de Leon ,die shortlease auto was, even naar achter rijden Maar echt 1 hoop ellende, stuur voelde gewoon als ene holle buis plastic aan. Waar je de deur open maakt ook als hol plastig. En de motor maakte een naar geluid, soort snerp oid.

Dat van die motor heb ik ook in reviews gelezen, dus dat was geen foutje oid.

Deze discussie begin je maar met onze forum opa Bart
 
Ik heb vandaag en gister 1 van de meest bizarre dingen meegemaakt die ik ooit met een auto zal meemaken....


t begon zo.

Afgelopen zondag heb ik van marco wiersma een setje 307 remmen overgekocht. Die ging ik gister met een maatje monteren in zijn garage, hij heeft lekker veel ruimte en zwaar gereedschap(draaibank etc.).

Begonnen met het oude spul te demonteren wat lekker snel ging, nieuwe klauw opgehangen schijf erbij. en vervolgens de velg passen..

Die dus niet wilde passen ivm. mijn gutmann velgen...Kut! :(
Dus wij met zn 2en een beetje kijken...HEH!...2verschillende klauwen...en 206 gti klauw en een 307 klauw. Best balen, dus maar wat sloperijen gaan afbellen.
Bij opdam in zwaanshoek een 206 klauw kunnen vinden voor 50 eurie's

Wij blij..Terug naar Heiloo..wij verder sleutelen. :#
Schijven er goed op, klauwen drbij...KUT! das waar ook :)= 206 heeft kleinere schijven :oops Na zo gezegd zo gedaan, schijven op de draaibank 2cm eraf gehaald 8)

Uiteindelijk na nog meer werk alles pas gekregen, en toen begon het gedonderen eigenlijk.

remmen ontlucht, ron 1uur snachts klaar, snel naar huis! maar eerst een testrondje. Wij wat rondgereden paar keer remtestje gedaan.
Even verderop een rontonde die ik 3/4 moest nemen, ik draai er op stuur in...voel wat raars :? Zie ik in ene mn rechtvoorwiel dr vandoor gaan! En mn auto stond dus op zn schijf 8| 8| 8|

WIj balen als een malle, bouten gewoon met draad uit de fusee getrokken!!!

Gelukkig weinig schade, schijf niks mee aan de hand omdat t zon dik ding is..en alleen een plastic verbreder naar de klote..
Na veel gekut de auto bij die maat thuis gekregen.

Ik daar maar blijven slapen, vanmorgen ff naar school drna weer verder.
Even aalles goed bekeken, bouten waren dus veel t kort en zaten nauwelijks op de draad...echt te stom.

Maar ok, fusee uitgeboord zowel links en rechts m14 getapt en m14x2.0 imbus bouten erin gedraait.

Dit zit nu erg goed vast, zo dus uiteindelijk de voorkant kunnen redden.

Toen dus maar de achterwieln ook gecontroleerd, ook te kort...
de wielbouten aangepast waardoor we meer draad wisten te maken (1cm) .

Dus nu zit alles goed vast...


Echt een te bizarre ervaring dit, en ook wel een wijze les, ik ben echt zo blij dat dat wiel er niet vandoor is gegaan op de snelweg bijv. :?


Kwam ook nog is bij dat ik smiddags bij de benzinepomp werd klemgereden door een of andere oetlul die begon te zeiken over steenslag in zn ruit wat door mij zou komen, wel formulier ingevuld.
Eigenlijk best stom, maar toen niet aan gedacht hij nam echt een intimiderende houding aan enz. heel mans doen.
Naja maakt niet uit, heb geen handtekening gezet, plaats van t voorval staat er niet op enz. want hij wist niet hoe zon formulier werkte.
Morgen even mn verzekering bellen.


leuk verhaal he:+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top