De RDW wil van die omkeuringen af, lijk me niet dat de kosten bij de dealer hoger mogen zijn dan de originele tarieven bij de RDW anders mist deze maatregel z'n doel.Alleen wat voor prijs bij de dealer.
Lijkt me niet, de dealer krijgt toch steekproeven en bij een aantal negatieve steekproeven is hij z'n machtiging om te keuren kwijt.Wellicht dat ze bij de dealer ook een beetje minder strikt zijn met keuren dan hoe de rdw dat zelf doet.
Dit noemt men een steekproef, tenminste in Belgie, ik weet niet hoe dit zit in Nederland?Overigens denk ik dat die steek proef niet op iedere scooter / bromfiets word gedaan.. Maar gewoon een enkele er tussenuit word genomen waar op dat moment mee bezig is.
Zal net zo gaan als met de APK. Daar moet je soms ook wachten omdat er een inspecteur kan komen.Dit noemt men een steekproef, tenminste in Belgie, ik weet niet hoe dit zit in Nederland?
Hoop het niet met me opgevoerde brommertjes o-oDe APK-keuringen voor bromfietsen komt hiermee misschien naderbij.
Wat mij betreft kan dit morgen ingaan.De APK-keuringen voor bromfietsen komt hiermee misschien naderbij.
Nu moeten ze iig wel een helm op.dit gaat nog veel zware ongelukken met zich meebrengen. Er zijn nu al veel onhandige jongeren die met 25-35 KmH niet met een scooter kunnen omgaan. Deze mensen met 45-55-65 Kmh op de straat gaat veel gevaren met zich meebrengen. Jammer dat het tot deze wet is gekomen.
Dan ga je naar het lokale RDW keuringsstation.Hoi
Ik las dit verhaal heb 2 dealers gebeld mij zeiden ze hun keuren alleen als hun de ombouw doen
Betekent dus kosten keuren onderdelen en uurloon tel uit je winst
Dus zelf ombouwen wat vaak niet zo moeilijk is en dan naar de dealer zie ik nog niet gebeuren
Dat zou ik enerzijds toejuichen, gezien de staat van sommige scooters die ik zie rijden.De APK-keuringen voor bromfietsen komt hiermee misschien naderbij.
+1, maar reken er (helaas) maar niet op.Wenselijk is dat de snelheid iets omhoog gaat om beter mee te komen in het verkeer.
Een tijdje geleden was een lid met z'n snor op keuring geweest om hem te laten omkeuren.Ik vraag me af als een snor scooter al 35 - 40KM/u op de teller kan, is dit genoeg snelheid om zonder ombouw er een bromscooter van te maken?
Dit lijkt mij een beetje overdreven en was op z'n minst teruggegaan want een brommer hoort minimaal 45 kmpu te lopen wat meestal neekomt op 48 a 50 kmpu op de snelheidsmeter van je brommer.Bedoel me piaggio zip 2t 2011 van destijds ging vanuit de fabriek ook maar 40km/u op de teller.